Kyllä se kytkinhaarukka voi vaikuttaa vaihteiden sisäänmenoon, varsinkin jos se kerran nyt sorvaa vauhtipyörään. Se on yllättävän pehmeä kapistus ja voi vääntyä koneen asennuksen yhteydessä jos joku kanittaa ja järjen sijasta käytetään voimaa. SE seikka ei vielä kerro pehmeydestä, mutta se kertoo että haarukan vartta on verrattain helppo vääntää ihan siitä työsylinterin reiästä, mitään purkamatta.
Ennenkuin lähtee niin brutaalia hienosäätöä tekemään, kannattaa ilman muuta tarkastaa ja poissulkea kaikki muut mahdolliset vikakohdat; ei tuo haarukan muodonmuutos mikään tyyppivika tahi todennäköisyys ole. Parhaiten tuosta saa varmuuden vertaamalla haarukkaa toiseen, tunnetusti toimivaan yksilöön. Tämä tietysti vaatii koneen irrotuksen, mitä otaksun tässä tapauksessa haluttavan välttää..
Saab 96 -79 tuli taloon.
Re: Saab 96 -79 tuli taloon.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Saab 96 -79 tuli taloon.
tottakai kaikki on mahdollista mutta jos oikein ymmärsin tämä vika tuli seisomisen jälkeen täysin puskista vai olenko missannut jotakin? 

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,