Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Haluaisin poistaa omasta satkusta ABS-järjestelmän(-92). Kun tämähän on käytännössä lisävaruste, joten olisi siten mahdollista poistaa.
Kävin asiasta juttelemassa paikallisen katsastajan kanssa ja sanoi, että onnistuu jos saan maahantuojalta/korkealta taholta todistuksen, että auto on liikennekelpoinen ilman abseja.
Pihassa on toinen satku, josta saisin alkuperäisen absittoman järjestelmän.
Tietääkö kukaan tahoa, josta voisi kysellä todistuksia? Trafi?
Tai mitä mieltä konkarit on, että onko ylipäätään mahdollista?
Kävin asiasta juttelemassa paikallisen katsastajan kanssa ja sanoi, että onnistuu jos saan maahantuojalta/korkealta taholta todistuksen, että auto on liikennekelpoinen ilman abseja.
Pihassa on toinen satku, josta saisin alkuperäisen absittoman järjestelmän.
Tietääkö kukaan tahoa, josta voisi kysellä todistuksia? Trafi?
Tai mitä mieltä konkarit on, että onko ylipäätään mahdollista?
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Katoppa rekisteriotteesta sieltä lisätietokentästä lukeeko siellä jotain vaihtoehtoisesta jarrujärjetelmästä. Mulla nimitäin yhessä satkussa luki rekisteriotteessa "vaihtoehtoinen jarrujärjestelmä N+PN" tjsp. vaikka autossa oli ihan tavan jarrut ja sekin oli merkitty otteessa omaan lokeroonsa (NAP) mutta olen siinä luulossa että olisin voinut lukkiutumattomat jarrut autooni asentaa. Ja taas toisinpäin. Olenko mutuiluni kanssa ihan metässä hakuammuskelemassa? Ja jos näin voi toimia niin ei kai sillon ole tarvetta millekään lapuille maahantuojalta, tarvineeko edes muutoskatsastaa?
Itse muutostyö ei äkkiä ajatellen varmaankaan ole mikään mahdoton, osathan täytyy olla aikalailla bolt-on ja esim olemassa olevat jarrusatulat saanee jättää paikoilleen, luultavasti osan putkistaki.
Itse muutostyö ei äkkiä ajatellen varmaankaan ole mikään mahdoton, osathan täytyy olla aikalailla bolt-on ja esim olemassa olevat jarrusatulat saanee jättää paikoilleen, luultavasti osan putkistaki.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kyllä kyllä, kun olisikin noin helppoa.
Kävin tosiaan katastusmiehen luona niin siellä oltiin sitä mieltä, että tarvitaan jonkun eri tahon todistus, että auto on liikennekelpoinen ilman abseja.
Täytyy auton luokse päästyä vielä katsoa otteesta jos lukisi jotain vaihtoehtoisesta jarruista.
Kävin tosiaan katastusmiehen luona niin siellä oltiin sitä mieltä, että tarvitaan jonkun eri tahon todistus, että auto on liikennekelpoinen ilman abseja.
Täytyy auton luokse päästyä vielä katsoa otteesta jos lukisi jotain vaihtoehtoisesta jarruista.
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Sopiiko 900 sedan satkun takalasin ritilä noppaan?
tai jonkin muun automerkin.
ja kannattaako noin 20-30vanhaa muovi osaa edes lähettää, että kestääkö matkahuollon käsittelyä?
tai jonkin muun automerkin.
ja kannattaako noin 20-30vanhaa muovi osaa edes lähettää, että kestääkö matkahuollon käsittelyä?
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
-
- "Ruisku"
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
- Paikkakunta: Kempele
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Noopassahan on sedan-satkun perä, joten sopii kyllä. Ja mulle on ainakin ritilät kulkeneet Matkahuollossa aina ehjänä perille. Kyllä ne jonkin verran taivutusta kestää, mutta pakkaajan kannattaa huolehtia että on tarpeeksi pahvia ympärillä.
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Hello hello Saabbi kansa!
Nyt tarvis apua og900 T16 turbon kanssa, kun tuossa 6kk sitten puski turbon kautta/ympäristöön öljyt pihalle niin nyt kun uusi turbo on paikallaan ja auton sai kasaan taas -> käyntiin niin öljyt tuli taas pihalle Koneen kyljissä/pohjassa ei näy mitään selvää vuotopaikkaa/vuotovanoja vaan tukipalkin päältä näkyy kun öljyt valuu pihalle Sen verran näki että öljynlauhduttimelta tippas vähäsen öljyä mutta ei sieltä nyt koko konetta tuu tyhjäksi? vai? Viimeksi koneeseen jäi vähän öljyä mutta nyt tuli aikalailla kaikki pihalle.
Vastauksia voi laittaa tähän tai yv:nä olisi hyvä saaha silmä terä taas ajoon kun on joutunut paljon olemaan nyt seisonnassa
Nyt varmaan ekaksi huohotin letkua paremmin tutkailee että onko iha kunnolla tukossa.
Nyt tarvis apua og900 T16 turbon kanssa, kun tuossa 6kk sitten puski turbon kautta/ympäristöön öljyt pihalle niin nyt kun uusi turbo on paikallaan ja auton sai kasaan taas -> käyntiin niin öljyt tuli taas pihalle Koneen kyljissä/pohjassa ei näy mitään selvää vuotopaikkaa/vuotovanoja vaan tukipalkin päältä näkyy kun öljyt valuu pihalle Sen verran näki että öljynlauhduttimelta tippas vähäsen öljyä mutta ei sieltä nyt koko konetta tuu tyhjäksi? vai? Viimeksi koneeseen jäi vähän öljyä mutta nyt tuli aikalailla kaikki pihalle.
Vastauksia voi laittaa tähän tai yv:nä olisi hyvä saaha silmä terä taas ajoon kun on joutunut paljon olemaan nyt seisonnassa
Nyt varmaan ekaksi huohotin letkua paremmin tutkailee että onko iha kunnolla tukossa.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko vuotopaikkaa yritetty selvittää, vai lähdettiin vain vaihtamaan turboa sen tarkemmin tutkimatta? Entä jos nyt tutkisi kun vika on edelleen jäljellä? Tuntuiko vanhassa turbossa akselilla laakerivälystä tai oliko silmin nähtävää vikaa? Reikä turbolle tulevassa öljyputkessa? Kuivaa paikat puhtaaksi, moottori käyntiin hetkeksi niin että vuoto näkyy. Jos vuoto on paineputkessa, ei tarvitse montaa sekuntia pyörittää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Auto välillä nykäisee. Saattaa ihan suorallakin tiellä tehdä yht äkkiä.. Eilen teki myös pienellä kiihdytyksellä. Bensan kulussa jotain feelua.Mistä lähteä etsimään?
Autoon on vaihdettu: Tulpat,johdot ja kärki.
Jos hommaan löytyy samalla piirustusta mitä kannattaisi vaihtaa.
Autoon on vaihdettu: Tulpat,johdot ja kärki.
Jos hommaan löytyy samalla piirustusta mitä kannattaisi vaihtaa.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vuotopaikkaa on selvitelty ja entinen turbo oli rikki... Väljystä oli enemmän kuin vanhassa mummossa... Kone on pesty ja putsailtu ennen uuden turbon asentamista ja nyt ei vanhoista jäämistä lukuunottamatta löytynyt uusia vanoja, toki on uudet öljyt niin ei välttämättä niin hyvin edes näy.jus kirjoitti:Onko vuotopaikkaa yritetty selvittää, vai lähdettiin vain vaihtamaan turboa sen tarkemmin tutkimatta? Entä jos nyt tutkisi kun vika on edelleen jäljellä? Tuntuiko vanhassa turbossa akselilla laakerivälystä tai oliko silmin nähtävää vikaa? Reikä turbolle tulevassa öljyputkessa? Kuivaa paikat puhtaaksi, moottori käyntiin hetkeksi niin että vuoto näkyy. Jos vuoto on paineputkessa, ei tarvitse montaa sekuntia pyörittää.
Turbon ja sen putkien seutu on nyt puhdas ei ole öljy vuotoja siellä toisin kuin ennen turbon vaihtoa, todennäköisesti oli se turbo ja jotakin muutakin mennyt rikki mutta nyt oli vaan tuo turbo uusittu.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuupe kirjoitti:Vuotopaikkaa on selvitelty ja entinen turbo oli rikki... Väljystä oli enemmän kuin vanhassa mummossa... Kone on pesty ja putsailtu ennen uuden turbon asentamista ja nyt ei vanhoista jäämistä lukuunottamatta löytynyt uusia vanoja, toki on uudet öljyt niin ei välttämättä niin hyvin edes näy.jus kirjoitti:Onko vuotopaikkaa yritetty selvittää, vai lähdettiin vain vaihtamaan turboa sen tarkemmin tutkimatta? Entä jos nyt tutkisi kun vika on edelleen jäljellä? Tuntuiko vanhassa turbossa akselilla laakerivälystä tai oliko silmin nähtävää vikaa? Reikä turbolle tulevassa öljyputkessa? Kuivaa paikat puhtaaksi, moottori käyntiin hetkeksi niin että vuoto näkyy. Jos vuoto on paineputkessa, ei tarvitse montaa sekuntia pyörittää.
Turbon ja sen putkien seutu on nyt puhdas ei ole öljy vuotoja siellä toisin kuin ennen turbon vaihtoa, todennäköisesti oli se turbo ja jotakin muutakin mennyt rikki mutta nyt oli vaan tuo turbo uusittu.
Huohotinputki ok ja koneen kyljet "puhtaat" ei siis löytynyt vuotoja.... Jotain positiivista eli vika löytyi öljynlauhduttimesta.
Jäähdytinestettä tippasee näköjään vielä jostain.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko näihin 900 vaihdettu parempaa laturia?. Tulee olemaan sen verran kovaa virrankulutusta tiedossa että täytyy luultavasti vaihtaa jos tälläinen on mahdollista.
Mietinnässä jos vielä lisäakun löisi konkan jatkeeksi konttiin. Onkohan järkevää?
Mietinnässä jos vielä lisäakun löisi konkan jatkeeksi konttiin. Onkohan järkevää?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
eiköhän bosch valikoimasta löydy vaikka 140amp.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Laturi lataa (akun jännite on käydessä n 14,5V), mutta latauksen merkkivalo ei pala (sammuksissa virrat päälläkään). Mites tuo on edes mahdollista, eikö merkkivalolta tule herätevirta laturille? Vai onko siellä joku vastus tms herätevirtaa varten? Olisiko syypää jännitteensäädin? Laturin maadoitus?
Tämä siis kun herätin kesäauton talviunilta (uusi akku).
99, ~76, laturi tosin on ysisatasen, Bosch nro 9555269.
Tämä siis kun herätin kesäauton talviunilta (uusi akku).
99, ~76, laturi tosin on ysisatasen, Bosch nro 9555269.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Itse itselleni vastaten, jännitteensäätimessä on ilmeisesti vastus tätä varten.benicio kirjoitti:Vai onko siellä joku vastus tms herätevirtaa varten?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Pitääkö H-moottori (noppa), pyörittää tiettyyn asentoon kun nostan venttiili koppaa irti?
mitä kaikkea siinä tulee mokaamaan? jakajan asennosta tietysti valokuva ensin, mutta sitten vain kaikki pultit irti kopasta ja jakasta?
tarkoitus olisi vaihtaa jakajaankin tiiviste jos motonetissä sattuu olemaan...
mitä kaikkea siinä tulee mokaamaan? jakajan asennosta tietysti valokuva ensin, mutta sitten vain kaikki pultit irti kopasta ja jakasta?
tarkoitus olisi vaihtaa jakajaankin tiiviste jos motonetissä sattuu olemaan...
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty