FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Huollosta olisi ollut enemmän hyötyä, jos olisi maltettu alipaineistaa riittävän pitkään. Tuo 15min ei viisaampien mielestä riitä kiehuttamaan kosteutta pois järjestelmästä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Jotta semmosta liukuhihnahoitoa... Taidettu optiomoida prosessi sitten ruuhka-ajalle. Ilmankos oliki halpa.
Pikanen Googletus johtaa Kuopioon, jossa imuajaksi mainostetaan 50 minuuttia
No kuten ennenki olen kirjottanu, niin itte ku tekee, nii tietää ketä osottaa sormella. Taas pässiä vietiin narusta.
Pikanen Googletus johtaa Kuopioon, jossa imuajaksi mainostetaan 50 minuuttia

No kuten ennenki olen kirjottanu, niin itte ku tekee, nii tietää ketä osottaa sormella. Taas pässiä vietiin narusta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Noihin ilmastointeihin jää helposti myös ylitäyttöä, kun hutiloidaan ja "optimoidaan" prosessia.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
No ensi kerralla tiedän, mitä vaatia huollossa. Selvitän etukäteen ja esitän ne. Saavat sitten kertoa hinnan.
Niin tai näin, niin tänään taas harrastin toimintaa, jossa voi kritisoida vain itseään. Ja tietysti nosturia on n. 30e taas "maksettu" kotiinpäin säästön muodossa. Ja tein mä sen kanssa isän Hiaceenki jakopääremontin, jossa rahallinen säästö n. 100e.

Öljyähän tuo vuotaa sylinterien tiivisteistä, mutta vuotakoot. Eipähän lattiarajasta ruostu
Ja toisaalta auto lasketaan aina mekaanisten lukkojen päälle, joten eikai se alas tule.
Öljyissä nyt ei mitään erikoista ollut. Vanhat pois ja uudet tilalle. Magnateciä pistin taas, vaikka Motonetin listoilla se Mobilin joku ei-kräkätty olisi ollut saman hintaista. No meni jo.

Yleensä muutenki yleistsiigailen autoa kun se ylhäällä on, ja oon nyt jo hetken miettinyt, että vuotaakohan mun tankki? Ei se lammikkoa jätä, joten olisko se tankkauksen yhteydessä ja aivan piripinnassa. Ja toisaalta bensa haihtuu nopeasti.


Kun hain Coltilta ne Aeron puskurit avoon, niin hän jotenkin viittasi jossain yhteydessä mun pakoputken hitsauksiin ja siihen, kuinka luovaa on laittaa tynnyripeltiä mutkiksi vasaran avulla. Jos nyt laittaisi kuvan hänelle, jos vaikka lukee. Melkein tiiviit saumat, mut asiansa se ajaa
Muutaman kuukauden jo kestäny, eikä viäkää oo puhki ruostunu saumojen vierestä.

Konepelliki on yleensä ollu ylhäällä laittamalla akkukotelon kansi pönkäksi. Nyt löyty sopivan mittanen kirves, niin pääsee vähemmällä säätämisellä.

Raitisilmasuodatinki on pyöriny takapenkillä jo syksystä asti, joten ehkä sen nyt uskaltaisi jo asentaa näin kevään tullen. Voisi melkein vuoden älykääpiöpalkinnon myöntää sille suunnittelijalle, joka ton paikan on keksiny.

Vanha nyt ei mikään älyttömän paha ollu vrt vaikka se hopeisen tonnarin pari vuotta sitte...


Se vuoden älykääpiöpalkinto jatkuu siinäki, että eihän tonne suodatinkoteloon taivu edes tavallinen imuri, ellei sitä kapeaa suulaketta irrota ensin

Uuden suodattimen (PCS) mukana tuli myös joku vaahtomuovi, jolle en keksiny käyttöä. Suodatin oli kuitenki rakenteeltaan samanlainen kuin vanha, ja tuntui menevän tiivisti pohjaan ja luukkua vasten tuli yksi "tiiviste", joten kai ton hyvillä mielin voi roskikseen unohtaa.

Mut eipä siinä sit kuin taas toivottavasti seuraavat 5-6 tkm hyvillä mielin. Sitte saaki taas vaihtaa tulpat, ku noilla nykysillä on jo 20 tkm ajettu.
Olis varmaa saanu jo nyt laittaa uusiks.
Niin tai näin, niin tänään taas harrastin toimintaa, jossa voi kritisoida vain itseään. Ja tietysti nosturia on n. 30e taas "maksettu" kotiinpäin säästön muodossa. Ja tein mä sen kanssa isän Hiaceenki jakopääremontin, jossa rahallinen säästö n. 100e.
Öljyähän tuo vuotaa sylinterien tiivisteistä, mutta vuotakoot. Eipähän lattiarajasta ruostu

Öljyissä nyt ei mitään erikoista ollut. Vanhat pois ja uudet tilalle. Magnateciä pistin taas, vaikka Motonetin listoilla se Mobilin joku ei-kräkätty olisi ollut saman hintaista. No meni jo.
Yleensä muutenki yleistsiigailen autoa kun se ylhäällä on, ja oon nyt jo hetken miettinyt, että vuotaakohan mun tankki? Ei se lammikkoa jätä, joten olisko se tankkauksen yhteydessä ja aivan piripinnassa. Ja toisaalta bensa haihtuu nopeasti.
Kun hain Coltilta ne Aeron puskurit avoon, niin hän jotenkin viittasi jossain yhteydessä mun pakoputken hitsauksiin ja siihen, kuinka luovaa on laittaa tynnyripeltiä mutkiksi vasaran avulla. Jos nyt laittaisi kuvan hänelle, jos vaikka lukee. Melkein tiiviit saumat, mut asiansa se ajaa

Konepelliki on yleensä ollu ylhäällä laittamalla akkukotelon kansi pönkäksi. Nyt löyty sopivan mittanen kirves, niin pääsee vähemmällä säätämisellä.
Raitisilmasuodatinki on pyöriny takapenkillä jo syksystä asti, joten ehkä sen nyt uskaltaisi jo asentaa näin kevään tullen. Voisi melkein vuoden älykääpiöpalkinnon myöntää sille suunnittelijalle, joka ton paikan on keksiny.
Vanha nyt ei mikään älyttömän paha ollu vrt vaikka se hopeisen tonnarin pari vuotta sitte...
Se vuoden älykääpiöpalkinto jatkuu siinäki, että eihän tonne suodatinkoteloon taivu edes tavallinen imuri, ellei sitä kapeaa suulaketta irrota ensin

Uuden suodattimen (PCS) mukana tuli myös joku vaahtomuovi, jolle en keksiny käyttöä. Suodatin oli kuitenki rakenteeltaan samanlainen kuin vanha, ja tuntui menevän tiivisti pohjaan ja luukkua vasten tuli yksi "tiiviste", joten kai ton hyvillä mielin voi roskikseen unohtaa.
Mut eipä siinä sit kuin taas toivottavasti seuraavat 5-6 tkm hyvillä mielin. Sitte saaki taas vaihtaa tulpat, ku noilla nykysillä on jo 20 tkm ajettu.

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Bensapumpun kannen kiinnitysmutteri löysällä tai tiiviste ohi uran?
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Hyvä idea. Sain heti tekstisi jälkeen semmosen ahaa-elämyksen myös, joten heti kattomaan

Ei se kyl tuosta vuoda... Noitten kaapeleidenki alta yhtä pölystä ja likasta kuin muuallakin. Jäljelle jää kai vain täyttöputken liitos tankkiin. Ainaki klemmarit siä on paikoillaan, ja neki on semivittumaises paikas siinä takaripustuksen edessä piilossa.
Oon sen verran laiska, että täytyy seuraavan tankkauksen yhteydes kattoa millanen lammikko tulee. Jos ei tuu maahan asti, niin vuotakoot
Ei se kyl tuosta vuoda... Noitten kaapeleidenki alta yhtä pölystä ja likasta kuin muuallakin. Jäljelle jää kai vain täyttöputken liitos tankkiin. Ainaki klemmarit siä on paikoillaan, ja neki on semivittumaises paikas siinä takaripustuksen edessä piilossa.
Oon sen verran laiska, että täytyy seuraavan tankkauksen yhteydes kattoa millanen lammikko tulee. Jos ei tuu maahan asti, niin vuotakoot

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Oon kattellu jo pidemmän aikaa, että yksi naapureistani kusettaa koiraansa mun Saabbiin. On varmaan niin vaikeaa hallita semmosta 4kg:n mäyräkoiraa, ettei voi raahata sitä vaikka väkisin ohi tosta. Mut kai se on niin tissien välis sit muuten, että herkkä mieli voi pahoittua.

Mut en mä jaksa nyt just sitä miettiä. Voinhan mä ajaa autoni vieraspaikallekki, jonka ohi kyseinen mäyris ei ulkoile. Niin tai näin, niin pakkasin kesätassut takakonttiin.

Oli sen verran kevättä ilmassa ja laiskuutta kropassa, että maksoin 19,90 harjapesusta
Neki rahat olis varmaa voinu toisin käyttää, mutta joskus ei vain jaksa. Ehkä jätän jokilaivakeikkoja yhden välistä tänä kesänä, niin toi on sillä sitten kompensoitu.

Ja toisaalta Kaarinan Shelliltä sai sitte jotain pesuliinojaki koko rahan edestä. Ihanaa!

Ja äkkiä pakollinen kesätassukuva, ennenkö katu- ja hiekkapöly sotkee auton. Varsinki ku vesi valuu joka listan välistä.

Rumathan noi on, mut eipä ne ulkonäkösyistä alla pyörikkää. Löytää omansa parkkipaikaltaki helposti, ku bongailee vanteiden perusteella. Tai no löytäähän Saabin muutenki. Ja isoin juttu kuitenki se, että noi on aidot BBS:n tekeleet, ei mitää kiinatinaa.
Mut en mä jaksa nyt just sitä miettiä. Voinhan mä ajaa autoni vieraspaikallekki, jonka ohi kyseinen mäyris ei ulkoile. Niin tai näin, niin pakkasin kesätassut takakonttiin.
Oli sen verran kevättä ilmassa ja laiskuutta kropassa, että maksoin 19,90 harjapesusta

Ja toisaalta Kaarinan Shelliltä sai sitte jotain pesuliinojaki koko rahan edestä. Ihanaa!
Ja äkkiä pakollinen kesätassukuva, ennenkö katu- ja hiekkapöly sotkee auton. Varsinki ku vesi valuu joka listan välistä.
Rumathan noi on, mut eipä ne ulkonäkösyistä alla pyörikkää. Löytää omansa parkkipaikaltaki helposti, ku bongailee vanteiden perusteella. Tai no löytäähän Saabin muutenki. Ja isoin juttu kuitenki se, että noi on aidot BBS:n tekeleet, ei mitää kiinatinaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Älä hemmetissä nyt minkään naapurin ämmän anna käydä kusettamassa koiraansa sun auton kylkeen...
Käy sanomassa sille ja jos ei ota onkiinsa ni ilmota poliisille kuvamateriaalin kera.
Käy sanomassa sille ja jos ei ota onkiinsa ni ilmota poliisille kuvamateriaalin kera.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Nohnoh. Rakkaudesta se hevonenki potkii. Mut enköhän mä jotain keksi. Ekana tuli mieleen laittaa pahvit kumilenkillä renkaisiin ja sit ku se on niihin viikon kuseskellu nii meen niitten kans omistajan ovea koputteleen.
Mut on ne muutenki hellyyttäviä tessuja. Haukkuu ja juoksee ynpyrää takapihalla. Siä on oikeen polku jo. Tosin ei se mua haittaa, antaa haukkua, mut vähä semmosta sairasta myötähäpeää, et eikö se pysty vai tajua kouluttaa niitä...
Mut on ne muutenki hellyyttäviä tessuja. Haukkuu ja juoksee ynpyrää takapihalla. Siä on oikeen polku jo. Tosin ei se mua haittaa, antaa haukkua, mut vähä semmosta sairasta myötähäpeää, et eikö se pysty vai tajua kouluttaa niitä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Virittele tuollainen: https://youtu.be/Y-BlhV0BFfQ
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Oon muutaman tankkauksen yhteydessä katsonut auton alle, eikä ainakaan lammikkoa tule. Eli jos tankki vuotaa, niin vuoto on mitätön. Olkoot. Toimivaa konetta ei kannata korjata jne
Katselin pikaisesti, niin ostin auton viime lokakuussa ja sen jälkeen tullut 23 tkm mittariin
Laatikko nyppii samalla tavalla kuin ennenkin, eikä kovin oleellista muutosta ole havaittavissa. Lämpösenä selvästi enemmän oireilee kuin kylmänä. Parhaiten sen huomaa esimerkiksi ruuhkassa madellessa, kun on oikeen töktök, mutta kun marssivauhti nousee maantietasolle, niin pelaa taas hyvin. Kuumalla ilmalla vaihdoissakin joskus odottaa, odottaa, odottaa "ilman vetoa" kunnes raju töks. Tosin siinäki mun reagointikyky riittää hölläämään kaasua, jotta ei liian rajuksi mene.
Lopputulos: kyllä se sitte hajoaa, kun ei enää kestä. Kunhan ei Norjan reissulla sitte töksäytä viimeistä kertaansa.
Seuraava huoltokohde taitaa olla tulppien vaihto, ku niilläki on menty jo 23 tkm
Etanolilla vaihtoväli taitaa olla puolet tosta.
Kuuma ja lämmin kesä sai sitten mun navigaattoritelineenki porsimaan. Kuvasta poiketen noi kuumaliimat on jo rapsuteltu pois ritilän päältä. Mä en oikeen tykkää tosta tuulilasilla olevasta ratkasusta, mutta sentään johto tulee kojelaudan sisältä. Tosin nyt ku se on noin, niin voisi siirtää johdon tulemaan ledin edestä ylös ja kattella ehjä ritilä tohon kaiuttimen päälle.

Kevättä rinnassa ja vannoutunut nahkapenkkimies osti verhoilupesurin. Pari kaverin autoa ensin harjottelin tolla, ja on se vaa hyvä peli. Tosin eihän mun autoissa tolla pese kuin lattiamattoa, mut on sille muutaki käyttöä

Ennakkoluulot oli kyllä korkealla, koska eihän toi ole kuin märkäimuri, jossa on pieni vesipumppu ja -säiliö. Toimii kuitenki ja mustastakin sisustasta tulee reippaasti paremman näköinen - unohtamatta niitä likarajojen poistumista. Motonetissä samaa myydään keltasena korkeammalla hinnalla kuin tota Prisman harmaata. Muuten samat speksit, mutta toi kotikäyttöön tarkotettu on varustettu vissiin jollain törmäilysuojalla. Sen alemman hinnan lisäksi.

Katselin pikaisesti, niin ostin auton viime lokakuussa ja sen jälkeen tullut 23 tkm mittariin

Lopputulos: kyllä se sitte hajoaa, kun ei enää kestä. Kunhan ei Norjan reissulla sitte töksäytä viimeistä kertaansa.
Seuraava huoltokohde taitaa olla tulppien vaihto, ku niilläki on menty jo 23 tkm

Kuuma ja lämmin kesä sai sitten mun navigaattoritelineenki porsimaan. Kuvasta poiketen noi kuumaliimat on jo rapsuteltu pois ritilän päältä. Mä en oikeen tykkää tosta tuulilasilla olevasta ratkasusta, mutta sentään johto tulee kojelaudan sisältä. Tosin nyt ku se on noin, niin voisi siirtää johdon tulemaan ledin edestä ylös ja kattella ehjä ritilä tohon kaiuttimen päälle.
Kevättä rinnassa ja vannoutunut nahkapenkkimies osti verhoilupesurin. Pari kaverin autoa ensin harjottelin tolla, ja on se vaa hyvä peli. Tosin eihän mun autoissa tolla pese kuin lattiamattoa, mut on sille muutaki käyttöä


Ennakkoluulot oli kyllä korkealla, koska eihän toi ole kuin märkäimuri, jossa on pieni vesipumppu ja -säiliö. Toimii kuitenki ja mustastakin sisustasta tulee reippaasti paremman näköinen - unohtamatta niitä likarajojen poistumista. Motonetissä samaa myydään keltasena korkeammalla hinnalla kuin tota Prisman harmaata. Muuten samat speksit, mutta toi kotikäyttöön tarkotettu on varustettu vissiin jollain törmäilysuojalla. Sen alemman hinnan lisäksi.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Moinen kärsseri myös tuli vuosi sitten ostettua ja on tosiaan hyvä peli! Kuupan penkitkin palasi lähes uutuuden loistoon 

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Edellisestä öljynvaihdosta aikaa jo yli kuukausi, ja kilometrejänkin tullut melko tarkkaan 7000, niin pitää taas huoltaa.

Öljyiksi taas Motonetista tuota peruskuraa. Yllätyin positiivisesti, kun suodatinpaketin kyljessä ei lukenut "Wix" vaan ihan rehdisti "Orio Ab" tms
. Toki oli taktisesti peitetty heidän omalla viivakooditarralla.

Kilometrejäkin jo sen verran, että tulpakki piti vaihtaa. Ikää niilläki jo 27 tkm.

Pidin alunperin sitä aprillipäivänä julkaistua postausta PCS:n merkkiliikeuutisesta aprillipilana, mut noi tulppien laatikot kyl vahvistaa sen ihan oikeaksi jutuksi. Toki sen vahvistaa myös myös perstuntumalla mitattuna hintatasokin. Aikasemmin en ole "jaksanut" mennä hakemaan Motonetista Mikki Hiiri -kamaa, koska PCS:ltä saa puhelimitse saman roinan about samaan hintaan. Tai ainakaan ei tartte ajaa sinne jumalan selän taakse jonottamaan muiden junttien kanssa tiskille, kun maksaa hieman lisähintaa. Samalla tuli ostettua automaattilaatikkoon öljyä, ja hinta oli kyl semmonen, että Motonetissä käymällä olisi ns. päässyt tuntipalkoille
No eipä noissa tulpissa mitään erikoista näkynyt. Käytetyssä on ehkä hieman jo kovertunut toi juttu, mihin kipinä maadottuu.

Coltin pajalle pitäis taas nilkutella viikon päästä, niin laskin hänenkin vitutuskäyrää nyt korjaamalla konepellin kaasujouset. Ei tartte enää kirvestä pönkäksi!

En tiä mitä kuraa "mulle myytiin", mutta aika kierot noi on
Mut toisaalta asennusaika oli 5 sekuntia per puoli, eikä rahaakaan mennyt.



Öljyiksi taas Motonetista tuota peruskuraa. Yllätyin positiivisesti, kun suodatinpaketin kyljessä ei lukenut "Wix" vaan ihan rehdisti "Orio Ab" tms


Kilometrejäkin jo sen verran, että tulpakki piti vaihtaa. Ikää niilläki jo 27 tkm.

Pidin alunperin sitä aprillipäivänä julkaistua postausta PCS:n merkkiliikeuutisesta aprillipilana, mut noi tulppien laatikot kyl vahvistaa sen ihan oikeaksi jutuksi. Toki sen vahvistaa myös myös perstuntumalla mitattuna hintatasokin. Aikasemmin en ole "jaksanut" mennä hakemaan Motonetista Mikki Hiiri -kamaa, koska PCS:ltä saa puhelimitse saman roinan about samaan hintaan. Tai ainakaan ei tartte ajaa sinne jumalan selän taakse jonottamaan muiden junttien kanssa tiskille, kun maksaa hieman lisähintaa. Samalla tuli ostettua automaattilaatikkoon öljyä, ja hinta oli kyl semmonen, että Motonetissä käymällä olisi ns. päässyt tuntipalkoille

No eipä noissa tulpissa mitään erikoista näkynyt. Käytetyssä on ehkä hieman jo kovertunut toi juttu, mihin kipinä maadottuu.

Coltin pajalle pitäis taas nilkutella viikon päästä, niin laskin hänenkin vitutuskäyrää nyt korjaamalla konepellin kaasujouset. Ei tartte enää kirvestä pönkäksi!

En tiä mitä kuraa "mulle myytiin", mutta aika kierot noi on


900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Niin se vain aina on mennyt, ja näemmä menee jatkossakin, että Coltin tallille ei voi tehdä "pientä reissua". Tällä kertaa kesken motarimatkaa jossain Hervannan rampin tietämillä alkoi Saab tökkimään.


No jotkut femma-konkarit varmaan tietävätkin mitä tuo meinaa, eli kaasuläppäkotelohan siellä porsi. Coltille puhelu, ja häneltä löytyy käytetty tilalle. Sitä, että oliko käytetyssä järkeä, on taas oma lukunsa, mutta näillä mennään. Nyt sitten jatkossa tietää senkin, että kaasuläpältä pystyy jopa avaamaan läppää hiukan, jotta tyhjäkäynti on parempi kuin kuvassa. Rauhoittaa kummasti mieltä, että tuon lelun takia ei matka katkea.
Coltin pajalla olikin päivän kantavana teemana automaattilaatikon öljyhuolto. Tällä kertaa ei lutrattu, vaan tehtiin huuhtelemalla.

Ei Coltti ihan tehnyt ohjeiden mukaan, vaan tulppasi paluun laatikosta, kytki jäähdyttimen letkut ristiin ja otti öljyt ulos jäähdyttimen menoletkusta (ne oli ristissä), jolloin jäähdytinkin tuli huuhdeltua "vastavirtaan". Inasen vajaa kahdeksan litraa öljyä meni. Minä pyysin WIS:n mukaista huuhtelutoimenpidettä, mutta Coltti tekikin sen hieman päivitettynä. Jos vaikka seuraavat 20 tkm taas pärjäisi
No jotkut femma-konkarit varmaan tietävätkin mitä tuo meinaa, eli kaasuläppäkotelohan siellä porsi. Coltille puhelu, ja häneltä löytyy käytetty tilalle. Sitä, että oliko käytetyssä järkeä, on taas oma lukunsa, mutta näillä mennään. Nyt sitten jatkossa tietää senkin, että kaasuläpältä pystyy jopa avaamaan läppää hiukan, jotta tyhjäkäynti on parempi kuin kuvassa. Rauhoittaa kummasti mieltä, että tuon lelun takia ei matka katkea.
Coltin pajalla olikin päivän kantavana teemana automaattilaatikon öljyhuolto. Tällä kertaa ei lutrattu, vaan tehtiin huuhtelemalla.
Ei Coltti ihan tehnyt ohjeiden mukaan, vaan tulppasi paluun laatikosta, kytki jäähdyttimen letkut ristiin ja otti öljyt ulos jäähdyttimen menoletkusta (ne oli ristissä), jolloin jäähdytinkin tuli huuhdeltua "vastavirtaan". Inasen vajaa kahdeksan litraa öljyä meni. Minä pyysin WIS:n mukaista huuhtelutoimenpidettä, mutta Coltti tekikin sen hieman päivitettynä. Jos vaikka seuraavat 20 tkm taas pärjäisi

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Automaattilaatikon softan päivitys. Coltti sano suorilta, ettei uskalla ottaa riskiä sen kanssa, vesa67 tekee hommia semmoisella ajalla, että mun on vaikea niitä sovittaa omaan kalenteriini, mutta onneksi karg painaa pitkää päivää Hämeenlinnassa
Coltin kanssa keskustelu muinoin johti siihen, että melkein jo varasin aikaa merkkihuoltoon kyseiseen hommaan, mutta ahneus iski. Ja toisaalta merkkiliikettä kokeilematta taustalla on myös se, että päivittääkö ne ohjelman oikeasti vai tuleeko sieltä pelkkä lasku.

Minä en WIS:siä ole lukenut, mutta karg väläytti operaation päätteeksi sulakkeesta 29 tulevan huomautuksen. Pieni googletus vahvisti huomautuksen, eli se sulake olisi vissiin pitänyt irroittaa, koska autossani on TCS. Mikä sen irroituksen funktio on? Onko se varmistus, että joku ei hajoa tai sekoa? Mistä minä tiedän hajosiko tai sekosiko se joku? Lähinnä tässä odotellessa, että onko autossa nyt sitten joku tikittävä aikapommi bittimuodossa
Toinen on sitten se, että pitäisikö joku sopeutusajo tuolle ajaa? Läpyskävaihteiselle se vissiin pitäisi, mutta kuulemma tälle ei. No kyllä siä varmaan joku sopeutus meni jossain vaiheessa, kun aluksi neloselta vitoselle vaihto oli tuskasen hidas, mutta nyt täällä Turun päässä se on jo taas normaali. Tai sitten vain luulen niin. Minä mistää mitää tiä.


Minä en WIS:siä ole lukenut, mutta karg väläytti operaation päätteeksi sulakkeesta 29 tulevan huomautuksen. Pieni googletus vahvisti huomautuksen, eli se sulake olisi vissiin pitänyt irroittaa, koska autossani on TCS. Mikä sen irroituksen funktio on? Onko se varmistus, että joku ei hajoa tai sekoa? Mistä minä tiedän hajosiko tai sekosiko se joku? Lähinnä tässä odotellessa, että onko autossa nyt sitten joku tikittävä aikapommi bittimuodossa

Toinen on sitten se, että pitäisikö joku sopeutusajo tuolle ajaa? Läpyskävaihteiselle se vissiin pitäisi, mutta kuulemma tälle ei. No kyllä siä varmaan joku sopeutus meni jossain vaiheessa, kun aluksi neloselta vitoselle vaihto oli tuskasen hidas, mutta nyt täällä Turun päässä se on jo taas normaali. Tai sitten vain luulen niin. Minä mistää mitää tiä.

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09