Joo hehkuista oli kyse ja ei ole bensapumppua diesel-autossa.. 

Pätkiminen oli tiedossa ostaessa ja ihan "hyvällä" hinnalla auton sain. Olin juuri myynyt edellisen auton ja tarvitsin nopeasti uuden alle. Ostaessa oli kuitenkin sellainen kutina että saan viat fiksattua kohtuuhinnalla ja suhteutettuna ostohintaan voin jopa myydessä saada omat takaisin. 
Nyt kun vakuutusmaksut ja verot rullaavat eikä auton korjauksen lopullisesta kustannusarviosta ei ole mitään tietoa niin vähän tuo edes lähelle "omien saaminen takaisin" epäilyttää.
No korjatahan tuo kuitenkin kannattaa.
Josulle kiitokset vinkistä, pitää kokeilla. Suorsalle myös, pitää vielä sitten funtsia tuota EGR:n vaihtoa. Tai luultavasti fiksuinta on vaan tulpata koko pömpeli pois toiminnasta, eikö? Tästä nyt on jauhettu foorumilla paljon, mutta laiskuuttani samalla kyselen että miten katsastuksen suhteen tuo tulppaaminen on? Pääseekö läpi? Jos ei niin sittenhän jos vika on siinä niin pakko uusi EGR vaan hankkia.
Onko muuten mitään tietoa tuosta ajotietokoneen ongelmasta, kun ei näytä kulutuslukemia eikä jäljellä olevaa matkustusmäärää? Veikkaan että kaikki ongelmat liittyy johonkin mystiseen oikosulkuun jossain päin autoa, ja pitäisi varmaan kaikki sähköt käydä läpi. 
Ja vielä yllätyksenä verrattuna vanhaan ng900:n, nämä peruskajarit on todellakin jotain aivan uskomatonta. Yhdistettynä vielä siihen että vain puolet kaiuttimista toimii niin äänielämys on kaukana miellyttävästä. Jotkut perus pioneerit minulla on mitkä ajattelin törkätä kojepaneelin kaiuttimien paikalle, mutta tämän auton viat huomioon ottaen syttyy varmaan palamaan koko vehje.
Tuli vielä mieleen, että varusteet ovat kyllä jännät tässä autossa. Tuotu 2006 Sveitsistä ja ollut samalla suomalaisella omistajalla siitä asti kunnes itse tämän ostin. Autossa on kyllä ilmeisesti lisävarusteena (?) hankittu ESP ja automaattinen ilmastointi, eli ei kaiketi ihan karvalakkimalli.
Kuitenkaan autossa ei ole vakionopeudensäädintä tai ratissa olevia nappuloita radion säätämiseen. Mitä olen nettiautossa tutkaillut niin melkein kaikissa ainakin rattinappulat ovat löytynyt.
No eipä tuossa ole penkinlämmittimiäkään kun "etelästä" tuotu.
Noh, ensi viikkoa ja korjaamon uutisia odotellessa.. 

Edit: Muistin vielä pari vikaa!
-kuskin penkin pitkittäissäädön vaijeri poikki, siellä on pulkan vetokahvasta tehty macgyver-patentti tällä hetkellä
-pelkääjän paikan turvavyövalo yhtäkkiä rupesi palamaan, joten turvavyöt on nyt sitten aina kiinni istui paikalla joku tai ei..