9-5 on kunnon talviauto
Re: 9-5 on kunnon talviauto
Plussaa:
+ Penkinlämmittimet on nopeat, ei nahkajakkara hirveän kauaa ehdi olemaan kylmänä.
+ Peilinlämmittimet toimii vielä -20c pakkasilla.
+ Ovet aukeaa ja menee kiinni kahvasta - aina. Tosin takaovien keskuslukot reistaa, mutta menee 363tkm ajetun piikkiin ja paranee kolvailemalla.
+ Lämpöä tulee tarpeeksi sisään, moottori lämpenee nopeasti.
Miinusta:
- Ainakin 00'' mallissa TCS on aivan hanurista.
+ Penkinlämmittimet on nopeat, ei nahkajakkara hirveän kauaa ehdi olemaan kylmänä.
+ Peilinlämmittimet toimii vielä -20c pakkasilla.
+ Ovet aukeaa ja menee kiinni kahvasta - aina. Tosin takaovien keskuslukot reistaa, mutta menee 363tkm ajetun piikkiin ja paranee kolvailemalla.
+ Lämpöä tulee tarpeeksi sisään, moottori lämpenee nopeasti.
Miinusta:
Itsellä huutaa jatkuvasti, saa melkeinpä joka käynnistyskerralla käydä sutaisemassa anturien päältä. Joskus tulee vaan kylmästi laitettua pois päältä koko tutka.Poy kirjoitti:Minusta tuo ei anna vääriä hälytyksiä, paitsi farkussa lumi pölisee aina siihen puskuriin ja antureiden edessä.Mertmi kirjoitti:Joo useinmiten huutaa turhaan. Tänäänkin taisi pakokaasusta ottaa, kun välillä huutelee ja välillä ei.Raser kirjoitti: Peruutustutka huutaa tauotta koko ajan kun vaihde on pakilla. Ne puskurianturit ei taida tykätä kylmästä.
SAAB 9-5 Aero -05
Sulla kun näyttää olevan viinapäivitys tehty, niin onhan TCS nyt päivitettynä huikeasti parempi.tttalja kirjoitti: Miinusta:
t. Mika
ps. Itse istun ensin autoon, sitten kopautan kengät yhteen ja sen jälkeen vasta koivet sisälle. Olen yrittänyt opettaa samaa ipanoille huonolla menestyksellä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Siellä pakastelokerossahan se on. Minulla on usein tavaratila täynnä kamaa, ei siellä paljoa ilma kiertele. Naurettavia nämä saksalaisten tekeleet. Tai itkettäviä, kun on erehtynyt ostamaan.Himo_kaappoo kirjoitti:jmarin: onko uudemmissakin bemmeissä vielä akku siellä "takalonkassa"? Jos on niin kannattaa tämmösillä pakkasilla ottaa siitä akun päältä se kotelo pois ja kaataa takapenkit tai jos farmari niin jättää takatilan peitto auki niin pääsee lämmin ilma sinne akulle.. Totesin vaan ite viime talvena entisessä e39:ssä että ei se akku jäisenä ota virtaa vastaan..
Saisipa uuden 9-5 Aeron jostain..
Täällä ihmetystä on herättänyt sellainen asia että pidän Saabia todellisena talviautona mutta nyt kun meillä on saab etsinnän alla niin ihmetyttää että todella harvassa on lohkolämmitin?
Onko tähän jokin syy? Ihan suomiautoja ollaan katsottu sekä 9-5 että 9-3 malleja ja ihmeellisen vähän noissa on lohkolämmittimiä kiinni.
Luulisi että sellainen löytyy lähes jokaisesta suomiautosta? Ja tuntuu että sellainen pitäisi heti saabiin asentaa....
Onko tähän jokin syy? Ihan suomiautoja ollaan katsottu sekä 9-5 että 9-3 malleja ja ihmeellisen vähän noissa on lohkolämmittimiä kiinni.
Luulisi että sellainen löytyy lähes jokaisesta suomiautosta? Ja tuntuu että sellainen pitäisi heti saabiin asentaa....
On. esim. 06-10 9-5 diisseleissä on eber vakiona.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Itse olen katsellut 1.8/2.0t koneita. Tuntuu myös vähän ilkeältä ajatella että jos koneella on joku ajanut jo 100-150 tuhatta km ilman esilämmittimiä 

Saab on herrasväen auto ja säilytetään tallissa. Siis uutena.
Ei nykymoottorit juuri paljoakaan kulu, vaikka veivataankin aina pakkasessa ilman esilämmitystä tulille.
Allekirjoituksen aero alkuperäisellä moottorilla, 370tkm kohta taulussa, ei lohkolämmitintä ja loistavasti porskuttaa
Allekirjoituksen aero alkuperäisellä moottorilla, 370tkm kohta taulussa, ei lohkolämmitintä ja loistavasti porskuttaa

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
...ja vanhana. Muutaman kerran olen joutunut mökillä yli 20 asteen pakkasessa käynnistämään ilman mitään esilämmitystä ja pidempihän se sahaus tietysti on etanolikäytöllä ollut, jopa 2 sekuntia ja vähän ylikinRisto kirjoitti:Saab on herrasväen auto ja säilytetään tallissa. Siis uutena.

--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Mä olen vielä sen verran köyhässä firmassa töissä, että duunipaikalla ei ole tallia. Onneksi edellisessä Saabissa oli lohkolämmitin ja nykyisessä Eberi. Kotoa on käytännössä lähdetty talvikeleillä tallista, töissä johdon päästä tai eberin kanssa lämmitettynä. Edellisessä kulkineessa kun näki SIDistä koneen lämpötilan startatessa, niin useampana talvena ei tullut yhtäkään miinusmerkkisellä koneen lämmöllä tehtyä starttia. Asiaan vaikutti tietenkin myös se, että autolla ei tullut kovin paljoa käytyä missään yökylässä, eikä Etelä-Suomen "pakkasissa" ehdi kone kylmetä miinukselle vähän pidemmänkään päiväkahvittelun aikana
Mutta kyllähän sitä töihinkin pitäisi talli saada

Mutta kyllähän sitä töihinkin pitäisi talli saada

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Omissa ja myös lähipiirin t7- Saabeissa on ollut lohkolämmitin valmiina. Tilastollinen poikkeama?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01