9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Auto on Turbo vm-89. Kaupungissa kiusallinen vaiva, toimii ihan normaalisti jos hitaasti hiljentää vauhtia. Jos teet vähän nopeamman jarrutuksen, niin pudottaa kierrokset niin alas, että sammuu.
Olisiko jollekin tuttu vika? Olisi kiva saada apuja mistä alkaisi vikaa selvittämään.
Olisiko jollekin tuttu vika? Olisi kiva saada apuja mistä alkaisi vikaa selvittämään.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Tekeekö mitä jos alamäessä vapaalla pelkästään jarruttaa tai polkasee vain kaaua ja löysää ilman jarrun käyttöä?
Miten muuten tyhjäkäynti vapaalla tai laitettaessa vaihde jarru päällä
Eli mietin liittyykö tuo kaasuläpän/vaijerin ja tk-puolen vai pelkän jarrun vaikutukseen.
- Alipainevuotoa jossain
- Tk-moottori vois olla likainen
- Kaasuvaijeri ja läppä liikkuu ok
Onko tulpat hyvät ja ilmanputsarikin puhdas, sekin käväs mieles ettei seuraa seosta ja liian rikkaalle jää.
Miten muuten tyhjäkäynti vapaalla tai laitettaessa vaihde jarru päällä
Eli mietin liittyykö tuo kaasuläpän/vaijerin ja tk-puolen vai pelkän jarrun vaikutukseen.
- Alipainevuotoa jossain
- Tk-moottori vois olla likainen
- Kaasuvaijeri ja läppä liikkuu ok
Onko tulpat hyvät ja ilmanputsarikin puhdas, sekin käväs mieles ettei seuraa seosta ja liian rikkaalle jää.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Kupari kirjoitti:Tekeekö mitä jos alamäessä vapaalla pelkästään jarruttaa tai polkasee vain kaaua ja löysää ilman jarrun käyttöä?
Miten muuten tyhjäkäynti vapaalla tai laitettaessa vaihde jarru päällä
Eli mietin liittyykö tuo kaasuläpän/vaijerin ja tk-puolen vai pelkän jarrun vaikutukseen.
- Alipainevuotoa jossain
- Tk-moottori vois olla likainen
- Kaasuvaijeri ja läppä liikkuu ok
Onko tulpat hyvät ja ilmanputsarikin puhdas, sekin käväs mieles ettei seuraa seosta ja liian rikkaalle jää.
Jos vapaalla, niin toimii hyvin, tai jos ajaa 1 vaihteella niin toimii, ongelma liittyy automaattivaihteen vaihtamiseen pienemmälle..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Toimiiko D-asennossa muuten normaalisti? Vaihtaa normaalisti ja vaihtokohdat OK? Miettiikö esim pakille kytkettäessä?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Kyllä. Kaikki toimii muuten täydellisesti.jannevillepetteri kirjoitti:Toimiiko D-asennossa muuten normaalisti? Vaihtaa normaalisti ja vaihtokohdat OK? Miettiikö esim pakille kytkettäessä?
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Meneekö ahtomittari reilusti alipaineen puolelle tyhjäkäynnillä?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Mikä on tappiin ?Mawerick kirjoitti:Meneekö ahtomittari reilusti alipaineen puolelle tyhjäkäynnillä?
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Siis ahtomittarin pitäisi tyhjäkäynnillä ja etenkin moottorijarrulla mennä ihan reilusti vasemmalle, valkoiselle alueelle. Jos ei mene, voi bypass-venttiiili olla viallinen ja se taas saattaa aiheuttaa tuota sammahtelua. Toki yleensä manuaalivaihteisissa kun kytkimen painaa pohjaan...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Muistaakseni se on tyhjäkäynnillä samassa kohti kun sammuksissa ollessa. Täytyy viikonloppuna tarkastaa.Mawerick kirjoitti:Siis ahtomittarin pitäisi tyhjäkäynnillä ja etenkin moottorijarrulla mennä ihan reilusti vasemmalle, valkoiselle alueelle. Jos ei mene, voi bypass-venttiiili olla viallinen ja se taas saattaa aiheuttaa tuota sammahtelua. Toki yleensä manuaalivaihteisissa kun kytkimen painaa pohjaan...
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Onko sulla siinä vielä se kaasuläpän vaimennin erillisenä, se jos rikki niin aiheuttaa tollasta.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Ahaa.. Tuohon en osaa sanoa, en ole ennen kuulut koko vaimentimesta. Mikä on se vaimennin ja millä lailla sen voi tarkastaa?hatami kirjoitti:Onko sulla siinä vielä se kaasuläpän vaimennin erillisenä, se jos rikki niin aiheuttaa tollasta.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Luin lisää siitä vaimentimesta, oireet viittaa vahvasti siihen, nyt kun vaan löytyisi uusi jostain. Kiitos paljon vinkistäsi.hatami kirjoitti:Onko sulla siinä vielä se kaasuläpän vaimennin erillisenä, se jos rikki niin aiheuttaa tollasta.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Jos ripeämmän kaasutuken jälkeen jalan nosto polkimelta aiheuttaa sammumisen turbossa, niin yksi klassinen vikapaikka on by-pass venttiili. Testaus on helppoa: pienempi ali/ylipaine putki bypässin kannessa ei saa vuotaa. Ota siis sopiva letkunpätkä ja ime alipainetta - jos alipainetta ei muodostu, vaan ilma virtaa vapaasti, tällöin kalvo on rikki ja by-pass venttiili ei avaudu kun olisi tarvetta kiihdytyksen jälkeen, ja kone stallaa.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
En tiedä testasinko oikein, mutta otin yhden letkun irti sellaisesta mötikästä johon tuli muutama letku ja tämä letku minkä irrotin näytti menevän turbolle. Siihen puhalsin ja se ei ilma ei mennyt mihinkään, eli kalvo ehjä?SuoTimo kirjoitti:Jos ripeämmän kaasutuken jälkeen jalan nosto polkimelta aiheuttaa sammumisen turbossa, niin yksi klassinen vikapaikka on by-pass venttiili. Testaus on helppoa: pienempi ali/ylipaine putki bypässin kannessa ei saa vuotaa. Ota siis sopiva letkunpätkä ja ime alipainetta - jos alipainetta ei muodostu, vaan ilma virtaa vapaasti, tällöin kalvo on rikki ja by-pass venttiili ei avaudu kun olisi tarvetta kiihdytyksen jälkeen, ja kone stallaa.
Jotenkin tuntuu, että jos auton keula on ylöspäin niin herkemmin sammuu?? Outoa.. Meidän pihaan on ylämäki ja siihen jos ajan normaalisit niin varmasti sammuu, mutta jos ryömitän hiljaa niin silloin ei sammu..
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Musta bybass on mötikkä koneen oikean puolen vieressä etupäässä josta 4mm letku lähtee päästä keskeltä menemään ahtoputken vierestä tulipelllin suuntaan. Niin ime siitä vastaavan kokoisella ja pitäs olla tulematta ilmaa jos ok, ei siis puhallusta.
Siinä lähtevässä letkussa on haaraliitos jarrutehostimen lähellä, letku menee ahtomittarille asti. Jos letkunpäät haaraliitokselle asti kovettuneet ja hauraat uusi letku, fuskaa niistäkin usein.
Siinä lähtevässä letkussa on haaraliitos jarrutehostimen lähellä, letku menee ahtomittarille asti. Jos letkunpäät haaraliitokselle asti kovettuneet ja hauraat uusi letku, fuskaa niistäkin usein.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01