1.8t 2005 takajarrupalat
1.8t 2005 takajarrupalat
Moro!
Nyt kävi niin, että läks takajarrupalasta ilmeisesti kitkapinta lätkimään. Kiire saada uudet palat, kun nyt on vähän metallinen ääni takajarruissa, eli metallithan siellä hankaa nyt vastakkain. Nyt on tyytyminen väliaikaisesti Motonetin jarrupaloihin, kun on kiire saada kuntoon ja kohta menee takajarrulevyt uusiks, niin tilaan sitten Neolta koko setin kun on aikaa ootella.
Jarrupaloista kysymys. Motonet tarjoaa tohon kahta erilaista jarrupalasarjaa. Palat joissa jousi palan yläreunassa ja palat joissa ei jousta palan yläreunassa. Kumpi noista nyt on se oikea? Millään en muista millaset oli vaikka kertaalleen oon tosta takajarrut aukonu vuosi takaperin. Potilaassa jäähdyttämättömät 278mm levyt.
Jos jollain ois heittää faktaa, niin vois ostaa suoraan uudet palat, eikä ajella tallille purkamaan/kasaamaan ja sitten hakemaan uusia paloja... Kiitos!
Nyt kävi niin, että läks takajarrupalasta ilmeisesti kitkapinta lätkimään. Kiire saada uudet palat, kun nyt on vähän metallinen ääni takajarruissa, eli metallithan siellä hankaa nyt vastakkain. Nyt on tyytyminen väliaikaisesti Motonetin jarrupaloihin, kun on kiire saada kuntoon ja kohta menee takajarrulevyt uusiks, niin tilaan sitten Neolta koko setin kun on aikaa ootella.
Jarrupaloista kysymys. Motonet tarjoaa tohon kahta erilaista jarrupalasarjaa. Palat joissa jousi palan yläreunassa ja palat joissa ei jousta palan yläreunassa. Kumpi noista nyt on se oikea? Millään en muista millaset oli vaikka kertaalleen oon tosta takajarrut aukonu vuosi takaperin. Potilaassa jäähdyttämättömät 278mm levyt.
Jos jollain ois heittää faktaa, niin vois ostaa suoraan uudet palat, eikä ajella tallille purkamaan/kasaamaan ja sitten hakemaan uusia paloja... Kiitos!
1.8t 2005
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Itse pohdin samaa tuossa vähän aikaa sitten niin myyjä ehdotti, että otan molemmat ja tuon takaisin ne mitkä eivät sovi.Teekki kirjoitti:Moro!
Nyt kävi niin, että läks takajarrupalasta ilmeisesti kitkapinta lätkimään. Kiire saada uudet palat, kun nyt on vähän metallinen ääni takajarruissa, eli metallithan siellä hankaa nyt vastakkain. Nyt on tyytyminen väliaikaisesti Motonetin jarrupaloihin, kun on kiire saada kuntoon ja kohta menee takajarrulevyt uusiks, niin tilaan sitten Neolta koko setin kun on aikaa ootella.
Jarrupaloista kysymys. Motonet tarjoaa tohon kahta erilaista jarrupalasarjaa. Palat joissa jousi palan yläreunassa ja palat joissa ei jousta palan yläreunassa. Kumpi noista nyt on se oikea? Millään en muista millaset oli vaikka kertaalleen oon tosta takajarrut aukonu vuosi takaperin. Potilaassa jäähdyttämättömät 278mm levyt.
Jos jollain ois heittää faktaa, niin vois ostaa suoraan uudet palat, eikä ajella tallille purkamaan/kasaamaan ja sitten hakemaan uusia paloja... Kiitos!
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Muuten hyvä, mutta Motonet ei palauta rahoja, vaan pitäs sit ostaa jotain roinaa sillä summalla...supersaab kirjoitti: Itse pohdin samaa tuossa vähän aikaa sitten niin myyjä ehdotti, että otan molemmat ja tuon takaisin ne mitkä eivät sovi.
1.8t 2005
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Juuri tunti sitten kävin viemässä pösön jännitteensäätimen kun ei ollut sopiva. Kysy vain annetaanko rahana vai ostatko jotain.Teekki kirjoitti:Muuten hyvä, mutta Motonet ei palauta rahoja, vaan pitäs sit ostaa jotain roinaa sillä summalla...supersaab kirjoitti: Itse pohdin samaa tuossa vähän aikaa sitten niin myyjä ehdotti, että otan molemmat ja tuon takaisin ne mitkä eivät sovi.
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Eli, takajarrupalat NG9-3:ssa menevät seuraavasti:
Ei-jousta palan ylälaidassa: jäähdyttämättömät, pienemmät 278mm levyt
Jousi palan ylälaidassa: isommat, jäähdytetyt 292mm levyt.
Ei-jousta palan ylälaidassa: jäähdyttämättömät, pienemmät 278mm levyt
Jousi palan ylälaidassa: isommat, jäähdytetyt 292mm levyt.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vs: 1.8t 2005 takajarrupalat
Erikoista. Kyllä mun piti viimeeks ostaa koko rahalla muuta kun vein väärän osan takas. Oisko noissa käytäntö muuttunut vai liekö paikkakunta kohtaisia eroja...supersaab kirjoitti: Juuri tunti sitten kävin viemässä pösön jännitteensäätimen kun ei ollut sopiva. Kysy vain annetaanko rahana vai ostatko jotain.
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
1.8t 2005
Re: Vs: 1.8t 2005 takajarrupalat
Kiitän! Oisin ostanu just väärät...Pakari kirjoitti:Eli, takajarrupalat NG9-3:ssa menevät seuraavasti:
Ei-jousta palan ylälaidassa: jäähdyttämättömät, pienemmät 278mm levyt
Jousi palan ylälaidassa: isommat, jäähdytetyt 292mm levyt.
Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
1.8t 2005
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Kyllä ainakin meillä on jouset palan yläreunassa vaikka on 278mm takalevyt juuri laitoin kaikki jarrut uusiksi niin muistan. Autona 2007 ss 2,0t.
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Hei!
Juuri kesällä vaihdoin taakse uudet jarrupalat ja levyt. Alkuperäisissä ei jousta ollut yläreunassa, mutta uusissa oli ja molemmat sopivat jäähdyttämättömiin 278mm takalevyihin.
Palat ja levyt tuli Neolta briteistä. Levyt oli Alkuperäiset saabin ja palat oli Pagidin T1489.
Juuri kesällä vaihdoin taakse uudet jarrupalat ja levyt. Alkuperäisissä ei jousta ollut yläreunassa, mutta uusissa oli ja molemmat sopivat jäähdyttämättömiin 278mm takalevyihin.
Palat ja levyt tuli Neolta briteistä. Levyt oli Alkuperäiset saabin ja palat oli Pagidin T1489.
Saab 93 Sport Sedan 2.0t -03 BioPower
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Hyvin erikoista koska mielestäni kiinteillä, siis jäähdyttämättömillä levyillä on eri jarrusatula kuin isommilla ja jäähdytetyillä levyillä, koska jäähdytettylevy on mm. paksumpi. Tästä syystä jarrupala näissä ko. satuloissa on erilainen.
Olen myös ollut siinä uskossa että 2,0t:ssä on ne isommat ja jäähdytetyt takalevyt.. Myös motonetin luettelon mukaan näin olisi mutta eihän se absoluuttinen fakta ole..
Nuo samat palat, ilman jousta ja jousen kanssa menee myös moniin muihin autoihin joissa analogia on sama.. ilman jousta olevat palat ovat pienempiin levyihin ja jouselliset isompiin...
Olen myös ollut siinä uskossa että 2,0t:ssä on ne isommat ja jäähdytetyt takalevyt.. Myös motonetin luettelon mukaan näin olisi mutta eihän se absoluuttinen fakta ole..
Nuo samat palat, ilman jousta ja jousen kanssa menee myös moniin muihin autoihin joissa analogia on sama.. ilman jousta olevat palat ovat pienempiin levyihin ja jouselliset isompiin...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Spedeparts tarjoaa samoja orkkistakapaloja kaikkiin ->
http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... 22091.html
Eski
http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... 22091.html
Eski
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Samaa näyttää maptunparts..
http://www.maptunparts.fi/jarrujarjeste ... allit.html
Eli Jousellinen malli sopii siis kaikkiin NG9-3:siin taakse.. pitääkö tästä vetää nyt sellainen johtopäätös?
Kun exään (-03 1,8t kiinteät takalaikat 278mm) tilailin jarruosia maptunpartsilta niin sieltä tuli ilman jousta olevat palat aina taakse.
http://www.maptunparts.fi/jarrujarjeste ... allit.html
Eli Jousellinen malli sopii siis kaikkiin NG9-3:siin taakse.. pitääkö tästä vetää nyt sellainen johtopäätös?
Kun exään (-03 1,8t kiinteät takalaikat 278mm) tilailin jarruosia maptunpartsilta niin sieltä tuli ilman jousta olevat palat aina taakse.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
^Sanoisin että jouselliset sopivat kaikkiin.
Re: 1.8t 2005 takajarrupalat
Osaa ostaessa voi myyjän kanssa sopia jo mahdollisesta rahapalautuksesta, etenkin jos osien sopivuuksissa on epäselvää. Neuvottelukysymys.Erikoista. Kyllä mun piti viimeeks ostaa koko rahalla muuta kun vein väärän osan takas. Oisko noissa käytäntö muuttunut vai liekö paikkakunta kohtaisia eroja...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2