(Sorry - moderaattori - koetin moderoida viestini selkokielisemmäksi).
Ensin sain ilmoitukset
101 ilmamassan tai ilmamääränmittari - ei ohjearvoalueella
171 Seos (lohko 1) - liian laiha
410 Toisioilmajärjestelmä
420 Katalysaattorin puhdistusaste (lohko 1) - liian alhainen
Sitten vaihdettiin ilmamassamittari ja tuli seuraavat ilmoitukset
P0410 Toisioilma suihkutusjärjestelmä virhetoiminto
P0420 Katalysaattorivirhe
P1132 Happitunnistin, liian rikas seos
Kukapa osaisi tulkita..
OBD-mittaukset
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
OBD-mittaukset
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: OBD-mittaukset
Prekatti paskana, SAI rikki/tulpattu. Liian rikas seos voi olla esim. ilmavuoto turbon ja kaasuläpän välillä.
Katti ja SAI vikakoodit saa pois softaa muokkaamalla. Seoskoodi vaatii tarkempaa vianetsintää.
Katti ja SAI vikakoodit saa pois softaa muokkaamalla. Seoskoodi vaatii tarkempaa vianetsintää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: OBD-mittaukset
jcarlson - vastasit vuonna 2013 SAI-pumpusta, Katalysaattorin nopeampaan syttymiseen se on, kun moottori käy kylmänä hetken rikkaalla. Merkitystä vain tyyppihyväksyntätesteihin, ei katsastukseen.
SAI-pumppu ei siis ole vakava, tulkitsenko oikein, nuo muut kuulostavat pahalta nakilta, kuis mahtaa olla.
SAI-pumppu ei siis ole vakava, tulkitsenko oikein, nuo muut kuulostavat pahalta nakilta, kuis mahtaa olla.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: OBD-mittaukset
No kaikki nuo vikakoodit haittaa katsastusta mutta käytännön ajon ja päästötestin läpäisyä varten ei ole väliä toimiiko prekatti ja/tai SAI. Vikakoodien poistamiseksi ilman SAI:n ja prekatin korjausta tosin pitää trionic-softaa muokata niin ettei koodeja tule.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: OBD-mittaukset
Kiitokset! On tää hyvä palsta. Oliskohan Turun puolessa ketään kuka voisi tuota softaa muokata.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71