Bypass on siis tuossa keskellä:
Joko tarkistit sen ahtomittarin asennon tyhjäkäynnillä?
9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Tyhjäkäynnillä se on aikalailla siinä keskellä.Mawerick kirjoitti:Bypass on siis tuossa keskellä:
Joko tarkistit sen ahtomittarin asennon tyhjäkäynnillä?
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Kävin testaamassa. Sitä kun imi, niin sieltä tuli ilmaa puhaltaessa ei mennyt ilmaa. Eli sekö rikki? Oispa mukava jos tuossa on syy tähän temppuilulle.Kupari kirjoitti:Musta bybass on mötikkä koneen oikean puolen vieressä etupäässä josta 4mm letku lähtee päästä keskeltä menemään ahtoputken vierestä tulipelllin suuntaan. Niin ime siitä vastaavan kokoisella ja pitäs olla tulematta ilmaa jos ok, ei siis puhallusta.
Siinä lähtevässä letkussa on haaraliitos jarrutehostimen lähellä, letku menee ahtomittarille asti. Jos letkunpäät haaraliitokselle asti kovettuneet ja hauraat uusi letku, fuskaa niistäkin usein.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Ahtomittarin pitää mennä tyhjäkäynnillä valkoiselle ainakin kolmasosan verran ja moottorijarrutuksessa yli puoleen väliin valkoista. Jos ei mene, jostain falskaa.purnu kirjoitti:Tyhjäkäynnillä se on aikalailla siinä keskellä.
Video:
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
jus kirjoitti:Ahtomittarin pitää mennä tyhjäkäynnillä valkoiselle ainakin kolmasosan verran ja moottorijarrutuksessa yli puoleen väliin valkoista. Jos ei mene, jostain falskaa.purnu kirjoitti:Tyhjäkäynnillä se on aikalailla siinä keskellä.
Joo. ei mene, kun ihan vähän. Eli vuotoa on jossain..
Video:
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Rikki on jos suoraan päästä imemäl ilmaa tulee läpi.
Letkukin vois samalla uusia mikäli ei ole jo vaihdettu. Seuraamalla letkua löydät haaraliitoksen ja saat mallin tai mitan sinne asti.
Omaani vaihdoin bybassin ja parani käynti mutta vasta letkun uusimalla loppui alipainevuoto kokonaan.
Letkukin vois samalla uusia mikäli ei ole jo vaihdettu. Seuraamalla letkua löydät haaraliitoksen ja saat mallin tai mitan sinne asti.
Omaani vaihdoin bybassin ja parani käynti mutta vasta letkun uusimalla loppui alipainevuoto kokonaan.
Viimeksi muokannut Kupari, La Helmi 14, 2015 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Kiitti neuvoista, pitääpä alkaa etsimään uutta osaa:)Kupari kirjoitti:Rikki on jos suoraan poäästä imemäl ilmaa tulee läpi.
Letkukin menis samalla uusiks mikäli ei ole uusittu. Seuraamalla letkua löydät haaraliitoksen ja saat mallin tai mitan sinne asti.
Re: 9000 Automaatti sammuu jarruttaessa.
Auto toimii!! Vika oli bypass venttiilissä. Osan löysin josipanin varastojen kätköistä, ja hinta oli sopiva, kiitos vaan Jarmolle ja kaikille vinkkejä antaneille.purnu kirjoitti:Kiitti neuvoista, pitääpä alkaa etsimään uutta osaa:)Kupari kirjoitti:Rikki on jos suoraan poäästä imemäl ilmaa tulee läpi.
Letkukin menis samalla uusiks mikäli ei ole uusittu. Seuraamalla letkua löydät haaraliitoksen ja saat mallin tai mitan sinne asti.