Hurjia kilometrejä
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
Hurjia kilometrejä
Kävin tossa ruottin saab foorumilla lukemassa mitä siellä tästä og 9-5 on kirjotettu niin siellä on saatu jopa yhellä miljoona kilometriä koneella vuosimallia 1999 vuonna 2012. Turbo oli vissiin ainoa vaihdettu osa sillon.
Siellä oli sit jotain 500 tkm ajettu kans että kyllä toi saabi näköjään kestää jos jaksaa pitää huolta siitä eli huollot ajallaan.
Itehän ostin ton oman saabin sillä periaatteella et se auto tulee mulla oleen niin kauan ku se kestää, uuden moottorinki hinnat katoin ennen ostoa mutta kuulin vähänaikaa sit että ovat aika vähissä. Tosin voihan olla että ostan jonkun uudemman auton jossain vaiheessa mutta toi saabi jäis niinku senjälkeen pelkäks harrasteautoks ku on se niin pirun nätti vekotin ja varmaan harvinainen esim 10-20 vuoden päästä jos ei saabia enään tosiaan tehdä.
Siellä oli sit jotain 500 tkm ajettu kans että kyllä toi saabi näköjään kestää jos jaksaa pitää huolta siitä eli huollot ajallaan.
Itehän ostin ton oman saabin sillä periaatteella et se auto tulee mulla oleen niin kauan ku se kestää, uuden moottorinki hinnat katoin ennen ostoa mutta kuulin vähänaikaa sit että ovat aika vähissä. Tosin voihan olla että ostan jonkun uudemman auton jossain vaiheessa mutta toi saabi jäis niinku senjälkeen pelkäks harrasteautoks ku on se niin pirun nätti vekotin ja varmaan harvinainen esim 10-20 vuoden päästä jos ei saabia enään tosiaan tehdä.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: Hurjia kilometrejä
Voihan se olla että nämä nykyiset Saabit joutuu ajamaan melko loppuun, ellei sitten vielä yritä löytää vähemmän ajettuja yksilöitä tilalle. Tähän saakka vähiten ajettuna ostetut Saabit on tullu tietoisesti hommattua. 9-3:ssa oli ostohetkellä 139tkm ja 9-5:ssä vähäiset 178tkm. Eli paljon ajamattomia kilometrejä vielä jäljellä vaikka kumpaiseenkin on tullut noin 30tkm lisää oston jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hurjia kilometrejä
Mikähän mahtaa olla Suomen eniten ajetun Saab 9-5:n kilometrimäärä todistettavasti?
T:Aero
T:Aero
Re: Hurjia kilometrejä
Nettiautossa on puolimiljoonaa ajettuja joskus nähty. Etenkin dieseleinä. Jos olisi entinen femma vielä meillä, mittarilukema olisi lähestymässä 400tkm. 17vuotta ja 25tkm vuosi tekee 425tkm. Eli ihan kohtuullinen vuotuinen ajosuorite.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hurjia kilometrejä
Sigun femmalla ajettu 478tkm. Moottori kajahti 405tkm ja autom.laatikko 430tkm. Katsastettu viime viikolla ilman minkäänlaisia merkintöjä.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Hurjia kilometrejä
Eli ei leimaa...Jonenii kirjoitti: Katsastettu viime viikolla ilman minkäänlaisia merkintöjä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Hurjia kilometrejä
No sinäpä sen sanoitsuapas kirjoitti:Eli ei leimaa...Jonenii kirjoitti: Katsastettu viime viikolla ilman minkäänlaisia merkintöjä.
Ja leimaa ei siis tullut. Pelkkä pritattu rekisteriote vaan. Nykyään kun nuo rekisteriotteet printataan. Maaseudulla saatetaan vielä leimojakin naputella...
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Hurjia kilometrejä
Meni vissiinkin harrasteprojektina tuo tekniikan vaihto ? Tuntuisi että kustannus teetettynä ei enää ole missään järkevässä suhteessa auton arvoon?Jonenii kirjoitti:Sigun femmalla ajettu 478tkm. Moottori kajahti 405tkm ja autom.laatikko 430tkm. Katsastettu viime viikolla ilman minkäänlaisia merkintöjä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hurjia kilometrejä
Itellä oli joskus 9-5 Aero jonka mittariin jäi lukema 397tkm kunnes hajosi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Hurjia kilometrejä
Edellinen omistaja teki nuo molemmat. Automaatti vaihtui manuaaliin ja moottoriin vaihtui T5 sisäkalut.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Hurjia kilometrejä
Isäni -99 vuoden femmalla ajettu reilu 503 tkm ja turbo vaihdettu kertaalleen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Hurjia kilometrejä
516tkm and counting.
Moottori, turbo ja automaattiloota tehtaan jäljiltä, ei ole tarvinnut availla.
EDIT: Nettiautossa näkyy olevan yksi 573tkm ajettu.
Moottori, turbo ja automaattiloota tehtaan jäljiltä, ei ole tarvinnut availla.
EDIT: Nettiautossa näkyy olevan yksi 573tkm ajettu.
Re: Hurjia kilometrejä
Ja siinä 573tkm ajetussa kans orkkis mosa,turbo, laatikko. Ahtopuolen kumiputkea ja anturia joskus vaihdettu. Imusarja putsattu. Siinäpä suuremmat "viat".
Re: Hurjia kilometrejä
Nyt 574 ja ei mitään vikaa. Toki auto huollettu ajallaan ja ollut vain pitkänmatkan kulkineena.
9-3.1972
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: Hurjia kilometrejä
Onko täällä juttua (linkkiä) tuosta automaatista manuaaliksi hommasta? Haku ei tuottanut tulosta toistaiseksi.Jonenii kirjoitti:Edellinen omistaja teki nuo molemmat. Automaatti vaihtui manuaaliin ja moottoriin vaihtui T5 sisäkalut.
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)