900 ei käy kunnolla.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 900 ei käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Vältä murheet ja osta sitten vain oikea bosch, ässäs kokeilin motonetin tarvike (merkki unipoint) ja ei oikein toiminut kunnolla.
Ostin klubilaiselta sirren tuon tarvikkeen hinnalla kaksi orkkista käytettyä ja molemmat ehjät sekä pelasi hyvin.Toisen jätin varalle sitten.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: 900 ei käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Laitetaan ostoilmoitus.
Tällä osastolla vierailevat, jolla olisi kyseinen osa, saa myydä.
Eli Bosch 0227 400 129.
Yv.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 900 ei käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onkos tuo katiton ja ilman lambaadaa?
jos näin niin täällä porissa suurella todennäköisyydellä moinen olisi, myydä ei ole, mutta kokeilla saa jos satut liikkumaan näillä suunnilla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: 900 ei käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Joo !

Laitetaan tämä selvennyksen vuoksi nyt oikean otsikon alle.
Ohjausyksikkö ei tuottanut toivottua tulosta, eikä bensapumppu.
Ja sitten uusi havainto.



Pensapumpun sain paikoilleen, ei vaikutusta edellä mainittuihin käyntihäiriöihin. :( .
Käy muutaman sekunnin, ja tussahtaa, ja sammuu.
Ja nyt sitten aika erikoinen havainto, auto sammui, jäi virrat päälle, hipelöin kampiakselin asentoanturilta tulevia johtoja, kolme johtoa harmaa liitin imusarjan alla.
Kuului naksutusta, sirinää, ja starttimoottori alkoi käynnistää moottoria hipelöinnin tahdissa. 8O .
Eihän anturin johdot nyt mitenkään liity starttimoottoriin.
Mihinkähän kampiakselin johdot menee toisessa päässä, menevät suojakuoreen.
Pääteasteelle ?, ja johonkin maahan.
Joku maavika, oikosulkuko kyseessä. Ilmeisesti. 8O .
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 ei käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja jus »

Asentoanturin johdot menee lokasuojassa olevalle EZK-ohjainboksille.

Jos johtosarjaa heiluttamalla alkaa startti pyörittää, kannattaa välittömästi irrottaa akulta miinusjohto ja korjata johtosarja. Johtojen eristeet on murentuneet, jatkuva virta akulta ottaa oikosulkua starttiherätteeseen, pian autosi peruuttaa itsekseen parkissa jonkun päälle tai jäät itse autosi yliajamaksi. Vai onko siellä jotain irtonaista sähkönjohtokykyistä, joka voisi osua startin solenoidin luona napoihin ja yhdistää solenoidin navat?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: 900 ei käy kunnolla.

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Joo !
Akun johdot otin heti sitten irti. Käynnistys yritystä, ja sirinää tekee vain kun virrat on päällä.
Ainakaan ensi silmäyksellä en nähnyt mitään johtoja starttimoottorin lähistöllä.
Täytyy viikonloppuna taas tutkailla. On vaan niin mielenkiintoista kerrostalon parkkipaikalla lumisohjossa askarrella. :? :roll:
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Vastaa Viestiin