Katsastus
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Katsastus
^Ei siinä ole virhettä, vaan rekisteriotteessa puhutaan käyttöönottoajankohdasta, ei vuosimallista.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Katsastus
On siinä virhe, kun auto on vuosimallia 1989 ja 1987 ei ko. mallia oltu vielä julkistettu.Rattivaihde kirjoitti:^Ei siinä ole virhettä, vaan rekisteriotteessa puhutaan käyttöönottoajankohdasta, ei vuosimallista.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Katsastus
^Hahaa, totta. Mielenkiintoista miten rekisteriotteessa voi olla tuollainen vuosiluku, ettei kyseessä olisi jokin testisarjan auto tms.?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Katsastus
^ Tästä samasta tapauksesta on aiemminkin keskusteltu ja kyseessä on katsastusmiehen virheellinen merkintä. Tuossahan on välissä ollut vm. 1988:kin, joten testiautot olisivat varmaan olleet ennemminkin niitä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=156342
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Katsastus
^Ai se oli tuo tapaus. Ilmankos.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Katsastus
Juu:)). En ole vielä kysynyt voiko sitä virhettä korjata..Rattivaihde kirjoitti:^Ai se oli tuo tapaus. Ilmankos.
Re: Katsastus
Viikolla vaihtelin rek.kilven polttimot ja tänään tuli laakista leima CS:lle. Ainoastaan korjauskehotus: 1x pakoputken kannatinkumi irronnut. Huomautti etulaikoista jotka alkaa olla finaalissa. Autossa on tollaset laikat: http://www.9000giri.it/wp-content/uploa ... sportj.jpg Onko levyt loppu kun ura alkaa häviimään? Ura ei ole kovinkaan syvä.
Huomasin talvella että avain irtoaa virtalukosta auton ollessa käynnissä mutta tuosta ei sanonu mitään. Hyvä niin.
25€ oli katsastus ja paikkana Karankokatu Lappeenranta.
Huomasin talvella että avain irtoaa virtalukosta auton ollessa käynnissä mutta tuosta ei sanonu mitään. Hyvä niin.
25€ oli katsastus ja paikkana Karankokatu Lappeenranta.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Katsastus
No ei tohon nyt ainakaan päästömittausta voinut enää sisältyä, wai???cossucola kirjoitti:
25€ oli katsastus ja paikkana Karankokatu Lappeenranta.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Katsastus
Vai katsotaanko se levyn kulunneisuus jarrulevyn reunasta, jos siihen on tullut selvää ns. pykälää. Eli jarrupalahan ei ota ihan reunaan kiinni kun jarruttaa, vaan siihen syntyy sellainen koroke.cossucola kirjoitti:Viikolla vaihtelin rek.kilven polttimot ja tänään tuli laakista leima CS:lle. Ainoastaan korjauskehotus: 1x pakoputken kannatinkumi irronnut. Huomautti etulaikoista jotka alkaa olla finaalissa. Autossa on tollaset laikat: http://www.9000giri.it/wp-content/uploa ... sportj.jpg Onko levyt loppu kun ura alkaa häviimään? Ura ei ole kovinkaan syvä.
Huomasin talvella että avain irtoaa virtalukosta auton ollessa käynnissä mutta tuosta ei sanonu mitään. Hyvä niin.
25€ oli katsastus ja paikkana Karankokatu Lappeenranta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Katsastus
Etujarrulevyn minimipaksuus on 23 mm. Tuomiot pitäisi tapahtua levynpaksuuden mittauksen perusteella, mutta paksut ruosteiset reunapurseet levyn reunassa saattavat herättää kiinnostuksen jo paljon ennen kuin levy on lopussa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p941239
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p941239
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Katsastus
Hylätty.
Alatukivarren pusla väljä, vasen ja oikea taaempi
Seisontajarru vasen 0%
Sumuvalo oikea, suuntaus liian ylös.
Melkein kunnossa siis
Alatukivarren pusla väljä, vasen ja oikea taaempi
Seisontajarru vasen 0%
Sumuvalo oikea, suuntaus liian ylös.
Melkein kunnossa siis
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Katsastus
Hienosti meni uudempi tonttu läpi katsastuksesta, vaikka inssi ensin meinasi, jotta mitäs minä tulen uudestaan CD:tä näyttämään kun sehän meni huomautuksitta läpi kolme viikkoa sitten, mutta nyt olikin vuorossa CS tosin saman värinen.
Huomas kyllä minun pakoputkivirityksen, kun katin kiinnitys rautaan oli tehty hieman pitkällä pultilla, joka lukittu mutterilla sopivaan kohtaan ja takajarrukilpien pikkupultit olivat poikki.
Huomas kyllä minun pakoputkivirityksen, kun katin kiinnitys rautaan oli tehty hieman pitkällä pultilla, joka lukittu mutterilla sopivaan kohtaan ja takajarrukilpien pikkupultit olivat poikki.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Katsastus
Leima tuli omaan -95 aeroon. Reilu vuosi leimaa. Eka kierroksella hylsy väljästä pelkääjän puolen alapallosta. Nätti oli vaihtaa. Toiselle puolen uusinkin sen tasan 1000 km sitten. Nyt molemmat ovat speedpartsin niveliä motonetistä. Saapa nähä kauan kestää madallussarjan kans.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Katsastus
Katsastushenkilön ajattelu menee yli hilseen.
Kaveri käytti cs konttorillla kun mun hoideltava isän asioita ja hylky tuli takaiskaritornien takia.
Hitsattu niistä toinen toissa kesänä ja toinen katottu silloin että täysin ehjä on. Myös alta heinäkuussa käyty läpi nuokin kohdat.kun kartotettu alustan kunto nosturilla muutenkin läpi.
Tuossa tutkittu ja kaavittu massoja edstä niin mitään vikaa tai repaämää ei kyllä näy kummassakaan alta tai kontin puolelta.
Massaa noista rapsutettu konttorilla niin muka siitä hitsattava halkeama mutta eihän
se massa peltiä ole joka muuten siitä alta on täysin ehjä.
Iskarien ero takana 0%, takajarrujen ero 0%, 130km/h menee kädet irti ratista,ja jarruttaes ei vetele.
Ryhti takapäällä hyvä ja rakoa pyöränkaariin on samat kuin ennenkin, eikä rynkyttäes, nykies tai nitkuttas edes sivusuuntaankaan anna mistään periksi, ei nitise tai kolise tai niiaa/nyökkää ajossa.,
Halvat hinnat niin kate otetaan kai jälkitarkastuksilla, sillä mitään korjattavaa ei löydy vaikka kaksi autonasentajaa tuota mun kanssa nyt ihmetelly.
Kaveri käytti cs konttorillla kun mun hoideltava isän asioita ja hylky tuli takaiskaritornien takia.
Hitsattu niistä toinen toissa kesänä ja toinen katottu silloin että täysin ehjä on. Myös alta heinäkuussa käyty läpi nuokin kohdat.kun kartotettu alustan kunto nosturilla muutenkin läpi.
Tuossa tutkittu ja kaavittu massoja edstä niin mitään vikaa tai repaämää ei kyllä näy kummassakaan alta tai kontin puolelta.
Massaa noista rapsutettu konttorilla niin muka siitä hitsattava halkeama mutta eihän
se massa peltiä ole joka muuten siitä alta on täysin ehjä.
Iskarien ero takana 0%, takajarrujen ero 0%, 130km/h menee kädet irti ratista,ja jarruttaes ei vetele.
Ryhti takapäällä hyvä ja rakoa pyöränkaariin on samat kuin ennenkin, eikä rynkyttäes, nykies tai nitkuttas edes sivusuuntaankaan anna mistään periksi, ei nitise tai kolise tai niiaa/nyökkää ajossa.,
Halvat hinnat niin kate otetaan kai jälkitarkastuksilla, sillä mitään korjattavaa ei löydy vaikka kaksi autonasentajaa tuota mun kanssa nyt ihmetelly.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Katsastus
^tee reklamaatio?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366