Öljyä virranjakajassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Öljyä virranjakajassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

900T16 Aeron virranjakajan sisälle oli ilmestynyt moottoriöljyä aika reippaasti... Kävin kyselemässä PCS:ltä tiivisteitä ja löytyi vain jakajan kaulalle tuleva tiiviste, mutta se tuskin estää öljyn pääsemistä jakajan sisään..? Joku korjaussarjakin tuohon jakajaan on saatavilla, mutta hinta oli noin 200 euroa.

Eski
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2093#32093

http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 21020.html
Alkuperäisen stefan koko 12.5-19-5 mm, saatavilla lähin koko 12-19-3 mm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Suorasytytys :roll:
Kuva
Taitaa mennä kylläkin yli 200€ :D
http://www.demeis.com/motorsport/hardwa ... story.html
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

No löytyihän tästä aiheesta aikaisempaa keskustelua, kiitosta vain Juha, itse en tuota haku-toiminnolla löytänyt...

Kyselin virranjakajan osia myös Boschin merkkihuollosta ja sieltä tarjottiin uutta virranjakajaa kokonaisedulliseen 460 euron hintaan. Saabin hinnastosta löytyi tuo korjaussarja, mutta sekin sisältää ilmeisesti vain sähköisiä osia, eli hall-anturia sun muuta, eli ei ole apua tähän asiaan. Täytynee napata jakaja irti ja tutkia mitä se on syönyt ja josko siihen tuon 12-19-3 mm kokoisen stefan sitten jostain löytäisi...

Eski
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hei Eski. Siinähän on Boschin jakajan runko mallia JFU4? Kuten 16V-moottoreissa taitaa kaikissa olla ja B-moottorissa. Niissä perusrunko on tietääkseni aivan sama mutta jalka ja sisuskalut on sitten autosta kiinni. Ainakin muutama vuosi sitten (about 1999-2000, onpas siitä aikaa) sai Boschilta jakajaan uudet puslat jakajan akselin ja rungon väliin. Tämä ainakin omassa paransi jakajan toimintaa, kun välys pieneni ja mahd. öljyn vuotaminen pienenee tai loppuu. Omassa en tosin öljynvuotoa muista olleen. En tiä saako niitä enää mutta Boschin tuntien niin niitä on varmaan saatavilla. Jos hommaat sellaiset ja vaihdat niin käytä tippakannusta öljyä. Saat jakajan akselin pyörimään paremmin (itse meinaan kasasin ilman öljyä, oli aika tiukka kuiviltaan). Jakajan asennolla ei 16V-koneessa ole sen kummempaa merkitystä, että se on siinä tehtaan laittamassa merkissä (asentoanturilta tulee se syttökohdan tieto).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin