Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Oma tonnari dumpin kera kuullostaa samalta kuin tässä videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=jEUWEsqoWz8
Ja voihan sen vakio pässin kääntää puhaltamaan uloskin, ja laittaa suodattimen päähän. broblem solved
https://www.youtube.com/watch?v=jEUWEsqoWz8
Ja voihan sen vakio pässin kääntää puhaltamaan uloskin, ja laittaa suodattimen päähän. broblem solved
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ei ollukkaa vikaa.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Onko lamda arvoja vedosta? Pakolämmöt?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
ajoitus väärin/huono(säädettävillä nokkapyörillä)?
oletan että säätäjä tän ottanu huomioon mut, ennakkoa liikaa/liian vähän?
Ja olihan tää sun pata 2.3L?
oletan että säätäjä tän ottanu huomioon mut, ennakkoa liikaa/liian vähän?
Ja olihan tää sun pata 2.3L?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
okei, eli vaikuttais siltä että ennakkoa jo lähtökohtasesti liikaa...ehkä.
Ennakkoa saa spooli vaiheessa olla reilusti mutta yläkierroksilla ja paineella ennakko sais olla aika maltillinen.
tässä referenssiksi oma low boost veto @1.6bar hx35 #16 2.3L E85 ~10.5 puristussuhteella
Ennakko pyynnit @1.6bar 5500-7000rpm ~11,5 astetta ja @2.0bar ~10 astetta 5500-7000rpm
Ajoitus lukemiin en osaa ottaa kantaa kun ei oo tarvinnu noihin säädettäviin hiluihin ja virinokkiin sekaantua. Tuntuma vaan siitä et ois ehkä persiillään sulla.
Tornihuhut kertoo että lähinnä pakonokkaa säädetään. täysin mutua tosin tämäkin.
https://www.dropbox.com/s/pxmzyjvm1p36zva/019.jpg?dl=0
Ennakkoa saa spooli vaiheessa olla reilusti mutta yläkierroksilla ja paineella ennakko sais olla aika maltillinen.
tässä referenssiksi oma low boost veto @1.6bar hx35 #16 2.3L E85 ~10.5 puristussuhteella
Ennakko pyynnit @1.6bar 5500-7000rpm ~11,5 astetta ja @2.0bar ~10 astetta 5500-7000rpm
Ajoitus lukemiin en osaa ottaa kantaa kun ei oo tarvinnu noihin säädettäviin hiluihin ja virinokkiin sekaantua. Tuntuma vaan siitä et ois ehkä persiillään sulla.
Tornihuhut kertoo että lähinnä pakonokkaa säädetään. täysin mutua tosin tämäkin.
https://www.dropbox.com/s/pxmzyjvm1p36zva/019.jpg?dl=0
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Onko pakosarja homemade? Tuo hukkaportin liitäntä on hieman huonossa paikassa juuri ulkokurvin puolella.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mulla pakopaine nousee vasta 6000rpm kohdalla yli ahtopaineen, joka on 1,4. Nokat on Enemin kopiot, 9,6 ja 268. Ahdin Holset HX35 ja 12# pakopuoli ulkoisella 44mm hukkiksella. Nokkien ajoitus on muistaakseni luokkaa 1,2 ja 0,8. Kone tuo Saabin 2.3.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Onpas mukava tuo excel...tuo ihan mukavan helppouden käppyröiden vertailuun.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Keme,
Pistäs mitaten paljon kompuran edessä on imua ja paljonko putkessa on painetta hukkiksen yhtymäkohdan jälkeen. #14 pesä ei mikään järjin suuri ole, tosin #16 ei asiaa liikaa muuta mutta jos #18 löydät niin suosiolla se.
mitä kannelle on tehty muutakuin nokat?
Pistäs mitaten paljon kompuran edessä on imua ja paljonko putkessa on painetta hukkiksen yhtymäkohdan jälkeen. #14 pesä ei mikään järjin suuri ole, tosin #16 ei asiaa liikaa muuta mutta jos #18 löydät niin suosiolla se.
mitä kannelle on tehty muutakuin nokat?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!