pari vannekysymystä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
pikkasen asian vierestä, nyt kun on taas tää aika ja rapa lentää niin pesin vanteet ällistyen siitä hiekka määrästä joka siihen pesupaikalle jäi. Ei ihme että ravisti viimeyönä tien päällä. Hetken jo luulin vanteiden korjauspainojen kadonneen Suomen luontoon.
Ei ravista enään
Ei ravista enään
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jos tarkasti kattelee tota aikasemmin lähettämääni linkkiä, niin sieltä käy selville ainaskin Saabin omien vanteiden et-arvot kaikkiin GM malleihin.
keskireijästä ei tietoa.
Ulkonäköpuolesta oma mielipide on, että Saabin omat vanteet sopivat saabeihin kaikista parhaiten!
keskireijästä ei tietoa.
Ulkonäköpuolesta oma mielipide on, että Saabin omat vanteet sopivat saabeihin kaikista parhaiten!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tämä on nyt OT: mutta kun puhutaan hirveesti renkaista ja vanteista ja vetelystä ja alustan palikoista yms. niin en malta olla sanomatta, että kannattaa satsata varsinkin madallussatsien / iskareiden vaihdon jälkeen ja muutenkin pyörien aurauskulmien tarkastukseen. Ainakin mulla oli auraukset aivan perseellään. Ajettavuus muuttui aivan sikana, vetely urissa loppui kuin seinään! Tarkastus ja säätö ei maksa paljoa ( alle 50€ ) ja säästää varmasti hintansa renkaiden kulumisen vähenemisenä ja ajomukavuuden lisääjänä.
Re: pari vannekysymystä
Alustaksi on tulossa todennäköisesti Konin jouset & iskarit. Jossei raha piisaa niin sitten Eibachin jouset. Tuon rengaskoon olen todennut parantavan ajettavuutta roimasti mukavuuden silti liikaa kärsimättä. Tämä tosin OG900 alla (juu oli madallettu).rr kirjoitti:Ulkonäöllä ei merkitystämiksi sitten olet vaihtamassa 16" ja 205 ?
![]()
205 renkailla löllö alusta aiheuttaa heti ongelmia urien ja vetelyn muodossa. Joudut vaihtamaan sekä jouset että iskarit, ja hetken päästä haikailet jäykempien puslien perään.
Joillekin mukavuus ja ajo-ominaisuudet on sama asia. Minulle ei.185/65 tai 195/60 R 15" renkailla pidät parhaiten ajo-ominaisuudet tasapainossa, jos kerran ulkonäöllä ei ole merkitystä.
Joka tapauksessa en kysynyt mielipiteitä vaan kysyin faktaa mitä mahtuu ja mitä ei.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Jep olen huomannut jo aiemmin tuon ilmoituksen. Renkaat on hyvät (tiedän kokemuksesta) mutta vanteet ei ole ihan mun makuun parhaimmat. Hinta kylläkin kohdallaan että pidetään mielessä jos ne tallessa on vielä keväämmällä..Eski kirjoitti:Kelpaiskos tällaiset:
Vanteet 16" 5-spoke
Vanteilla on Michelin Primacy 205/50R16W -renkaat, joissa pintaa jäljellä arviolta noin 4 milliä. Vanteet on virheettömässä kunnossa.
Kuva 9-3:sta em. kiekoilla: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/
Isompi kuva renkaasta: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/photo ... 5spoke.jpg
Renkaat löytyy Jyväskylän suunnalta.
Kiitoksia vinkistä, tuoltahan noita mittoja tosiaan löytyy ja niillä pääsee alkuun. Mutta kuitenkin todennäköisyys löytää käytettynä juuri noihin mittoihin sopivat tarvikevanteet on aika olematon, siksi kyselinkin että mitä sinne sopii... Omaan silmään muuten passaisi parhaiten tuo "10 spoke", sellaiset on 15" kokoisena talvirenkaillakin.peinu kirjoitti:Voisi noista vanteen mitoista antaa vielä vinkkiä:
http://expressions.saab.com/express/cat ... sp?cat=142
tosta saabin orkkiksia. Jos on muuten ruottissa käyntiä niin siellä pojat myy melkein ilmasiks orkkiskamoja pois.
Ja vielä näin yleisesti: U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A mitä vääntämistä ja avautumista aivan yksinkertainen kysymys saa aikaan. Jättäkää nyt se hiekkalaatikko kasvuikäisille.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Noooh ei pidä ottaa liian vakavasti.. listalta varmaan sitten saa asiallisempia vastauksia.qaw kirjoitti:Ja vielä näin yleisesti: U-S-K-O-M-A-T-O-N-T-A mitä vääntämistä ja avautumista aivan yksinkertainen kysymys saa aikaan. Jättäkää nyt se hiekkalaatikko kasvuikäisille.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:


Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joo mul on 7,5*18" vanne 225/40-18 renkailla ja et on muistaakseni 42 ja takana ainakin vanteet on aika "syvällä" eli ET vois olla matalampikin..Auto on madallettu H&R jousilla eikä koskaan oo ollu mitään ongelmii etteikö mahtuis pyörimään...saab900rs kirjoitti:EN muista oliko joku jolla oli 18" ng900:ssa...pade?
Mikä et?
Miten ne mahtu pyörii ja mikä oli vanteen leveys..8"??
Coupéisiin jotkut ruottis on laittanu 235/35-19 ET 35 ja sanonu et aika hyvin pelittää, pikkasen saattaa raapustaa kaariin isommissa töyssyissä
