FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Nyt tuli sellainen ongelma että tyhjäkäynnillä missfireä tulee laskuriin enemmillään 50kpl, kuormittaessa mifiä ei tule lainkaan, välillä CE-valo syttyy ja vikakoodeja on SID-infon mukaan yksi ja FCOD on tuolloin 770, sama homma bensalla ja etanolilla.
Tulpat vaihdoin, ei havaittavaa vaikutusta, seuraavaksi ajattelin vaihtaa sytkäkassut ristiin, kun kerran on toinen kolkki perheessä.
Mä en oikein usko että tuo olisi kassussa, kun luulisi että kassu oireilisi kuormituksella enemmän kuin tyhjäkäynnillä, sitten muita vaihtoehtoja taitavat olla suutin ja venttiilit, ellei nyt sitten käynyt niin että uusista tulpista joku on valmiiksi huono yksilö?
Tulpat vaihdoin, ei havaittavaa vaikutusta, seuraavaksi ajattelin vaihtaa sytkäkassut ristiin, kun kerran on toinen kolkki perheessä.
Mä en oikein usko että tuo olisi kassussa, kun luulisi että kassu oireilisi kuormituksella enemmän kuin tyhjäkäynnillä, sitten muita vaihtoehtoja taitavat olla suutin ja venttiilit, ellei nyt sitten käynyt niin että uusista tulpista joku on valmiiksi huono yksilö?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Vika ei siirry sytkäkassun mukana autosta toiseen, eikä myöskään lähde pois toisen auton kassulla.
Suuttimet käytin irti, olivat siistin näköiset, vaihdoin 2. ja 3. suuttimet keskenään ja missfire pysyy sylinterissä 2.
Satunnaisesti tuo tulee esille ja vaikka akku olisi ollut huolto-operaation ajan irti, niin SID:stä katsottuna kakkospytyn misfireä on tuhansia, itseasiassa luku on aina sama kakkosella alkava luku.
Pitää jossain vaiheessa kokeilla onko kakkosessa enemmän ohivuotoa kuin muissa sylintereissä.
Suuttimet käytin irti, olivat siistin näköiset, vaihdoin 2. ja 3. suuttimet keskenään ja missfire pysyy sylinterissä 2.
Satunnaisesti tuo tulee esille ja vaikka akku olisi ollut huolto-operaation ajan irti, niin SID:stä katsottuna kakkospytyn misfireä on tuhansia, itseasiassa luku on aina sama kakkosella alkava luku.
Pitää jossain vaiheessa kokeilla onko kakkosessa enemmän ohivuotoa kuin muissa sylintereissä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Talviautolle alkaa olla tarvetta, joten mittasin tästä puristukset ja kakkosen kohdalla 3 bar, eli mitä todennäköisimmin venttiilivamma.
Kannen irroittamisen aloitin, mutten saanut sitä vielä tänään nousemaan pois paikoiltaan...
Kannen irroittamisen aloitin, mutten saanut sitä vielä tänään nousemaan pois paikoiltaan...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Viallinen kansipahvi antoi miulla femmassa mifiä siihen pyttyyn, minne vesi meni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Palanut pakoventtiili löytyi.
Veikkaisin että ensin kovettuvat venttiilivarren kumit ja sen jälkeen öljykarsta sotkee venttiilit ja lopulta venttiili palaa.
Veikkaisin että ensin kovettuvat venttiilivarren kumit ja sen jälkeen öljykarsta sotkee venttiilit ja lopulta venttiili palaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Näissä ei ole ongelmaa venttiilivarrenkumeissa, ne kestää auton iän. Ongelma on kuoleentuvat männänrenkaat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Vissiin T7-koneisten elinikä on sitten määritelty venttiilivarrenkumien eliniän mukaan?
Eivät nuo kumit mitään uudenveroisia nimittäin ole olleet, parempi vaihtaa nekin kun venttiilit hioo, toki näissä on vaikea sanoa mistä kaikkialta öljyä on tullut palotapahtumaan, tästäkin autosta on ainakin kerran turbo vaihdettu ja huohotinpäivitys oli tekemättä kun auto tuli mulle...
Yksi imuventtiilikin oli tyssääntynyt, eli nostaja ei ole toiminut, eli venttiili ja nostaja menevät vaihtoon.
Ilmeisesti nostajat saa purettua ja putsattua, pitää kokeilla parilla onnistuuko se helposti ilman että menevät rikki
Eivät nuo kumit mitään uudenveroisia nimittäin ole olleet, parempi vaihtaa nekin kun venttiilit hioo, toki näissä on vaikea sanoa mistä kaikkialta öljyä on tullut palotapahtumaan, tästäkin autosta on ainakin kerran turbo vaihdettu ja huohotinpäivitys oli tekemättä kun auto tuli mulle...
Yksi imuventtiilikin oli tyssääntynyt, eli nostaja ei ole toiminut, eli venttiili ja nostaja menevät vaihtoon.
Ilmeisesti nostajat saa purettua ja putsattua, pitää kokeilla parilla onnistuuko se helposti ilman että menevät rikki

#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Yksilöitä nää tietysti lopulta on, mutta todennäköisempi syy kuitenkin se männänrenkaiden suunta öljynkulutukselle. Hyvähän siitä noin tulee. Jatka vaan samaa rataa. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Ei tuosta varmaan ihmeen hyvää tule
Kyllä se olisi hyvä rengastaakin, mutta pihalla en rupea ottamaan mäntiä pois ja hoonaamaan konetta, tuo kun ei ole mikään erityisen hyvä yksilö...
Jos sitä joskus viitsisi sijoittaa vaikka Aeroon, niin sitten voisi ihan tehdä koneen ja vaikka samalla kasvattaa iskutilavuuttakin, valitettavasti B206i kone tuli jo hukattua NG-satkun kopan mukana...

Kyllä se olisi hyvä rengastaakin, mutta pihalla en rupea ottamaan mäntiä pois ja hoonaamaan konetta, tuo kun ei ole mikään erityisen hyvä yksilö...
Jos sitä joskus viitsisi sijoittaa vaikka Aeroon, niin sitten voisi ihan tehdä koneen ja vaikka samalla kasvattaa iskutilavuuttakin, valitettavasti B206i kone tuli jo hukattua NG-satkun kopan mukana...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Kasauksen jälkeen tämä käy nätisti, minuutti tai kaksi meni ennen kuin nostajat täyttyivät ja rapina loppui.
Katsotaan miten kansiremontti vaikuttaa öljynkulutukseen, ainakin luulisin että vuodot kannentiivisteen välistä jäisivät pois, kun laitoin öljyn paluukanavan ja jakopäänkopan kohdille ohuesti tiivisteainetta peltitiivisteen kaveriksi...
Katsotaan miten kansiremontti vaikuttaa öljynkulutukseen, ainakin luulisin että vuodot kannentiivisteen välistä jäisivät pois, kun laitoin öljyn paluukanavan ja jakopäänkopan kohdille ohuesti tiivisteainetta peltitiivisteen kaveriksi...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: FCOD 770 ja missfireä tyhjäkäynnillä
Eli teit korjaamo-ohjeen mukaan homman. Siitä se näkönsä näyttää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01