laturista asiaa
Re: laturista asiaa
Ei voi pitää kalliina. Onko joku tilannut tuolta? Jos oikein luin, niin pakettiautomaattiin pitäs voida tilata jopa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: laturista asiaa
Heh, Koivusella (Fixus) näkyy olevan sama Lucaksen tehdaskorjaama LRA02343 laturi hintaan 270€. Vetääköhän joku vähän välistä? Rungonhan varmaan joutuu palauttamaan kumpaankin ostopaikkaan.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: laturista asiaa
Paitsi että, eihän se meilläkään maksa kuin 50 penniä silloin kun sitä ei ole. (Emilia Vilen)
Eli eipä ollut laturia saatavissa.
Eli eipä ollut laturia saatavissa.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: laturista asiaa
Tässäkin hommassa "Tee se itse" henkilö pääsee "loistamaan".
Esim. 130 A laturin (B2X5 moottorit) peruskorjaukseen tarvittavat kulutusosat ovat noin 25 euroa.
Esim. 130 A laturin (B2X5 moottorit) peruskorjaukseen tarvittavat kulutusosat ovat noin 25 euroa.
Saab 9-5 2.0t 1998
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: laturista asiaa
Olisiko vinkkiä mistä löytyy tuohon hintaan? Marmorilta?ysifemma kirjoitti:Tässäkin hommassa "Tee se itse" henkilö pääsee "loistamaan".
Esim. 130 A laturin (B2X5 moottorit) peruskorjaukseen tarvittavat kulutusosat ovat noin 25 euroa.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: laturista asiaa
Kyseessä on Bosch:n laturi jotenka varaosat löytyy netistä taikka paikalliselta Bosch diileriltä.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: laturista asiaa
Viitsitkö vihjaista mistä löytys netin kautta näppärästi ne korjausosat?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: laturista asiaa
Saat kätevämmin JNS:n Dieselhuollosta suoraan hyllystä ...
Tai netistä laittamalla sen laturin Boschin numeron googleen ...
Tai netistä laittamalla sen laturin Boschin numeron googleen ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: laturista asiaa
Mjoo, kysyinkin aiemmin laturia sieltä. Pitää kysyä ne varaosatkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: laturista asiaa
Heitetääs vähän kommenttia vanhaan topickiin. Vm-04 Aerosta kärähti laturi, ja kokeilin yläkautta laturia pois. Ilmeisesti vuosimallista/laturista (140A)/varustelusta/mallista riippuen laturi mahtuu joissakin yläkautta pois. Tässä yksilössä se ainakin on niin iso homma, että helpommin tuli alakautta.
Aluksi meinasin rempata laturin, mutta päädyin laittamaan paikallee kaverilta saadun 130A "kunnossa" olevan laturin. Vehkeet kasaan ja auto käyntiin. Ei lataa, vaikka mitä tekis... Voi PRKL! Ei muuta kun laturi irti, ja säätimen vaihto tulipellin välissä. Laturi paikalleen, auto kasaan vain todetaksemme, että ei lataa vieläkään...
Viikon kyrpiintymisen jälkeen otin jälleen laturin irti ja lompsin paikalliseen aurosähköliikkeeseen testauttamaan kaikki vanhat laturit. Yksikään ei pelannu. Päädyin ottamaan "uuden" (140A Bosch) vaihtolaitteen tilalle, jotta saadaan tämä laturionkelma pois päiväjärjestykseen. Vehkeet jälleen kasaan, ja tällä kertaa latas normaalisti. Latausongelma siis selätetty.
Seuraavana aamuna ei starttaa. Akku tyhjänä!!! Mitä hemmettiä!!! Apuvirralla käyntiin ja vimmatun tutkimisen jälkeen ajattelin puolentoista vuoden vanhan Motonetin "Shznautseri" akun hajonneen. Takuuseen uusi Bosch tilalle. Kaikki toimi jälleen täydellisesti aina seuraavaan aamuun saakka, jolloin uusi akku oli jälleen tyhjä... Tämän jälkeen ei suomeksi kiroilu enään riittänyt...
Seuraavana päivänä paikalliseen autosähköliikkeeseen toteamaan, että tämä "uusi" heidän myymänsä laturi on diodivikainen ja laturi vuotaa akun tyhjäksi yhdessä yössä...
Tässä vaiheessa Saapas jäi kyseiseen firmaan, ja suorittivat laturin vaihdon ilmaiseksi. Huomenna noudan auton, ja suurella mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
PS: Alkaa muuten onnistumaan jo aikas livakkaasti tuo laturin ropaaminen, kun sitä muutaman kerran harjottelee putkeen...
Aluksi meinasin rempata laturin, mutta päädyin laittamaan paikallee kaverilta saadun 130A "kunnossa" olevan laturin. Vehkeet kasaan ja auto käyntiin. Ei lataa, vaikka mitä tekis... Voi PRKL! Ei muuta kun laturi irti, ja säätimen vaihto tulipellin välissä. Laturi paikalleen, auto kasaan vain todetaksemme, että ei lataa vieläkään...
Viikon kyrpiintymisen jälkeen otin jälleen laturin irti ja lompsin paikalliseen aurosähköliikkeeseen testauttamaan kaikki vanhat laturit. Yksikään ei pelannu. Päädyin ottamaan "uuden" (140A Bosch) vaihtolaitteen tilalle, jotta saadaan tämä laturionkelma pois päiväjärjestykseen. Vehkeet jälleen kasaan, ja tällä kertaa latas normaalisti. Latausongelma siis selätetty.
Seuraavana aamuna ei starttaa. Akku tyhjänä!!! Mitä hemmettiä!!! Apuvirralla käyntiin ja vimmatun tutkimisen jälkeen ajattelin puolentoista vuoden vanhan Motonetin "Shznautseri" akun hajonneen. Takuuseen uusi Bosch tilalle. Kaikki toimi jälleen täydellisesti aina seuraavaan aamuun saakka, jolloin uusi akku oli jälleen tyhjä... Tämän jälkeen ei suomeksi kiroilu enään riittänyt...
Seuraavana päivänä paikalliseen autosähköliikkeeseen toteamaan, että tämä "uusi" heidän myymänsä laturi on diodivikainen ja laturi vuotaa akun tyhjäksi yhdessä yössä...
Tässä vaiheessa Saapas jäi kyseiseen firmaan, ja suorittivat laturin vaihdon ilmaiseksi. Huomenna noudan auton, ja suurella mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
PS: Alkaa muuten onnistumaan jo aikas livakkaasti tuo laturin ropaaminen, kun sitä muutaman kerran harjottelee putkeen...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
- Paikkakunta: Oulu
Re: laturista asiaa
Nyt apuja. -04 9-5:sta kärähti laturi (paska auto, kun laturi kesti vain 345tkm ) ja uutta pitäisi saada tilalle. Passaako -09 B235R moottorin laturi -04 B235R moottoriin? Ainakin koodin perusteella moottori on sama... Jos vaikka korjailisi sitten vanhan (jos mahdollista) ja myisi eteenpäin.
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Re: laturista asiaa
http://www.ak24.fi/fi/auton-varaosat/15 ... 5-43963335
Onkos kukaan kokeillu tällaasta aitoa Delcoa ?
Onkos kukaan kokeillu tällaasta aitoa Delcoa ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: laturista asiaa
Ei ehkä laturista asiaa mutta auton kaapeleista enemmänkin. Uudella laturilla tyhjäkäynnillä lataus akun navoilta 13.90 ja välillä alle. Putsattuna on akun navat ja akun kengät, kaksi maadoituspistettä akun lähistöllä korissa ja yksi lootan kyljessä. Ei liene muuta vika paikkaa kuin plus kaapeli laturilta? Vielä pitää startin plussa putsata mutta voisiko vika olla siinä vai kaapelissa itsessään? Laturin plus navasta ja vaihdelaatikkoon maattamalla jännite oli 14.25. Meneekö tuo häviö normaalin rajoissa? Vai pitääkö ottaa laturilta mitattaessa maa lähempää?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: laturista asiaa
Mulla sama homma ton kaapelin kanssa mutta nyt vaihdettu toinen kaapeli niin johan alkoi lataa niin kuin pitääkin eikä sormet enää pala liittimessänittiniiu kirjoitti:Omassani jännite heilui myös aikalailla, mutta vika ei ollutkaan laturissa vaan viallisessa laturin / startin / akun välisessä kaapelissa. Homman pystyy toteamaan helpoiten siten, että laittaa kaikki mahdolliset sähkönkuluttajat päälle moottorin käydessä ja varovasti kokeilee laturin päässä olevaa paksun kaapelin rengasliitintä niin sormet pitäsi palaa...
Arska Saab Klubijäsen no:5106
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Re: laturista asiaa
Osoitteesta kyseinen laturi löytyy numerolla 0 123 510 096 ja sitä kautta laakerit (1 120 905 525 ja F 00M 990 434). Liukupintoja en ole vielä löytänyt. Mitähän ne ovat englanniksi?ysifemma kirjoitti:Oisko jollakin antaa laakerien tiedot (mitat) 130 A laturista?
Ja liukurenkaan varaosanumero olis kyllä hieno bonus.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03