
Ecun suojakumin "kierretangot" poikki.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Ecun suojakumin "kierretangot" poikki.
Tänään suutin jumppaa tehdessä ja ecua vaihtaessa tuon suojankumin kaksi kiinnityksessä olevista "kierretangoista" paukahti poikki.
Riittäneeköhän tuossa nuo vastakkaisissa kulmissa olevat mutterit pitämään tuota kumihässäkkää tiiviinä vai pitääköhän ruveta mietiskelemään jotakin muuta tiivistystapaa?

Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Ecun suojakumin "kierretangot" poikki.
Ei välttämättä.. tai sitten riittää vain seuraamalla se selviää. Ongelmanahan on lähinnä vesi/kosteus joka pääsee sieltä kautta esim. hanskalokeroon jos se vuotaa se suojakumi..
Olen kuullut että jotkut on laittanu "hetipiti"ruuvin hajonneiden kierretappien kohdille.. Munkin femmasta on 1 tappi poikki, mutta toistaiseksi on vesi ja kosteus pysynyt oikealla puolella suojakumia.
Olen kuullut että jotkut on laittanu "hetipiti"ruuvin hajonneiden kierretappien kohdille.. Munkin femmasta on 1 tappi poikki, mutta toistaiseksi on vesi ja kosteus pysynyt oikealla puolella suojakumia.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Ecun suojakumin "kierretangot" poikki.
Niitten tehtävähän on vain painaa suojaakumia kiinni.. (ei niitä muttereita tarvii kovasti kiristää)markusR kirjoitti:Tänään suutin jumppaa tehdessä ja ecua vaihtaessa tuon suojankumin kaksi kiinnityksessä olevista "kierretangoista" paukahti poikki.Riittäneeköhän tuossa nuo vastakkaisissa kulmissa olevat mutterit pitämään tuota kumihässäkkää tiiviinä vai pitääköhän ruveta mietiskelemään jotakin muuta tiivistystapaa?
Jos vaikka varmistaisi kosteuden pysymisen ulkona esim.silikoni saumalla koko laipan ympäri, ja sitten noilla kahdella jäljellä olevalla kiinnittää sen...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Ecun suojakumin "kierretangot" poikki.
Ei liian tiiviskään hyvä ole.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Ecun suojakumin "kierretangot" poikki.
Ecu on suorassa yhteydeddä repsikan jalkatilaan, joten liian tiiviiksi tuota ei voi saada akvaariokotelosta 

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!