Tuota tehonhukkaa on pukannut jo kauan, mutta nyt uskallan jo sanoa varmuudella, että ahtoja rajoitetaan vain silloin kun kone on käynnistetty kuumana.
Eli kun esim. aamulla starttaa kone kylmänä on kaikki hyvin niin kauan kuin ajoa kestää. Mutta esimerkiksi tänään ekat 100 km kaikki hyvin. Kun pysähdyttiin matkalla tankkaamaan, ei meno enää ollut lainkaan samaa, vaan ahtomittari jäi siihen valkoisen ja punaisen rajalle. Piti ohituksissa laittaa jo oikein pienempää vaihdetta
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
En ymmärrä moottorien sielunelämästä mitään, mutta voisiko teoriassa olla mahdollista että syypää on kampiakselin asentoanturi? Tai onko moottorissa jokin muu osa joka voisi rajoittaa tehoja silloin kun kone käynnistetään (tai käy) kuumana?