Tasakaasulla alkoi pätkiä ja vikakoodi P1300

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Tasakaasulla alkoi pätkiä ja vikakoodi P1300

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Justiinsa alkoi tuossa motarilla cruisella ajellessa moottori pätkiä ja CE-valo vilkkua. Ajoin lähimmälle bensikselle ja luin perus OBD-laitteella koodit. Sid näytti, että olisi kaksi erroria, mutta OBD-lukija antoi vain yhden koodin, joka oli P1300. Ilmeisesti joku "random misfire" tai "multiple misfire" kyseessä. Mitä lueskelin tältä foorumilta ja muualta netistä, niin yleensä tuo koodi on tullut täyskaasukiihdytyksissä, mutta mulla tuo tosiaan tuli ihan rauhallisessa motariajossa. Pienen pysähdyksen jälkeen käynnistyi ihan normaalisti ja itseasiassa jo motarillakin pätkimsen loputtua moottori kävi ihan tasaisesti. Kävin hakemassa alipaineletkua varmuuden vuoksi (osa pikkuletkuista on vielä orggiksia), mutta mitään selviä murtumia tai irronneita letkuja ei kyllä näkynyt. Sytkäkasetti on vaihdettu n. 70 tkm sitten ja tulpat tulee vaihdettua melko tiuhaan (nykyisillä tuskin 10 tuhatta ajettu). Mitähän vielä voisi tsekata/vaihtaa?
Miten nää viat pitääkin aina sattua tällai sopivasti, kun autolle olisi oiekasti tarvetta?! Tänään oli tarkoitus käydä messuilla ja huomenna pitäisi käyrryn kanssa ajella työasioissa...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tasakaasulla alkoi pätkiä ja vikakoodi P1300

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Bensapumppu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Tasakaasulla alkoi pätkiä ja vikakoodi P1300

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ihan mahdollista. Bensaa oli tankissa sen verran vähän, että just suunnittelin käyväni seuraavalla asemalla tankkaamassa, kun pätkiminen sitten alkoi. Mullahan on ollut aiemminkin ongelmia, kun tankki on ollut vajaa. Kai se pumppu nyt on pakko varmuuden vuoksi vaihtaa. Ei vaan millään viittis, kun moottorin tukikumitkin pitäis vaihtaa ja ilmeisesti apparin vetari... Huoh... :roll:
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin