LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
Terve,
tässä kutkuttelee 300hp tehot kovasti, mutta vetopitoa ei ole riittävästi. Onkos porukalla tietoa miten näihin etuvetoihin saisi lisää pitoa, eli onko kokemuksia LSD:n asennuksesta? (Limited Slip Differential)
http://www.schwedenteile.de/limited-sli ... -2765.html
http://www.saabpartners.com/saab-9-3-20 ... sions.html
Autossani on ESP. Meneekö järjestelmä sekaisin jos laitetaan LSD:tä peliin? Vaihtotyön ajattelin tehdä itse ja shimmailla boksin speksiin.
tässä kutkuttelee 300hp tehot kovasti, mutta vetopitoa ei ole riittävästi. Onkos porukalla tietoa miten näihin etuvetoihin saisi lisää pitoa, eli onko kokemuksia LSD:n asennuksesta? (Limited Slip Differential)
http://www.schwedenteile.de/limited-sli ... -2765.html
http://www.saabpartners.com/saab-9-3-20 ... sions.html
Autossani on ESP. Meneekö järjestelmä sekaisin jos laitetaan LSD:tä peliin? Vaihtotyön ajattelin tehdä itse ja shimmailla boksin speksiin.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
Itsekin olen vähän Quaifen LSD:tä katsellut, joten kiinnostaa tuo espin toiminta itseänikin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
Pohditaas tätäkin ääneen kirjallisesti
- Varmasti ei voi sanoa
- Etuakselia jarrutetaan, jos auto yliohjaa. Tällöin jarrutetaan ulkokaarteen pyörää, joka siis normaalisti pyörii kovempaa
- Torsen tyyppinen tasauspyörästo taitaa toimia vetoakselien puolelta tulevaan momenttiin kuten tavallinenkin. Eli yhden pyörä jarrutus ei näkyisi toisessa.
- Oikein jäykkä levylukko, tai kemppiläinen tarkoittaisi, että sisäkurvin pyörä luistaisi jo muutenkin. Ts. ulkokurvin pyörän jarrutus toimisi oikaisevasti. Kuka tälläisen haluaa etuakselille?
-> ei vaikuta esp toimintaan.
- Varmasti ei voi sanoa
- Etuakselia jarrutetaan, jos auto yliohjaa. Tällöin jarrutetaan ulkokaarteen pyörää, joka siis normaalisti pyörii kovempaa
- Torsen tyyppinen tasauspyörästo taitaa toimia vetoakselien puolelta tulevaan momenttiin kuten tavallinenkin. Eli yhden pyörä jarrutus ei näkyisi toisessa.
- Oikein jäykkä levylukko, tai kemppiläinen tarkoittaisi, että sisäkurvin pyörä luistaisi jo muutenkin. Ts. ulkokurvin pyörän jarrutus toimisi oikaisevasti. Kuka tälläisen haluaa etuakselille?
-> ei vaikuta esp toimintaan.
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
Kuinkas paljon semmosesta saa pulittaa? Tuo Saabin OEM lukko on TORSEN, varmatoiminen ja luja. Tuolla OG9-5, 9-3 ketjuissa on arveltu, että "kaikki muu hajoaa lukon ympäriltä ennemmin"lentäväsaabisti kirjoitti:Itsekin olen vähän Quaifen LSD:tä katsellut, joten kiinnostaa tuo espin toiminta itseänikin.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
http://shop.quaife.co.uk/saab-gm-f40-qu ... fferentialjusahh kirjoitti:Kuinkas paljon semmosesta saa pulittaa? Tuo Saabin OEM lukko on TORSEN, varmatoiminen ja luja. Tuolla OG9-5, 9-3 ketjuissa on arveltu, että "kaikki muu hajoaa lukon ympäriltä ennemmin"lentäväsaabisti kirjoitti:Itsekin olen vähän Quaifen LSD:tä katsellut, joten kiinnostaa tuo espin toiminta itseänikin.
Halvimmillaan oon nähny 800 euroa.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
Aivan, eli sulla on 6-vaihteinen manuska? Käsittääkseni 5-vaihteiset manuaalit ovat F35 vaihteistoja, joita on kahdella välityksellä: 2.0t vector FM55101 i=4.05 ja 1,8t FM57102 i=3,82
"F35 this is the version with cable shift fitted to the new 9-3 and Cobalt SS/ HHR."
"F40 is the 6 speed in the new 9-3. It is a very robust gearbox with TWO output pinion shafts!"
http://genuinesaab.com/psi/gearbox.htm
WIS:n vaihteiston purkuohjeet ovat hyvät ja tarvittavat työkalut saa Biltemasta. Tuo Saabpartnersin TORSEN-LSD on kyllä niin halpa, 423€ että pitäisi ostaa ihan olohuoneeseen koristamaan.
"F35 this is the version with cable shift fitted to the new 9-3 and Cobalt SS/ HHR."
"F40 is the 6 speed in the new 9-3. It is a very robust gearbox with TWO output pinion shafts!"
http://genuinesaab.com/psi/gearbox.htm
WIS:n vaihteiston purkuohjeet ovat hyvät ja tarvittavat työkalut saa Biltemasta. Tuo Saabpartnersin TORSEN-LSD on kyllä niin halpa, 423€ että pitäisi ostaa ihan olohuoneeseen koristamaan.
EX: 9³SS BioPower
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
^400-500 euroa on kyllä suht vähän, samaa mieltä. Yleisesti hinta varmaan on tonnin molemmin puolin + asennus. Quaife on kanssa torsen (=torque sensing), eli sen puoleen ei eroa. Wavetrack jotenkin yhdistää torsenin ja levylukon parhaita puolia (mainosmateriaalin mukaan).
Re: LSD:tä, eli tasauspyörästön lukko 9-3SS manuaaliin
Kokemusta on quaifesta /w +300hp (tosin OG93) ja eipä toi lukko erityisen paljon lisää pitoa tuo. Hyvällä alustalla ja renkailla myös vaikutusta, mutta onhan tuo tietty osa kokonaisuutta sitten.
Jokatapauksessa sutii etuvetosaappi noilla tehoilla ja viimesen päälle alustoilla yms lukosta huolimatta.
Paremminkin etuna on vetelyn vähentäminen ja orkkistasauspyörästön puuttuessa, on yksi komponentti vähemmän mikä ei revittelyistä tykkää, että siinä mielessä hyvä päivitys.
NG93 tasauspyörästöä en ole nähnyt, mutta OG93 laatikossa oleva murikka näyttää aivan rimpulalta, enkä ihmettele yhtään, että niitä on antautunu..
Jokatapauksessa sutii etuvetosaappi noilla tehoilla ja viimesen päälle alustoilla yms lukosta huolimatta.
Paremminkin etuna on vetelyn vähentäminen ja orkkistasauspyörästön puuttuessa, on yksi komponentti vähemmän mikä ei revittelyistä tykkää, että siinä mielessä hyvä päivitys.
NG93 tasauspyörästöä en ole nähnyt, mutta OG93 laatikossa oleva murikka näyttää aivan rimpulalta, enkä ihmettele yhtään, että niitä on antautunu..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429