H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Nämä siis kaksi erillistä asiaa.
Ajatuksena olisi vaihtaa jouset tuohon SC:iin ja katselin H&R:n jousia joita löytyy 35 mm:n ja 45 mm:n versioina.
Olisiko kellään kuvaa laittaa kuinka matalaksi tuo 45 mm:n sarja auton madaltaa, entä tuleeko ongelmia alkup. Sport-iskareiden kanssa.
Ja sitten se toinen asia, Ajattelin ostaa yhden talvivanteen (ALU59) kun vanha on päässyt aika huonoon kuntoon.
Katselin hintoja Saab Webshopista ja hintaa näyttäisi olevan 390 euroa KAPPALEELTA ? Tosiaanko sarja noita perus 17":ia maksaa melkein 1600 euroa ? Johan tuolla hinnalla saa 19" sarjan BBS:iä.
Aika hurja hinta mun mielestä tuosta vanteesta...
Ajatuksena olisi vaihtaa jouset tuohon SC:iin ja katselin H&R:n jousia joita löytyy 35 mm:n ja 45 mm:n versioina.
Olisiko kellään kuvaa laittaa kuinka matalaksi tuo 45 mm:n sarja auton madaltaa, entä tuleeko ongelmia alkup. Sport-iskareiden kanssa.
Ja sitten se toinen asia, Ajattelin ostaa yhden talvivanteen (ALU59) kun vanha on päässyt aika huonoon kuntoon.
Katselin hintoja Saab Webshopista ja hintaa näyttäisi olevan 390 euroa KAPPALEELTA ? Tosiaanko sarja noita perus 17":ia maksaa melkein 1600 euroa ? Johan tuolla hinnalla saa 19" sarjan BBS:iä.
Aika hurja hinta mun mielestä tuosta vanteesta...
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Perus hinnat noille saabin vanteille on tosi suolaiset. Kannattaa yrittää etsiä käytettyjä. Jostain päin maailmaa saattaa saada huokeammalla mutta helposti rahti maksaa paljon.
Muistaakseni joskus lielahden saabilla naureskelin kun siellä oli saabin muovikapseli vitriinissä ja hintana komeili melkein 100€ kappaleelta.
Muistaakseni joskus lielahden saabilla naureskelin kun siellä oli saabin muovikapseli vitriinissä ja hintana komeili melkein 100€ kappaleelta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Madalluksen kanssa kannattanee olla malttia, jos aiot myös viritellä alalippoja keulaan... Eipä muuten ole itsellä noista kokemusta.
Vanteilla on tosiaan törkeät normihinnat. Tuolla yhden vanteen hinnalla koko sarjan näitä tarjousvanteita -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/falga ... 84446.html
Eski
Vanteilla on tosiaan törkeät normihinnat. Tuolla yhden vanteen hinnalla koko sarjan näitä tarjousvanteita -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/falga ... 84446.html
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Laita kerralla uudet vaimentimet myös.
Tuo -45mm ei ainakaan toimi enää kunnolla noilla vanhoilla. Ja muutenkin säästät työssä kun ei tarvii vähälle aikaa olla samaa hommaa tekemässä moneen kertaan. Ja autosta ei tule vaarallista pomppulautaa, äkkitilanteessa.
Tuo -45mm ei ainakaan toimi enää kunnolla noilla vanhoilla. Ja muutenkin säästät työssä kun ei tarvii vähälle aikaa olla samaa hommaa tekemässä moneen kertaan. Ja autosta ei tule vaarallista pomppulautaa, äkkitilanteessa.
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Suosittelen myös vaihtamaan iskarit, -45mm ei kyllä ihanteellisesti toimi enää sporttien kanssa. Kuten yllä kirjoitettiin, niin ei tarvi sitten tehdä työtä kahteen kertaan, vaikka nopeastihan se toisella kerralla jo meneekin.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Mitäs tuonne alle kannattaisi laittaa ? Koni FSD, Bilstein B6 ?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Hyvin ainakin itselläni toimii H&R -45mm jouset Linearin vakio iskareiden kanssa, ei mitään moitittavaa, tosin kannattaa ne kääntölaakerit vaihtaa samassa.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Olisiko kuvaa laittaa sivusta päin ? Jäikö yhtään keulimaan ?turbobaas kirjoitti:Hyvin ainakin itselläni toimii H&R -45mm jouset Linearin vakio iskareiden kanssa, ei mitään moitittavaa, tosin kannattaa ne kääntölaakerit vaihtaa samassa.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Eibachilla ainakin tais olla takaa SC mallin jousissa vähemmän madallusta? Harkitse ihmeessä myös niitä iskareita, kun ne menee samalla asennuksella paikalleen ja varsinkin jos alkuperäset iskarit on jo parhaat päivänsä nähneet. Saat myös sillä sitten paremman ajettavuuden.
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Mulla oli omassa SC:ssä Eibachin farkulle tarkoitettu pro kit -setti edessä -30 mm ja takana -20 mm, mutta eipä se takaa madaltunut juuri lainkaan vaan auto oli perä pystyssä jollei ollut tavaratila täynnä tavaraa. Auton helmalinjastakin huomasi, että auton etuosa oli selvästi alempana kuin takaosa. Vahdoin taakse Eibachin SS:lle tarkoitetut -30 mm takajouset ja madaltui takaa ihan eri tavalla ja tuli juuri sopusuhtainen, ei keuli eikä ole perse pystyssä. Nyt on 'fender gap' edessä n. 1 cm enemmän kuin takana eli just sopivasti. Vakiojousilla ja tehtaalta lähtiessähän se on pari cm, johtuen isommasta lokarinkaaresta edessä, mistä tämä "keulimisefekti".apu,apupoika kirjoitti:Eibachilla ainakin tais olla takaa SC mallin jousissa vähemmän madallusta?
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Ei jää keulimaan. Itse asensin lisäksi eteen powerflexin camber säätö palikat PCS:ältä, niin sai camberitkin kohdilleen, sillä edessä ei ole vakiona oikeen camberin säätö mahdollisuutta.Olisiko kuvaa laittaa sivusta päin ? Jäikö yhtään keulimaan ?
Pistelen sulle kuvaa YV
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: H&R jouset (45 ja 35) ja Saabin alkup. vanteiden hinta.
Tähän voin oman kokemukseni heittää kuvien kera:
Madallus Eibachin -30mm ja vaimentimina Bilsteinin B8:t. Tätä settiä saa nykyisin NeoBrossilta pakettinakin, hinta näköjään 790 euroa + toimitus.
Jo tällä ottaa melkein nokka kiinni jyrkemmissä nousuissa/laskuissa vaikka Aeron lippa puuttuu edestä...
Madallus Eibachin -30mm ja vaimentimina Bilsteinin B8:t. Tätä settiä saa nykyisin NeoBrossilta pakettinakin, hinta näköjään 790 euroa + toimitus.
Jo tällä ottaa melkein nokka kiinni jyrkemmissä nousuissa/laskuissa vaikka Aeron lippa puuttuu edestä...
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm