mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
740:ä rumempi on X6. Mielipuolisen ruma ilmestys.
Lilliputin saa koko maailman pahalle päälle ja monta kansaa kärsimään.
Lilliputin saa koko maailman pahalle päälle ja monta kansaa kärsimään.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
X6 on tosiaankin ruma.. Sitten on CX-7, Juke, Qashqai, X3, X1, Q3, A2, Primera, CR-V, XC60, C30.. Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen rumempina kuin 740. Varmasti löytyy enemmänkin, etenkin volvon uudesta mallistosta 

Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mutta rattivaihteen esittämässä ehdossa oli se "ja" .. Eli molempien ehtojen täytyy täyttyä siis kuulostaa rumalta ja näyttää rumalta
Mutta primera/almera sillä 90-luvun dieselkoneella on aikamoinen rouskuttaja kyllä...
Tuon rattivaihteen määritelmän täyttää aikamoni VAG-tiisseli-rouskuttaja... Tai sitten Super-Turbo meset.. Se ulkonäkö seikkahan on katsojan silmässä mutta ainakin ne ST-mersut joita olen kuunnellut niin kiitä onneas rattivaihde ettei ikkunan alla käy sellainen...

Tuon rattivaihteen määritelmän täyttää aikamoni VAG-tiisseli-rouskuttaja... Tai sitten Super-Turbo meset.. Se ulkonäkö seikkahan on katsojan silmässä mutta ainakin ne ST-mersut joita olen kuunnellut niin kiitä onneas rattivaihde ettei ikkunan alla käy sellainen...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei tää mun oma diiselikään mikään korvan ilo ole aamuisin. Silmälle sitten vähän enemmän 
Mutta sanoisin silti että jos pihalla seisovan naapurin auton ulkonäkö ja käyntiääni on suurimpia harmin aiheita, niin aika hyvin taitaa olla asiat elämässä kunnossa

Mutta sanoisin silti että jos pihalla seisovan naapurin auton ulkonäkö ja käyntiääni on suurimpia harmin aiheita, niin aika hyvin taitaa olla asiat elämässä kunnossa

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kortin sain pitää. 135kmh keskinopeus 100 alueella. Vetelin vielä pari reilua vetoa kun aattelin et mitäs toi vaggine mua hiillostaa.Raser kirjoitti:Koska saat takaisin...?topperharley kirjoitti:Siniset ja punainen valo.

# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tokihan nykyiset isot bemarit on vähän laimeita ulkonäöltään, mutta en minä F01:stä sentään varsinaisesti rumaksi sanoisi. Etenkään jos vertaa vanhempaan E65:een. Moottoriaan en ole kuullut, mutta luulisi että tuo v8-diesel olisi pyritty saamaan ainakin hillityksi ääneltänsä.Rattivaihde kirjoitti:Lisäksi joku on viimeiset pari päivää pitänyt dieselkoneista 740:stään parkissa meikäläisen ikkunan alla, tekee tiukkaa keksiä toista yhtä ruman kuuloista ja näköistä autoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ehkä kyseessä olikin E38? 

Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kappas joo, onhan siitäkin jo 40d olemassa. Rusina pyöri vinoon ja väitti että moinen olisi tullut vasta F01:een. No, jos se on E65 niin sitten voin ymmärtää, kyllä myös E38 on E65:sta nätimpi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itseasiassa kyseessä oli auto jota ainakin ruotsalaiset kutsuisivat 945:ksi. Viimeisten vuosien 745 kun oli lähes täsmälleen samannäköinen, enkä ikkunasta nähnyt takaluukun mallimerkintää. 944 olisikin ollut huomattavasti kauniimpi näky, ja 744 puolestaan vielä karmeampi (huhhuh, kukakohan hullu sellaisen ostaisi vielä dieselkoneella
).
Rumempia autojakin löytyy mutta 74x/945/V90 on henkilökohtainen inhokki. Volvolla on muutenkin onnistuttu tekemään paljon malleja (kaikki 140-sarjaa edeltäneet mallit pyhimystä lukuunottamatta, uudistettu 3xx, XC90, XC60, S/V60 ja uusi V40) joiden muotoilusta minä en välitä yhtään mutta joista ostava yleisö on pitänyt paljonkin.
E65 on muuten paljon komeampi kuin F01 tai varsinkaan E38, joka on muodottomaksi venytetty E39.
Bemarin dieselkoneet myös käyvät huomattavasti komeammin kuin VAG-kalisijat. 


Rumempia autojakin löytyy mutta 74x/945/V90 on henkilökohtainen inhokki. Volvolla on muutenkin onnistuttu tekemään paljon malleja (kaikki 140-sarjaa edeltäneet mallit pyhimystä lukuunottamatta, uudistettu 3xx, XC90, XC60, S/V60 ja uusi V40) joiden muotoilusta minä en välitä yhtään mutta joista ostava yleisö on pitänyt paljonkin.

E65 on muuten paljon komeampi kuin F01 tai varsinkaan E38, joka on muodottomaksi venytetty E39.


#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Se volvokswagenin riisseli kuulostaa kylmänä kauheelta, mutta ehjänä lämmittyään hyrisee yllättävän nätisti. Kiertäessään yli 5,5krpm se kuulostaakin jo suorastaan perverssiltä. 740 tiilikeulasedanturbo on ehkä Volvon hienoin malli ikinä minun silmääni - siinä on tiettyä röyhkeyttä (ainakin edessä vastustavaa ilmamassaa kohtaan) ja omalaatuisuutta, vaikka onkin aikansa laatikko.
E65 yrittää jossain määrin näyttää edestä leveine, mataline maskeineen ja muovin takana pyöreine lamppuineen Jaguarilta ja takaa mataline valoraitoineen Alfa Romeolta. Minun silmääni liikaa lainattua suhteessa BMW:n oman muotokielen määrään ja poikkeaa BMW:n mallistosta vähän kuin MY98 Corolla Toyotan muista malleista (no, ei ehkä ihan yhtä pahasti).
E65 yrittää jossain määrin näyttää edestä leveine, mataline maskeineen ja muovin takana pyöreine lamppuineen Jaguarilta ja takaa mataline valoraitoineen Alfa Romeolta. Minun silmääni liikaa lainattua suhteessa BMW:n oman muotokielen määrään ja poikkeaa BMW:n mallistosta vähän kuin MY98 Corolla Toyotan muista malleista (no, ei ehkä ihan yhtä pahasti).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Perän muotoilu selkeytyi faceliftissä melko kiitettävästi. Itse arvostan E65:sta koska siinä on melko tarkasti tallella BMW:n perinteiset muotoilutemput, mutta suuret muodot ovat erittäin raikkaan ajattelun tulosta ja vieläkin modernin näköiset. E65:sta voi myös pitää harjoitustyönä, jonka seurauksena E60 on (henk.koht. mielipide) sopusuhtaisin ja komein 2000-luvulla esitelty perheauto. NG9-5 on näyttävämpi ja monin paikoin hienompi, muttei sukurasitteiden vuoksi yhtä täydellinen kokonaisuus.
(jottei tässä nyt saisi vahingossa Bangle-fanin sijaan BMW-fanin leimaa niskaansa niin E90 (poislukien coupe) on muotoilultaan erittäin tylsä auto , ja useimmat uudet BMW:t aivan liian aggressiivisia toisin kuin Banglen mallit.)
(jottei tässä nyt saisi vahingossa Bangle-fanin sijaan BMW-fanin leimaa niskaansa niin E90 (poislukien coupe) on muotoilultaan erittäin tylsä auto , ja useimmat uudet BMW:t aivan liian aggressiivisia toisin kuin Banglen mallit.)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itse pidän E60 kaikkien aikojen rumimpana 5-sarjalaisena, eikä E65 ole kuin marginaalisesti hienompi. F01 on taas hillityn tyylikäs, niin kuin 5-sarjalainen kuuluukin olla.Rattivaihde kirjoitti:
E65 on muuten paljon komeampi kuin F01 tai varsinkaan E38, joka on muodottomaksi venytetty E39.Bemarin dieselkoneet myös käyvät huomattavasti komeammin kuin VAG-kalisijat.
Mutta volvoista samaa mieltä: nykymallisto on kauttaaltaan ruma.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itselleni jostain syystä E39 ja E38 iskevät ihan hyvin. Jopa sen verran, että loppupään E39 porrasperää harkinnut jopa käyttöautoksi. E60 ja E65 taasen eivät omaan makuuni näytä kovinkaan hyviltä. "Uusi" F10 tosin on aivan loistava muotoilultaan. F01 ehkä hieman tylsähkö, mutta kuitenkin tyylikäs.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
E39 on myös mun mieleeni (eritoten facelift). E38 on aina näyttänyt kummallisen venyneeltä, ja F01:n keula on lyttyyn lyöty. E60:stä pidin alunperin mauttoman porvariuden ilmentymänä, mutta sen muotoilu on ikääntynyt todella hyvin. Kojelauta ei kyllä edelleenkään oikein sovi omaan silmään, perinteinen matala kuskikeskeinen malli (johon BMW:llä on taas viime vuosina ainakin jollain tapaa palattu) on nätimpi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mun mielestä ne on ihan mahtavia. Todella karuja, mutta sitä myötä äärimmäisen käytännöllisiä. Se D24:n rouskutuskin liittyy niin vahvasti omaan lapsuuteen että vallanhan tuosta herkistyy.Rattivaihde kirjoitti:Rumempia autojakin löytyy mutta 74x/945/V90 on henkilökohtainen inhokki. Volvolla on muutenkin onnistuttu tekemään paljon malleja (kaikki 140-sarjaa edeltäneet mallit pyhimystä lukuunottamatta, uudistettu 3xx, XC90, XC60, S/V60 ja uusi V40) joiden muotoilusta minä en välitä yhtään mutta joista ostava yleisö on pitänyt paljonkin.

"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588