Crazy man (avautumisia)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Make kirjoitti:Itse huomannut ajaessani näillä jappanilaisilla että saabissa tuntee persiissä asti miten se käyttäytyy milläkin kelillä. Ei paljoa pikku lumitöhnät hidasta vauhtia. Tuolla toisella saa oikeasti pitää ratista kiinni kun vähän on lunta tiellä. Yksinkertaisesti ainakin nämä oogeet kulkevat kuin junat :D Lisää lunta ja loskaa, ei pelota :wink:
Asiaa siinä missä tuo taustalla soiva rock-musiikki. Vanhalla ajaminen, varsinkin Saabilla, on nautinto. Monesti olen käynyt, oikeastaan kymmeniä kertoja, ajamassa ihan siitä ajamisen ilosta ja nautinnosta.

Ja missä näinkin vanhassa autossa niin hyvät ajo-ominaisuudet ilman suurempia alustaremontteja? Ja vielä käytössä olleessa autossa. Onhan niitä mm. Classic & Sports Car-lehdessä näkynyt myynnissä vuoden -58 ajamattomia Kupla-Volkkareita tai Posrche 959:ejä, mutta ne on ihan eri puusta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Make
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

dimebak kirjoitti:Monesti olen käynyt, oikeastaan kymmeniä kertoja, ajamassa ihan siitä ajamisen ilosta ja nautinnosta.
Harva se kerta yleensä kesällä on tullut kesken unien lähdettyä fiilistelemään satkun kanssa johonkin. Päämäärää ei ole tiedossa. Ainoastaan ajamisen meininki :D
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Make kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Monesti olen käynyt, oikeastaan kymmeniä kertoja, ajamassa ihan siitä ajamisen ilosta ja nautinnosta.
Harva se kerta yleensä kesällä on tullut kesken unien lähdettyä fiilistelemään satkun kanssa johonkin. Päämäärää ei ole tiedossa. Ainoastaan ajamisen meininki :D
Joo sama täällä, aika yleistä mullakin nykyään tuo. Klo 03 saattaa viikonloppuisin herätä koko naapuri V4:n soundeihin :lol:

Kyllä kuuppa on paras talviauto, johon mulla varat riittää. Harmi vaan kun joutuu ottamaan telakalle peltitöitä varten :(
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Gouldenwind
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Onkohan tämä kateellisen puhetta, jolla hyvä jos varaa ostaa varaosia :roll: ..mutta minusta KAIKKI -94 ylöspäin olevat autot yhtä "massaa" ja heikosti tehtyjä. Saabit mukaan lukien :oops: tuo-94 siksi että vanhaa combia sai siihen saakka..
Meidänki porukat laittoi 150.000mk TOYOTA Avensikseen "tää on meijän viimeinen automme ajateltiin että ostetaankin uusi" sanoin nasevasti että teillä ei sitten montaa vuotta enää ajellakkaan :? Samalla rahalla olisi saanut lähes uuden VOLVO:kin jolla olisi ollut yli puolet siitä KM määrästä edessä vielä puhumattakaan turvallisuudesta.
Yhdellä tutulla on hyvä taktiikka: ostaa n.300€ juuri katsastetun kotteron, ei vaihda koskaan edes öljyjä ja ajaa niin kauan kun kestää ja noin 2v ne on mennytkin.Ei ole kun lain säätämät menot :wink:
MikkoA
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Gouldenwind kirjoitti:Onkohan tämä kateellisen puhetta, jolla hyvä jos varaa ostaa varaosia :roll: ..mutta minusta KAIKKI -94 ylöspäin olevat autot yhtä "massaa" ja heikosti tehtyjä. Saabit mukaan lukien :oops: tuo-94 siksi että vanhaa combia sai siihen saakka..
Itse olen samaa mieltä varauksella. Olin pitkään sitä mieltä että mitä vanhempi Saabi, sitä parempi. :wink: Ja GM-tuotteet eivät ole mistään kotoisin!!!
Pakko kyllä myöntää että käsitykseni uusista "Saabeista" muuttui kun isäni osti 9-5:sen. On kyllä aivan upea auto! :o Ja vaikka isäni on ajanut sillä kuin seitsemän miestä se on kyllä tähän mennessä kestänyt HYVIN! ...Kop kop... :lol: :lol: :lol:
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Make kirjoitti:Harva se kerta yleensä kesällä on tullut kesken unien lähdettyä fiilistelemään satkun kanssa johonkin. Päämäärää ei ole tiedossa. Ainoastaan ajamisen meininki :D
Mulla on taipumusta lähteä ajamaan, jos en saa millään unta. Nykyään on huoneessa pikkuisen (1v4kk poika, tasan just tänään) tuhina ja vaimo lämmittämässä, niin jää nuo ajamiset päivemmälle. Juuri äsken kävin pikkulenkin fiilistelemässä ja kuuntelemassa Six Feet Underia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin