Auto on 154kW versio, mikä täällä meillä päin on kulkenut Aerona. Tuossa kulkineessa on kynnyslistoissa Arc ja VIN kertoo myös auton olevan Arc. Vaan mitäpähän eroa Aeroon mahtaa olla noiden merkintöjen ja puusomisteiden lisäksi. Aerossa taitaa olla myös istuinosaan keskelle ommeltu pitkittäin nahkasuikale. Äkkiseltään en keksi muuta eroa. Keksiikö joku muu?
Tuolla "Auton maahantuonti" osiolla jo purkauduinkin ongelmista maahtulokatsastuksen kanssa kun tarrasta puuttuu eu-hyväksyntä ja akselimassat. Onko näistä kokemusta USA-version kanssa?
EDIT:
Tuohon Aeron ja Arcin eroon löytyikin vastaus autoarvostelulusta: Eri stereot ja eri vanteet. Vannetilanne on korjattu, mutta sterkkojen osalta auto on siis tuulipukukansan ei Aero.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Touring package, cold weather package ja rattimelat automaatin vaihtamiseen löytyy, mitkä piti olla vain Aeroon saatavana.
http://www.caranddriver.com/reviews/saa ... ive-review
There will be two Saab models, the Arc, at $40,670, and the Aero, at $43,175. Both are built around the 210-hp, 2.0-liter Ecotec corporate engine that puts out 221 pound-feet of torque, although Saab uses only the Ecotec block and provides all its own internals, turbocharging, and mapping. Its power will be more than adequate for most of Saab's traditional turbo customers.
The Arc version comes with a five-speed manual and 16-inch tires, the Aero with a six-speed manual, 17-inch tires, and five additions to the Arc's specs: OnStar telematics with the first year of service free; a sport body kit and exhaust tip; a sport chassis with tire-pressure monitors; matte chrome trim with a leather-wrapped sport steering wheel; and a 300-watt, 13-speaker sound system replacing the Arc's 150-watt, seven-speaker setup. A Touring package is available for either model at $1195 and includes rain-sensing wipers, parking assist, an in-dash six-CD changer, an auto-dimming rearview mirror, and a garage-door opener. A Cold Weather package of heated front seats and headlamp washers goes for $500, and a five-speed automatic transaxle, with floor shifting on the Arc and floor or paddle shifting on the Aero, is available for $1250. All models now have standard electronic stability control, along with automatic rollover protection bars that deploy in 15 milliseconds.