
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Eipä ole ensimmäinen volkkarin malli jossa tuota ideaa toteutetaan. Saksalainen konservatismi näkyy kyllä noissa muotoiluvalinnoissa usein. Golfikin on mun mielestä ollut ihan saman näköinen jo kymmenen vuotta ja kolme mallisarjaa 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Niinkö vähän?AZP kirjoitti:Golfikin on mun mielestä ollut ihan saman näköinen jo kymmenen vuotta ja kolme mallisarjaa

http://images.vwcult.com/volkswagen-gol ... tion-1.jpg
http://images.vwcult.com/volkswagen-gol ... tion-2.jpg
http://images.vwcult.com/volkswagen-gol ... tion-3.jpg
Omasta näkökulmasta kehitys oli huipussaan kolmannen ja neljännen sukupolven paikkeilla (kolmas oli vielä hieman karu ja neljännessä oli jo hieman turhaa tyylittelyä mm. kojelaudan valaistuksessa), sen jälkeen lähdettiin alamäkeen laadussa ja muotoilussa kun oli "pakko" tehrä pesäeroa Skodaan joka otti paikan käytännöllisenä järkiautona.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Juu, mun mielestä vitoskoppasen erottaa helposti nelosesta, mutta ihan aikuisten oikeesti en kadulla osaa nimetä sitä uudemmista golfeista onko ne mk5, mk6 vaiko mk7 golfeja. Ehkä en nyt seiskaa sotke vitoseen, mutta kuitenkin. Muutenhan golfin uudistuminen on mennyt kahden sukupolven aalloissa, eli ykönen ja kakonen on kovin samanlaisia, mm. pyöreät etuvalot ja viisto takalasi. Kolmonen ja nelonen myös keskenään samankaltaisia, eli soikeat valot, pullanpyöreys ja pystympi takalasi. Mutta sen jälkeen on jäänyt päälle tuo tila-automainen muotoilu korkeine kattoineen ja yläviistoon vinoine etuvaloineen.
Eikä tunnistamista varmaan auta yhtään se, että farmarihan uudistui vain keulan osalta kuutoskoppaiseen. Suomessa kun iso osa golfeista on vankkureita. Muutokset vitosesta kuutoseenhan olivat teknisesti muutenkin aika pieniä.
Mutta mitäs siitä herjaamaan, Saabilla tehtiin aikanaan ihan samaa. Ensin otettiin tupliksen perä ja tehtiin uudella keulalla satku. Sitten otettiin tupliksen keula ja tehtiin satkun perällä noppa. Tonnarista tehtiin cc:n rinnalle modernisoidumman näköinen cd, jonka keula otettiin cc:hen hetkeksi, kunnes uusittiin cc cs:ksi cd:n jäädessä ennalleen. Sitten liimattiinkin cs:n keula cd:hen. Eihän siinä pysy perässä kuin vannoutunut saabisti.
Eikä tunnistamista varmaan auta yhtään se, että farmarihan uudistui vain keulan osalta kuutoskoppaiseen. Suomessa kun iso osa golfeista on vankkureita. Muutokset vitosesta kuutoseenhan olivat teknisesti muutenkin aika pieniä.
Mutta mitäs siitä herjaamaan, Saabilla tehtiin aikanaan ihan samaa. Ensin otettiin tupliksen perä ja tehtiin uudella keulalla satku. Sitten otettiin tupliksen keula ja tehtiin satkun perällä noppa. Tonnarista tehtiin cc:n rinnalle modernisoidumman näköinen cd, jonka keula otettiin cc:hen hetkeksi, kunnes uusittiin cc cs:ksi cd:n jäädessä ennalleen. Sitten liimattiinkin cs:n keula cd:hen. Eihän siinä pysy perässä kuin vannoutunut saabisti.

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Helpostihan tuon 5 ja 6:sen eroittaa.
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q= ... 2028918318
Alusta muutettiin,akseliväliä pidennettiin 59mm,painoa pudotettiin lähes 100kg ( MQB ).
palattiin jakohihnan käyttöön ( surullisen kuuluisat ketjut varmaan syynä ).
Turvalaitteita lisättiin,ja kaikki moottorit ovat sammutus automatiikalla.
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q= ... 2028918318
Kyllä se muutui perästäkin ja myös kojelautaan otettiin mallia passatistafarmarihan uudistui vain keulan osalta kuutoskoppaiseen.
Alusta muutettiin,akseliväliä pidennettiin 59mm,painoa pudotettiin lähes 100kg ( MQB ).
palattiin jakohihnan käyttöön ( surullisen kuuluisat ketjut varmaan syynä ).
Turvalaitteita lisättiin,ja kaikki moottorit ovat sammutus automatiikalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ihmettelyketju
Kyllä nuo 5 ja 6 koppa Golfissa ainakin minun silmään näyttää aivan samalta. Jos lamput ja sisusta on muuttunu ja kori entinen, nii eikö se koppa oo sama. Joku naaman kohotus tapaus. Oon 2 päivää ajanu Tommosella 1.2 tsi llä ja oli äkkiä hyvän tuntoinen ajaa. Mutta 88? hv on aivan liian vähän maantielle. Harvoin on ollu niin ankea ajella työmatkaa. Pikku kierroksilla veti topakasti, mutta jos ohittaa halusi, niin hirvitti. Jousia noissa vag konsernin vehkeisiin ei oo muistettu laittaa. Kaverin -14 mallin higline farkku oli ihan järkytys. Penkki niin kapea, että ei sopinut istumaan niin ettei paina takareisiin ja joka kuopassa sattuu selkään. Selkäsairaana oisin rampa varmasti parissa tunnissa. Ulos pääsy oli minulle ihan oikeeta jumppaa... Järkyttävä rakkine.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
On tuo vaggine melko hyvä ajaa,mutta eihän se SAABin veroinen ole.
Mutta onhan noilla jo hankinta hintakin melkolailla erilainen.
Halvalla kun ei saa hyvää.
Mutta tuossa 1.4TSI padassa on vähän SAABin luonnetta.
Lähtee vääntämään alhaalta. ( 122hp/200NM )
Mutta kepittämäänhän tuota joutuu,jos haluaa ripeaästi edetä.
Ja takapenkillä on käsittämätön meteli ( rengasmelu ).
Mutta toistaiseksi tuo on tehnyt sen mitä sen pitääkin tehdä
Kuljettaa pisteestä A pisteeseen B.
Mutta onhan noilla jo hankinta hintakin melkolailla erilainen.
Halvalla kun ei saa hyvää.
Mutta tuossa 1.4TSI padassa on vähän SAABin luonnetta.
Lähtee vääntämään alhaalta. ( 122hp/200NM )
Mutta kepittämäänhän tuota joutuu,jos haluaa ripeaästi edetä.
Ja takapenkillä on käsittämätön meteli ( rengasmelu ).
Mutta toistaiseksi tuo on tehnyt sen mitä sen pitääkin tehdä
Kuljettaa pisteestä A pisteeseen B.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen, pitäiskö mun mennä optikolle9000CD23T kirjoitti:Kyllä se muutui perästäkin

Mk5 MY2008:

Mk6 MY2012:

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Minun vika,luin huolimattomasti aiemman tekstin.
Sain sen käsityksen että puhuttiin 6 ja 7 mallien eroista.
Mitäköhän järkeä tässäkin faceliftissä oli..?
Sain sen käsityksen että puhuttiin 6 ja 7 mallien eroista.
Mitäköhän järkeä tässäkin faceliftissä oli..?
Hyvä...????????Sisällä kojetaulu ja ohjauspyörä oli vaihdettu uuteen. Radio siirtyi keskusnäyttöön. Äänieristystä oli tuntuvasti parannettu aikaisempaan verrattuna. Rengasäänien eristys oli nyt luokassaan hyvä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Onhan noissa merkittäviä eroja, kuten korin väriseksi parannettu puskurin alahelma, läpinäkyviksi kehitellyt ikkunat, lyhyempi ja virtaviivaisempi antenni sekä saksalaisen insinööritaidon huipentumana erilaiset pölykapselit.AZP kirjoitti:Ihmettelen, pitäiskö mun mennä optikolle9000CD23T kirjoitti:Kyllä se muutui perästäkin![]()
Mk5 MY2008:
kuva
Mk6 MY2012:
kuva
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Ja kromilistan poisto sivuikkunoiden ympäriltä!
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Kromilista tulee varustelutason mukaan.
Ilman kromilistaa on "karvalakki".
Ilman kromilistaa on "karvalakki".
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Juu ja suomalaisena kehitelmänä erilainen rekisterikilpi 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Tämän osasi myös saab. Tosin 80-luvulla se oli vielä toistepäin. Karvalakkisatkuissa kromilistat ja vähän paremmissa mustat. NG-kolkin osalta linearien ovien yläpuolella mustaa, vectoreissa yms. kromilista. :)9000CD23T kirjoitti:Kromilista tulee varustelutason mukaan.
Ilman kromilistaa on "karvalakki".
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ihmettelyketju
Mulla ei Vectorissa tuota kromia ole 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
saab 900 vm92 ajettu reilu 360tkm 1300e
saab 9-5 vm98 ajettu 260tkm 1400e

saab 9-5 vm98 ajettu 260tkm 1400e

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659