Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Aika selvät oireet kampiakselin asentoanturin viasta nuo on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nopeat kysymykset
Meinaatko että nuo paineanturit ahtopuolella ovat ylimääräisiä osia ja että niiden antamilla arvoilla ei ole mitään merkitystä moottorinohjauksen toiminnan kannalta?Koskimaa kirjoitti:T7 moottorinohjaus on ilmamassapohjainen, eli ei ole toiminnan kannalta merkitystä vaikka tuo vakioanturin 2,5bar absoluuttista painetta ylittyisi.ippe kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt että T7 mittaa absoluuttista painetta ja maksimina vakioantureilla olisi 2.5 bar, eli tuo 1.4bar ylipainetta olisi sen takia raja jota ei pidä ylittää ilman antureiden vaihtamista?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Nopeat kysymykset
Ainakaan vakiosoftissa en ole törmäänyt paineelle fuelcut rajaa. Painetta nostetaan kyllä surutta ihan niin korkealle yli asteikon, että sokeampikin immu näkee haluamansa määrän ilmaa.
Ilmamassalle on kyllä turvakatkaisu raja, mutta jos immu sokea, niin ei tule vastaan ennen paineen "ylimenoa".
Jos immu hyppää pois käytöstä, niin sitten ohjaus menee sujuvasti mapilla.
Samoin jos turbo ei ahda (tanko irti tai turbo jumissa) ja pbef pysyy näin ulkoilman paineessa, niin tulee jollain välillä vikakoodi.
Ilmamassalle on kyllä turvakatkaisu raja, mutta jos immu sokea, niin ei tule vastaan ennen paineen "ylimenoa".
Jos immu hyppää pois käytöstä, niin sitten ohjaus menee sujuvasti mapilla.
Samoin jos turbo ei ahda (tanko irti tai turbo jumissa) ja pbef pysyy näin ulkoilman paineessa, niin tulee jollain välillä vikakoodi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Moi,
Mikäköhän tuli NG900 -94 ilmastoinninsäätöön kun ei vastaa enään? Ei siis säädöt toimi mitenkään, aina vaan pukkaa vakio"asetuksella" vaikka yksiköstä saa mukamas säädettyä asteita ja voimakkuuksia.. Ohjausyksikkö ei anna mitään vikakoodia (0) kun painaa auto+off.
Mikäköhän tuli NG900 -94 ilmastoinninsäätöön kun ei vastaa enään? Ei siis säädöt toimi mitenkään, aina vaan pukkaa vakio"asetuksella" vaikka yksiköstä saa mukamas säädettyä asteita ja voimakkuuksia.. Ohjausyksikkö ei anna mitään vikakoodia (0) kun painaa auto+off.
Re: Nopeat kysymykset
Iskarin yläpään laakerin vaihto, onko se siinä het hollilla vai pitääkö paljonkin purkaa? Onko siellä muuta mitä samalla kannattais vaihtaa???
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Kääntölaakerin vaihto vaatii joustintuen irroituksen ja joustintuen osittaisen purkamisen - eli kun joustintuki on työpöydällä:
- jousenpuristustyökalulla jousi "kasaan"
- iskarin ylämutteri auki
- joustintuen ylätuki pois
- kääntölaakeri pois
- kasaus käänteisessä järjestyksessä
- jousenpuristustyökalulla jousi "kasaan"
- iskarin ylämutteri auki
- joustintuen ylätuki pois
- kääntölaakeri pois
- kasaus käänteisessä järjestyksessä
Saabiton Saabisti
Re: Nopeat kysymykset
eli ite ylätukea ei tarvitse paloitella?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Ylätuki ei ole paloiteltavissa oleva osa. Tässä kuvassa ylätuki 10, kääntölaakeri 9:
http://photo.platonoff.com/Auto/2007092 ... uspension/
Kääntölaakerin vaihtohan on melkein sama työ kuin etujousien vaihto, pois jää vain jousipuristimien löysääminen, jousen vaihto ja jousipuristimien kiristäminen kokoonpanoa varten.
http://photo.platonoff.com/Auto/2007092 ... uspension/
Kääntölaakerin vaihtohan on melkein sama työ kuin etujousien vaihto, pois jää vain jousipuristimien löysääminen, jousen vaihto ja jousipuristimien kiristäminen kokoonpanoa varten.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Nopeat kysymykset
Kiitoksia, laakerit tilattu kimppahintaan 37 eskoa..sikku joku viel vaihtais ne
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
En halua olla ilonpilaaja... mutta Nimark.fi saa original skf kääntölaakeria reilulla 10 eurolla.
http://www.nimark.fi/buy/SKF_VKD35032_1323/
Tuolta on tullut tilailtua.
http://www.nimark.fi/buy/SKF_VKD35032_1323/
Tuolta on tullut tilailtua.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Niin varmaan ja vaikka skruvatistakin halvemmalla, mutta joskus pitää paikallista yrittäjää kannattaa
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Aiheuttaako jumiva termari vikakoodia p0116 (Engine coolant temp ECT circuit range/performance) vai onko n. 2000km sitten vaihtavani (tarvike)lämpöanturi taas sökö?
Re: Nopeat kysymykset
Check Engine syttyi, onnuin lähimpään huoltoon.
kaasuläpän anturi 1 rajaarvon ulkona
kaasuläpän anturi 2 rajaarvon ulkona
Eli throttle body. Skruvatin myymä oli halpa mutta tekeekö sillä mitään? Vrt. kiinalainen DI-kasetti.
http://www.skruvat.fi/Lappakotelo-P11376.aspx
kaasuläpän anturi 1 rajaarvon ulkona
kaasuläpän anturi 2 rajaarvon ulkona
Eli throttle body. Skruvatin myymä oli halpa mutta tekeekö sillä mitään? Vrt. kiinalainen DI-kasetti.
http://www.skruvat.fi/Lappakotelo-P11376.aspx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Tästä -> http://www.neobrothers.co.uk/throttle-b ... 59ad7aa5b4
Tarvii vaan huohotukselle 8->4mm adapterin
Tarvii vaan huohotukselle 8->4mm adapterin
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
..ja ympyrän o-renkaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.