Saab 900 vm92 jäljellä 640tkm 1300 €.nalleolut kirjoitti:saab 900 vm92 ajettu reilu 360tkm 1300e
saab 9-5 vm98 ajettu 260tkm 1400e
Saab 9-5 vm98 jäljellä ?km 1400 €.

Saab 900 vm92 jäljellä 640tkm 1300 €.nalleolut kirjoitti:saab 900 vm92 ajettu reilu 360tkm 1300e
saab 9-5 vm98 ajettu 260tkm 1400e
Kappas, varmaan siihenkin säästöt iskeneet. Vuosimalleissa 2007 ja 2009 oli/on kromilistat.99 GL kirjoitti:Mulla ei Vectorissa tuota kromia ole :(
Varuste A14 tummennetut takalasit sis. mattakromatut sivuikkunalistat.Tobbana kirjoitti:Kappas, varmaan siihenkin säästöt iskeneet. Vuosimalleissa 2007 ja 2009 oli/on kromilistat.99 GL kirjoitti:Mulla ei Vectorissa tuota kromia ole
EDIT: Pikaisella googlailulla 2010-- löytyy listoilla ja ilman. Tarkempi tutkiskelu varmaan paljastaisi logiikan, kuuluiko esim. johonki pilot pakettiin, vaikuttiko moottoriversio tms..
En kyllä keksi syitä sille, miksi Getziä ei uskaltaisi ostaa. Parempi se varmasti on kuin joku Punto tai Clio ja nimenomaan luotettavuudeltaan. Toki jos ajettavuus ei varmaan ole Fiestan veroinen eikä moottoritkaan kauhean moderneja, mutta kysymys onkin sitten valintakriteereistä.vmt kirjoitti:Ihmettelen, että mitä sitä rouvalle hankittais Micran tilalle. Uudempaa Micraa, Poloa, Fiestaa ja Corsaa oon lähinnä tutkaillut mutta huomasin että Hyundai Getziä näkyis saavan varsin edukkaasti, siihen on toisaalta varmaan syynsä. Ei sunkaan kenelläkään mitään henkilökohtaisia kokemuksia ole?
Lähinnä se vika, että se on 15 vuotta vanha ja japanilainen. Eli leima rupeaa vähitellen olemaan varsinkin peltihommien osalta jo liian suuren vapaa-ajan menetyksen tai liian suuren taloudellisen menetyksen takana.Rattivaihde kirjoitti:Mitä vikaa Micrassa on että vaihtaa pitää?
Ensisijaisesti kriteerit ovat nimenomaan ne, että pitäisi keksiä jotain, joka kestää taas seuraavat viisi vuotta samanlaista "tankkaa ja aja" -tyyppistä ylläpitoa kuin mitä nykyinen auto. Ja toisaalta jotain, mikä muistuttaa enemmän autoa kuin avaruusaluksen komentosiltaa - Yaristahan minä ehdotin suunnilleen ensimmäisenä tuolla pohjustuksella mutta putoaa kuulemma jälkimmäiseen kategoriaan mm. kojelaudan keskelle sijoitetun mittariston takia. Lähinnä taajamapyörittelyä ja lyhyempiä matka-ajoja että siinä mielessä esimerkiksi Fiestankin kohdalla ajo-ominaisuudet olisivat enemmänkin kiva lisä kuin varsinaisesti valintakriteeri.Cona kirjoitti: En kyllä keksi syitä sille, miksi Getziä ei uskaltaisi ostaa. Parempi se varmasti on kuin joku Punto tai Clio ja nimenomaan luotettavuudeltaan. Toki jos ajettavuus ei varmaan ole Fiestan veroinen eikä moottoritkaan kauhean moderneja, mutta kysymys onkin sitten valintakriteereistä.
Ei kieltämättä mitenkään ihan täysi tyrmäys. Tiedä sitten toisaalta, että paljonko nuo on kuudessa vuodessa lahonneet. Mutta ehkä tuota sitten uskaltaisi harkita kuitenkin.TM:n arviokin on varsin positiivinen:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistok ... -2002-2009
Jotain tyyppivikojakin vissiin on:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistok ... -2002-2009
Millä tavalla? Modernimpaa suunnittelua tietysti ja sitä myötä ajanmukaisempi mutta onko vaikkapa ajo-ominaisuuksissa miten paljon eroa edelliseen sukupolveen? Plussaa se nimittäin tietysti sekin olisi, että olisi ns. tuttu kyyti ja toisaalta jos luotettavuus on sekin ennallaan niin sitten ei ehkä kannata muuta miettiäkään.Micra (02-10) onkin sitten aivan eri auto kuin se vanhempi malli.
Nimenomaan just näin eli modernimpaa suunnittelua, "muikean näköinen" sisältä ja ulkoa sellainen näppärä kaupunkiauto, toki uudempi malli on parempi ajaa. Micrassa Nissan on ilmeisesti onnistunut säilyttämään luotettavuuden vrt. P12 Primera, jossa on kyllä monenlaisia harmeja.vmt kirjoitti:Millä tavalla? Modernimpaa suunnittelua tietysti ja sitä myötä ajanmukaisempi mutta onko vaikkapa ajo-ominaisuuksissa miten paljon eroa edelliseen sukupolveen? Plussaa se nimittäin tietysti sekin olisi, että olisi ns. tuttu kyyti ja toisaalta jos luotettavuus on sekin ennallaan niin sitten ei ehkä kannata muuta miettiäkään.Micra (02-10) onkin sitten aivan eri auto kuin se vanhempi malli.
No tämäkin tietysti.Cona kirjoitti:Jos auto tulee naiselle niin onko niillä järkisyillä kuitenkaan sitten (loppupeleissä) niin isoa merkitystä?!
Minähän en onneksi sijoita penniäkään, kunhan toimin asiantuntijana.Tässä nyt ratkaisee, että paljon meinasit sijoittaa, jos 2-3000€ niin osta Getz tai Micra, jos 5000€ niin Yaris.
Rattivaihde kirjoitti:Poloa saa halvemmalla (ja paremman näköisenä) nimellä Ibiza. Ruoste tuskin on suuri ongelma, moottorin kestävyyteen saanee kiinnittää tarkempaa huomiota.
Tämäkin kävi mielessä mutta hinnat tosiaankin vähän karkaavat esim. saman ikäiseen Micraan verrattuna. Toisaalta, eikö Civic nyt oo jo pykälää isompikin auto.Civic olisi kalliimpi mutta todennäköisesti varmin vaihtoehto (yhdessä sen Yariksen kanssa, kyllä siihen mittaristoon varmaan tottuu jos ei muu arkisuus haittaa).
Konehan tuossa ilmeisesti on edelleen japanilaista alkuperää. Jos Renaultilta ei ole omaksuttu mitään sähköön liittyvää, niin vois toisaalta kuvitella välttyvän suuremmilta vastoinkäymisiltä.Corsat ovat halpoja huonon kysynnän vuoksi, vaikka kolmas sukupolvi taitaa olla ihan kohtalainen auto. Micrasta löytyi tällainen artikkeli, itse olen avoimen ennakkoluuloinen kaikkia Renault-Nissanin "moderneja" tuotteita kohtaan.
Ehkä tarpeettomankin iso. (kyllä, Golf voi olla myös iso autoEdit: Villinä korttina ehdottaisin nelossukupolven Golffia, on huomattavasti sivistyneempi laite kuin samanikäinen Polo.