Bensapumpun vaihto.
Re: Bensapumpun vaihto.
Yritän muistaa ottaa pari kuvaa miten Aeroflow eroaa alkuperäisestä ja dw200:sta. Nyt kannu muokattu dw200:lle, joten katsotaan sopiiko tuohon vain pitääkö ottaa "neitseellinen" kannu.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Bensapumpun vaihto.
Paljos ajattelit niitä tehoja ottaa? Muistaakseni et halunnut etanolin kanssa läträtä? Ihan normi Walbro 225lph riittää maptunin mukaan 500hv bensalla(?) joten helpoimmalla pääset kun laitat sellasen vaa.Raser kirjoitti:Olisiko mahdollista dokumentoida kuvasarjaa asennuksesta?mikan kirjoitti:Aeroflow:n pumppu lähti tilaukseen. Katsotaan millainen tulee, kuinka sopii kannuun ja miten kestää...
t. Mika
Kuvathan voisi sitten pienentää ja laittaa tänne tai johonkin albumi-palveluun tai sähköpostilla esim. YV pyynnöllä.
Tarvitsisin ilmeisesti jonkun tuottoisamman polttoainepumpun(kin) jos meinaan 3.5 baarin paineensäädintä, suuttimia, softaa yms. vaihdella.
Re: Bensapumpun vaihto.
Jep. Jos ei ole tarkoitus käyttää etanolia, niin aito walbro vaan kiinni.
Mulla E85 käytössä ja 4 bar säädin. Aeroflow riittää noilla paineilla jonnekin vajaaseen 160 litraan tunnissa. Pitäis riittää alle 300 hepan tehoille.
t. Mika
Mulla E85 käytössä ja 4 bar säädin. Aeroflow riittää noilla paineilla jonnekin vajaaseen 160 litraan tunnissa. Pitäis riittää alle 300 hepan tehoille.
t. Mika
Viimeksi muokannut mikan, Ke Joulu 18, 2013 16:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Bensapumpun vaihto.
Mulla on walbro 255 ja 4bar säädin. Ajan kyllä viunalla, joten saas nähdä miten pitkään kestää. Ääni taisi muuttua pumpussa aavistuksen kun viinaa tankkasi. Bensaa tuo walbro kerkesi nähdä yhden tankillisen.
Riittääkö bilteman halpis pumpussa muuten 4 bar säätimen kanssa tuotto? Se taitaisi kestää jonkin verran viinaakin...
Riittääkö bilteman halpis pumpussa muuten 4 bar säätimen kanssa tuotto? Se taitaisi kestää jonkin verran viinaakin...
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: Bensapumpun vaihto.
Tänään Bilteman 52-200 paikoilleen (kiitos vesa67), sopivuus 1:1 orkkis Wallbron tilalle.
Ensivaikutelmat positiiviset, huomattavasti hiljaisempi, kuin 235tkm ajettu orkkis, tosin vesa67:n mukaan äänekkäämpi kuin Henko.
Hinta oli tosiaankin naurettava ja Ruotsin foorumeiden mukaan ollut ilmeisen toimiva peli. Kokeillaan!
Ensivaikutelmat positiiviset, huomattavasti hiljaisempi, kuin 235tkm ajettu orkkis, tosin vesa67:n mukaan äänekkäämpi kuin Henko.
Hinta oli tosiaankin naurettava ja Ruotsin foorumeiden mukaan ollut ilmeisen toimiva peli. Kokeillaan!
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Bensapumpun vaihto.
Tämä tieto ilolla otettu vastaan jatkoa ajatellen. Jos pelaa ns. kohtuullisen ajan niin noitahan kannattaa ostaa jo hyllyyn . Olen foorumilla ihmetellyt, kuinka motkotetaan Saab-osia kalliiksi. Voi pojat, ostakaas Audi + quattro + S + RS...
9-3 TiDS Vector Sport Wagon M6 2008
Trunk Monkey
Trunk Monkey
Re: Bensapumpun vaihto.
Tietääkö kukaan mikä tässä pumpussa on tuotto?Shadow_Fi kirjoitti:Hei, miksi ihmeessä te värkkäätte niitten walbrokopioiden kaa, jos biltemasta saa halvalla ihan toimivan pumpun?
Ei muutako tämmöinen kouraan: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Auton ... PUT-52200/
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Bensapumpun vaihto.
Epävirallisen tiedon mukaan niin jossain vanhassa Biltema luettelossa on Googlen mukaan mainittu 3 bar ja 95l/h.Nicke kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä tässä pumpussa on tuotto?Shadow_Fi kirjoitti:Hei, miksi ihmeessä te värkkäätte niitten walbrokopioiden kaa, jos biltemasta saa halvalla ihan toimivan pumpun?
Ei muutako tämmöinen kouraan: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Auton ... PUT-52200/
Ei riitä.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Bensapumpun vaihto.
DW200 kesti 4 tkm ja sen jälkeen Aeroflow kesti 25 tkm etanolia. Mitähän laittais seuraavaksi?
t. Viinamäen Mika
t. Viinamäen Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Vs: Bensapumpun vaihto.
Itsellä DW200 kesti myös n. 4000-5000km sitten laitoin tuon walbro 255 ja mallina se jossa numerosarja vika nro oli 2. Hyvin toimi ja omalta osin voin suositella. Oli vielä saman kokoinen mitä DW200 sekä samalla liittimellä!mikan kirjoitti:DW200 kesti 4 tkm ja sen jälkeen Aeroflow kesti 25 tkm etanolia. Mitähän laittais seuraavaksi?
t. Viinamäen Mika
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Bensapumpun vaihto.
Henkolla menty 65tkm/vajaa 2 vuotta. 5 tankkia e85 ja välissä tankki bensaa syklillä.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Bensapumpun vaihto.
DW200 ja Henko kesti molemmat aika tarkkaan vuoden. Nyt tankissa Walbro 450, joka on ilmeisesti ainoa virallisesti E85 hyväksytty. Pienemmät Walbrot taitaa olla vain bensalle. Vähän joutuu enemmän muokkaamaan ämpäriä, mutta kohtuu vaivalla sen sai asennettua.
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-GST450 ... 257c09ed71
http://www.ebay.co.uk/itm/WALBRO-GST450 ... 257c09ed71
Volvo V60 D4 -14
Re: Bensapumpun vaihto.
Tuota Walbroa itsekin katselin. Jostain luin, että oli ollut ongelmia paineiden kanssa. Eli paluulinja / paineensäädin oli ahdistanut ja paine noussut liian suureksi. Tuo tosin ei ollut saabissa vaan jossain japanin ihmeessä. Ilmeisesti sinulla on toiminut ongelmitta?novice kirjoitti:DW200 ja Henko kesti molemmat aika tarkkaan vuoden. Nyt tankissa Walbro 450, joka on ilmeisesti ainoa virallisesti E85 hyväksytty. Pienemmät Walbrot taitaa olla vain bensalle. Vähän joutuu enemmän muokkaamaan ämpäriä, mutta kohtuu vaivalla sen sai asennettua.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Bensapumpun vaihto.
Itse asiassa Lamb arvo vetää reilusti pakkaselle tyhjäkäynnillä pumpun vaihdon jälkeen, että saattaa olla paineet koholla. Pitää käydä jossain mittauttamassa, itsellä kun ei ole sopivaa bensanpainemittaria. Paineensääditä epäilen syylliseksi.mikan kirjoitti:
Tuota Walbroa itsekin katselin. Jostain luin, että oli ollut ongelmia paineiden kanssa. Eli paluulinja / paineensäädin oli ahdistanut ja paine noussut liian suureksi. Tuo tosin ei ollut saabissa vaan jossain japanin ihmeessä. Ilmeisesti sinulla on toiminut ongelmitta?
t. Mika
On näitä vissiin jotkut foorumilaiset asennelleet Saabiin enkä ole kuullut ongelmista.
Volvo V60 D4 -14
Re: Bensapumpun vaihto.
Mulla on 4 bar säädin ja softa tehty sen mukaan. Tekisi mieli laittaa sinne sellainen pumppu ettei tarvi enää ikinä sitä ämpäriä kaivaa pois tankista. Olen nyt tehnyt sen homman ihan riittävän monta kertaa!
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero