Ekaa saabbia hankkimassa..
Ekaa saabbia hankkimassa..
..ja 9000 kyseessä siis. Rahaa on käytössä 5000e.
Onko tuolla summalla kuinka paljon valinnanvaraa turbo-tonnareissa? 2.3:set kiinnostavat eniten, miten paljon tehoeroja on 2.0 ja 2.3 välillä? onko noita automaattilootasina myynnissä paljon?
Onko tuolla summalla kuinka paljon valinnanvaraa turbo-tonnareissa? 2.3:set kiinnostavat eniten, miten paljon tehoeroja on 2.0 ja 2.3 välillä? onko noita automaattilootasina myynnissä paljon?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Ekaa saabbia hankkimassa..
Joo eli tähän väliin UP.
Huomenna menossa katsomaan tätä, http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=205854
Tiedän ettei moni halua puuttua hintaan, mutta noin suuntaa antavasti, vaikuttaako miltä? eikös tässä katillisessa mallissa ole 168 heppaa? ja kertokaahan vielä sujuuko tuollaisen automaatin piristäminen miten, paljonko vaikkapa lastu mahtaa tuoda lisää heppoja/vääntöä?
Huomenna menossa katsomaan tätä, http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=205854
Tiedän ettei moni halua puuttua hintaan, mutta noin suuntaa antavasti, vaikuttaako miltä? eikös tässä katillisessa mallissa ole 168 heppaa? ja kertokaahan vielä sujuuko tuollaisen automaatin piristäminen miten, paljonko vaikkapa lastu mahtaa tuoda lisää heppoja/vääntöä?
Re: Ekaa saabbia hankkimassa..
Mielestäni kallis.zuap kirjoitti:Joo eli tähän väliin UP.
Huomenna menossa katsomaan tätä, http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=205854
Tiedän ettei moni halua puuttua hintaan, mutta noin suuntaa antavasti, vaikuttaako miltä? eikös tässä katillisessa mallissa ole 168 heppaa? ja kertokaahan vielä sujuuko tuollaisen automaatin piristäminen miten, paljonko vaikkapa lastu mahtaa tuoda lisää heppoja/vääntöä?
Suosittelen CS tai uudempaa CD mallia(saattaa hinta karata hieman korkeammalle). Ruoste ongelmat ovat vähäisempiä ja äänieristys on mielestäni parempi.
Jos haluat virittää enemmänkin, niin kannattaa valita manuaali laatikolla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kuinkahan harvinainen erikoisversio tuo auto on - normaaleita tonnarin varusteita kaikki. Ehkä sähköpenkit ei ihan niin yleisiä, ja kuvasta ei erotu onko kojetaulussa viisarikello vai lisäajotietokone DCC/SCC digikellolla. Ainakaan mitään "erikoisversiolisää" tuosta ei liene syytä maksaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ekaa saabbia hankkimassa..
Jos menet kattomaan niin kysypä myyjältä missä on talladegaan kuuluvat airflow-sarja (etu- ja takapuskuri ja helmat) ja ratti. Ja miksi sisusta on väärän värinen ja vääränlaisella tikkauksella..zuap kirjoitti:Joo eli tähän väliin UP.
Huomenna menossa katsomaan tätä, http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=205854
Tiedän ettei moni halua puuttua hintaan, mutta noin suuntaa antavasti, vaikuttaako miltä? eikös tässä katillisessa mallissa ole 168 heppaa? ja kertokaahan vielä sujuuko tuollaisen automaatin piristäminen miten, paljonko vaikkapa lastu mahtaa tuoda lisää heppoja/vääntöä?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Suosittelen 2.0 litrasta turbo koneista tonttua
Miksi? vaikka itselläni onkin 2.3 litrainen Turbo pienellä virityksellä.
siksi, että mielestäni on kuitenkin ihan riittävä suorituskyky normi ajoon tuolla 2.0T ja vaikka hieman raskaammallekin kaasujalalle... ja viritys potentiaalia tietääkseni tuostakin löytyy...
itseäni harmittaa tässä 2.3T tuo laatikon kestämättömyys... ja näin talvella tuntuu että sutii ihan vahingossakin vaikkei edes kaasua paina
Kesällä sitten tuntuukin ettei tehoja aivan tarpeeksi aina ole (tai on, mutta toisaalta koskaan tehoa ei ole liikaa) joten samahan se on tyytyä hieman pienempää tehomäärään... teho kun ei koskaan tule tyhjästä, tuo 2.3T nyt on kuluttanut sellaista 10l satasella pakkaskelillä kun työmatkaa on 9km ja päivisin tulee joskus ajettua parin kilometrin pyrähdyksiä sekä mitä muuten aina joskus muutamia kymmeniä kilometrejä..
Ja tuo mainitsemäsi -90 tunttu, se on liian kallis... vanha koppa, ei kannata noin pajoa mielestäni maksaa... johan tuos oli jossain myynnissä 2.3T saksan tuonti 5500eur hintaan(mielestäni nettiautos)!
Ja muista että CS ja uudempi CD korimalli on jo korin puolesta sinkitty (luukkuja ei ole). Ja vuosimalliin -91 ovet ovat kestävämpiä kuin -90.
Varusteista ilmastointi, cruise sekä abs ovat hyödyllisiä varusteita (joita kun oppii käyttämään arvostaa todella paljon). Mutta sitten ovat ekstraa.
Viritykseen manuaali laatikko, automaatti ei huhun mukaan kestä

Miksi? vaikka itselläni onkin 2.3 litrainen Turbo pienellä virityksellä.
siksi, että mielestäni on kuitenkin ihan riittävä suorituskyky normi ajoon tuolla 2.0T ja vaikka hieman raskaammallekin kaasujalalle... ja viritys potentiaalia tietääkseni tuostakin löytyy...
itseäni harmittaa tässä 2.3T tuo laatikon kestämättömyys... ja näin talvella tuntuu että sutii ihan vahingossakin vaikkei edes kaasua paina

Ja tuo mainitsemäsi -90 tunttu, se on liian kallis... vanha koppa, ei kannata noin pajoa mielestäni maksaa... johan tuos oli jossain myynnissä 2.3T saksan tuonti 5500eur hintaan(mielestäni nettiautos)!
Ja muista että CS ja uudempi CD korimalli on jo korin puolesta sinkitty (luukkuja ei ole). Ja vuosimalliin -91 ovet ovat kestävämpiä kuin -90.
Varusteista ilmastointi, cruise sekä abs ovat hyödyllisiä varusteita (joita kun oppii käyttämään arvostaa todella paljon). Mutta sitten ovat ekstraa.
Viritykseen manuaali laatikko, automaatti ei huhun mukaan kestä

Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

laatikko?
"tseäni harmittaa tässä 2.3T tuo laatikon kestämättömyys... "
Siis manuaaliloota? Se siis ei ole sama kaikissa tonnareissa (tai edes 2.3:sissa) aina kultakin vuodelta? Oisko tietoa, liekö rakennetta vahvistettu jossain vaiheessa? Tämmöinenkin pikku nippeli saattaa kääntää suunnan kun tekee valintaa... niin siis esim. akselilla automatti/ manuaali.
Muuten autotalli.com:ssa kulutuslukemat 2.0 ja 2.3 välillä (125 kW ainakin) ovat aika mielenkiintoisia, eli että 2.0 vie enempi. Voi valinnan vaikeutta... mutta tuntuu kyllä että tällä hetekellä on ostajan markkinat eli on mistä valita (Saksa, Ruotsi).
Siis manuaaliloota? Se siis ei ole sama kaikissa tonnareissa (tai edes 2.3:sissa) aina kultakin vuodelta? Oisko tietoa, liekö rakennetta vahvistettu jossain vaiheessa? Tämmöinenkin pikku nippeli saattaa kääntää suunnan kun tekee valintaa... niin siis esim. akselilla automatti/ manuaali.
Muuten autotalli.com:ssa kulutuslukemat 2.0 ja 2.3 välillä (125 kW ainakin) ovat aika mielenkiintoisia, eli että 2.0 vie enempi. Voi valinnan vaikeutta... mutta tuntuu kyllä että tällä hetekellä on ostajan markkinat eli on mistä valita (Saksa, Ruotsi).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Tontun ostoa vaikea perustella järkisyillä. Lähes puhtaasti tunne asia, ainakin itsellä. Ainoa todella hyvä syy mielestäni on se, että tonnarissa saa enemmän varusteita, luksusta ja mukavuutta aika pienellä rahalla.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ekaa saabbia hankkimassa..
Toi on automaatti...muista että automaattia ei paljon viritellä...zuap kirjoitti:Joo eli tähän väliin UP.
Huomenna menossa katsomaan tätä, http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=205854
Tiedän ettei moni halua puuttua hintaan, mutta noin suuntaa antavasti, vaikuttaako miltä? eikös tässä katillisessa mallissa ole 168 heppaa? ja kertokaahan vielä sujuuko tuollaisen automaatin piristäminen miten, paljonko vaikkapa lastu mahtaa tuoda lisää heppoja/vääntöä?
muistaakseni 300Nm on maksimi mitä voi saada.
täällä on tosi komea tonnari, ja kestää virittää...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
'Mimmi kirjoitti:Tontun laatikko pysyy hyvin nipussa, jollei sitä kiusata virivirikoneella ja holtittomalla kytkimen käytöllä. Tonttu ei ole tehty mahdollisimman nopeaan liikenevalolähtöön.
hmm, mulle vaan sanottiin että tuo laatikko ei kestä kiihdytyksiä 5. vaihteella.. Ja olikohan sjoen miitissä oli eräs saabisti jolla oli 5. vaihde muuntautunut vapaaksi

Itselläni on vain pieni viritys tuossa omassa autossa (n. 1.3-1.4 bar muistaakseni turbon ahtopaineet). Kyllähän se vitosvaihteella kiihtyy, mutten uskalla kiihdytellä et jos se laatikko korkkaa...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 
