Imukanavien nuohous
Re: Imukanavien nuohous
Ei tarvi mitään kuristuksia. Sieltä irroitetusta ahtoletkusta vaan puhkuu kierroksilla ahtopainetta ja sen mukana huohotusöljyä joka saattaa tehdä sotkua.. Oleellista on vaan saada se letku edestä pois että voi suihkia imusarjan eri puolille vapaasti pillin avulla. Uskoisin että puhdistusteho on merkittävästi parempi jos pitkän pillin avulla kohdistaa litkun lähemmäs likaisia kohtia kuin että suihkuttaa vain siitä ahtoputken päästä. On se pilli/letku muistaakseni niin tiukasti kiinni ettei se helposti karkuun lähde.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Imukanavien nuohous
Ok, kiitoksia. Hyvä tietää että sitä ainetta on parempi tähdätä jonnekin kuin vain suihkia menemään. Irrotetaan siis ahtoletku sittenkin imusarjasta ja koitetaan tähtäillä joka puolelle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Imukanavien nuohous
Tuli homma suoritettua. Vinkkinä sellainen, että tuon letkullisen Liqui Molyn kanssa puuhaaminen on sitten likaista touhua. Itse ajattelin että täähän on vain suihkuttelua, tavara menee vain yhteen suuntaan ja kaikki imusarjan skeida menee sylinterien kautta pakoputkeen. Ahtoputken päähän virittelin vain rätin jotta turbolta tulevat öljyt ei lentele ympäri konehuonetta. Eikä sieltä kovin paljon sitä tullutkaan.
Paljon enemmän skeidaa tuli kuitenkin siitä kun hommaa suorittaessa sitä spraypurkin letkua tunki sinne imusarjaan ja veti välillä ulos. Mukana tuli tietenkin mustaa juoksevaa töhnää, ja siinä vartin aikana sitä hommaa tehdessä siinä ehtii likastuttaa kyllä kätensä ja paikat.
DPF:n saturaatio näytti hommaa aloitellessa 84 %, joten regeneroin DPF:n ennen putsausoperaatiota. Ajattelin ettei sinne filtteriin kannata niitä imusarjan möhniä tunkea jos se on jo valmiiksi melko täynnä. En tiedä oliko liioiteltua, mutta tulipahan ekaa kertaa testattua tuo manuaalinen polttokin.
Paljon enemmän skeidaa tuli kuitenkin siitä kun hommaa suorittaessa sitä spraypurkin letkua tunki sinne imusarjaan ja veti välillä ulos. Mukana tuli tietenkin mustaa juoksevaa töhnää, ja siinä vartin aikana sitä hommaa tehdessä siinä ehtii likastuttaa kyllä kätensä ja paikat.
DPF:n saturaatio näytti hommaa aloitellessa 84 %, joten regeneroin DPF:n ennen putsausoperaatiota. Ajattelin ettei sinne filtteriin kannata niitä imusarjan möhniä tunkea jos se on jo valmiiksi melko täynnä. En tiedä oliko liioiteltua, mutta tulipahan ekaa kertaa testattua tuo manuaalinen polttokin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Imukanavien nuohous
Tervehdys.
Auttakee uutta saabista.
1,9 saab 9-3 olis mahdollisesti menossa EGR ja DPF poistoon - ohjelmallinen ja manuaali.
Kannattaisiko silti ajaa läpi imusarjan puhdistus LiquiMolyllä ensin tai jälkeen?
Vaihtoehto 2.
Entäs jos EGR putsaa manuaalisesti hinkutellen ja/tai Moly hoito niin meneekö pitkäänkin kun on taas engine valo taulussa ja vedot katoilee?
Auttakee uutta saabista.
1,9 saab 9-3 olis mahdollisesti menossa EGR ja DPF poistoon - ohjelmallinen ja manuaali.
Kannattaisiko silti ajaa läpi imusarjan puhdistus LiquiMolyllä ensin tai jälkeen?
Vaihtoehto 2.
Entäs jos EGR putsaa manuaalisesti hinkutellen ja/tai Moly hoito niin meneekö pitkäänkin kun on taas engine valo taulussa ja vedot katoilee?
Re: Imukanavien nuohous
Mulla tuo ei vissiin oikein toiminu?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/608068/L ... pray-400ml
Ennen:
Jälkeen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/608068/L ... pray-400ml
Ennen:
Jälkeen:
Re: Imukanavien nuohous
Saattaa olla että tuo möhnä vaatii jo mekaanista puhdistusta..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Imukanavien nuohous
Jos sitä vielä yhen pullon tyhjentelis, tuon irrotus näytti olevan youtubesta tsiigaillen melko työläs.
Re: Imukanavien nuohous
Uusintakäsittely. Aivan turhaan. Voihan olla että teen tämän jotenkin väärinkin. Nyt suihkuttelin vain suuaukosta ujuttamatta sen kummemmin sisälle.
Lähtökohta tällä kertaa:
Tulos:
MAP-anturin otin irti ja ruiskuttelin puhtaaksi bräkleenillä. Se ei kuitenkaan ihan ummessa ollut mutta loppui kuitenkin aaltoileva veto.
Kuinka paljon velottavat tuon putsauksesta ja mitä odotettavissa jos en putsauta?
Sivuhuomiona vain, että miten öljynpinta ei muka laske tuhansien kilometrien aikana kun roiskuttelee ihan jonkunkin verran sitä öljyä turbolta tuon 20 minuuttisenkin aikana
Lähtökohta tällä kertaa:
Tulos:
MAP-anturin otin irti ja ruiskuttelin puhtaaksi bräkleenillä. Se ei kuitenkaan ihan ummessa ollut mutta loppui kuitenkin aaltoileva veto.
Kuinka paljon velottavat tuon putsauksesta ja mitä odotettavissa jos en putsauta?
Sivuhuomiona vain, että miten öljynpinta ei muka laske tuhansien kilometrien aikana kun roiskuttelee ihan jonkunkin verran sitä öljyä turbolta tuon 20 minuuttisenkin aikana
Re: Imukanavien nuohous
^Se taitaa olla ihan vaan lauhduttimeen kertynyttä "kuraa". Näyttää kieltämättä pahalta, kun sitä hönkii konetilaan toimenpiteen aikana.
Re: Imukanavien nuohous
Minkä moottori voiteluöljyä polttaa, sen se dieselillä korvaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Imukanavien nuohous
Onko toi imukanavien nuohous hyvä tehdä silloin tällöin myös, jos egr on jo poistettu pelistä? Ennen egr:n poistoa ruiskuttelin tota Liqui Molyn tavaraa imusarjaan, vaikka näyttikin puhtaalta.
Re: Imukanavien nuohous
Kuumanapa öljyt käy-Numba kirjoitti:^Se taitaa olla ihan vaan lauhduttimeen kertynyttä "kuraa". Näyttää kieltämättä pahalta, kun sitä hönkii konetilaan toimenpiteen aikana.
9-5 Aero - 00
Re: Imukanavien nuohous
^ Noh, ehkäpä kaikki kuitenkin ymmärsivät kyseen olevan jäähdyttimestä.
Tulppasin EGR:n pari viikkoa sitten ja totesin, että imusarjan seinämissä on muutaman millin kerros märkää nokitöhnää, ainakin siinä EGR putken kohdalla. Kannattaako tuota putsata, vai peseentyykö imusarja ajan mittaan itsestään? Eräällä toisella foorumilla joku epäili, että turbolta ajan mittaan falskaava öljy pesisi imusarjaa hiljalleen. Kyse oli tosin toisen merkkisestä, Baijerin suunnalta olevasta kulkineesta.
Ei kai sinne enää EGR tulppauksen jälkeen töhnää mistään kerry.Onko toi imukanavien nuohous hyvä tehdä silloin tällöin myös, jos egr on jo poistettu pelistä? Ennen egr:n poistoa ruiskuttelin tota Liqui Molyn tavaraa imusarjaan, vaikka näyttikin puhtaalta.
Tulppasin EGR:n pari viikkoa sitten ja totesin, että imusarjan seinämissä on muutaman millin kerros märkää nokitöhnää, ainakin siinä EGR putken kohdalla. Kannattaako tuota putsata, vai peseentyykö imusarja ajan mittaan itsestään? Eräällä toisella foorumilla joku epäili, että turbolta ajan mittaan falskaava öljy pesisi imusarjaa hiljalleen. Kyse oli tosin toisen merkkisestä, Baijerin suunnalta olevasta kulkineesta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2