Mielenkiintoista. Minun ex-auto kuului siihen lohkolämmitin ongelmaiseen kastiin ja silloin ennen kuin asiaan oli ratkaisua niin tuota keinoa koitin kun auto ei lähtenyt käyntiin useamman yrityksen jälkeen, tulpat todennäköisesti kastuivat. Kaasu pohjaan ja 10s startti (aivankuin tulpatonta mopoa olis polkenu oli ääni), ja sitten kaasu ylös ja normistartilla kerrasta käyntiin, "lievän" bensankatkun saattelemana kylläkin..petrisa kirjoitti:Pakari, mulla tuo starttaus kaasu pohjassa ei mene noin kuin kerroit.
Jos painaa kaasun pohjaan ja starttaa, niin silloin käyttäytyy samoin kuin ei painaisi kaasua ollenkaan. Eli ei katkaise polttoainesyöttöä, vaan lähtee käyntiin ja jää tyhjäkäynnille, vaikka poljin pohjassa. Kun päästää polkimen ylös, niin sitten alkaa tuo poljin taas toimia.
Niin, sitä en sitten kyllä tiedä, että onko aluksi syöttö pois ja hetken päästä alkaa suuttimet toimia. Tarkemmin kun ajattelee niin tuolla tavalla poljin pohjassa tuntuu käynnistyminen hivenen pitemmältä kuin normaalisti.
Koska ainakin 2003-vuosimallin ohjekirjassa sivulla 125 sanotaan seuraavaa:
http://www.vadengmpp.com/owners-manual/ ... b-9-3M.pdf
Okei, olin unohtanut mainita että avain pitää olla käännettynä ON asentoon ennenkuin kaasu painetaan pohjaan.Useful tips on starting the engine
If the engine has failed to start after several
attempts in very cold weather, proceed as
follows:
1 Turn the ignition switch to ON (it is
essential that you turn the ignition to
ON before depressing the accelerator).
2 Press the accelerator to the floor and run
the starter motor for 5-10 seconds. This
will prevent the engine being flooded
(fully depressed accelerator cuts off the
fuel supply).
3 Now start the engine in the normal way
- do not touch the accelerator.
If the engine stalls immediately after starting
(e.g. if the clutch was released too quickly),
do not touch the accelerator when restarting
the engine