Tonnari? ruattista?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Tonnari? ruattista?
Edellinen autoni oli Saab, vahingosta viisastuneena, (f..d): seuraava autoni on Saab. Luin kolleegan sakuautolehtee, ja rupes kiinnostamaan auton tuonti saksasta. Äh, paskat, kauheet rahtihommat? Aattelin, mites ois rakkaasta naapurimaastamme.
Onko kellään kokemuksia hintatasosta ja muusta käytäntöön liittyvistä asiosta? Myös teoriat huomioidaan! Vinkkejä, ym. ym!!
Tavoittelen yhekskyt lukulaista, myös ysisatku tbo ic oiskiva. Saa muuten tarjota lähempääki. Mites muuten, ku ei oo tietoo, onko täystehoturboja coolerilla 16venttiilisiä.
Onko kellään kokemuksia hintatasosta ja muusta käytäntöön liittyvistä asiosta? Myös teoriat huomioidaan! Vinkkejä, ym. ym!!
Tavoittelen yhekskyt lukulaista, myös ysisatku tbo ic oiskiva. Saa muuten tarjota lähempääki. Mites muuten, ku ei oo tietoo, onko täystehoturboja coolerilla 16venttiilisiä.
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Kannattaa kokeilla ensin HAKU -toimintoa, löytyy todella paljon aiempaa jutustelua..esim:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +ruotsista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +ruotsista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +ruotsista
Kaikissa turbo- tonnareissa on 16v ja cooleri.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +ruotsista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +ruotsista
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... +ruotsista
Kaikissa turbo- tonnareissa on 16v ja cooleri.
Foxbody turbo
kysymys ajamalla tuoneille
"Sain sovituksi myyjän kanssa, että ajan hänen vakuutuksillaan rajalle"
Sattui silmiin tuo edellinen noista linkkien keskusteluista. Minulla on pikkuisen sama ongelma, eli auto Tukholmasta (tai Uumajasta tai Upsalasta jne pohjoisempaa) Suomeen. Mutta suomalainenhan ei saa ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoa (pl. vuokra-ajoneuvot)? Onko niin? Vai onkohan se niin, että ei saa Suomessa ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoa... Siis säästäisi siinäkin byrokaratiaa, aikaa ja rahaakin, jos ei tarvitsisi ottaa ylimääräisiä vakuutuksia päiväksi tai pariksi. Tietty voisi luotaa tuuriin ja lipsutella epätodennäköisimpiä ratsiareittejä, mutta siihen taas tuskin myyjä suostuu.
Niin muuten alkuperäisen kysymyksen teemaan: mitä itse olen parisen kuukautta katsastellut Suomen, Ruotsin ja Saksan tajontaa muutamilla automerkeillä/malleilla on johtopäätös se mikä yleisestikin tiedetään. Eli Suomessa on useinmiten tarjolla karvalakkimalleja, Ruotsissa keskikastia ja Saksassa keskikastia kaikenmaailman lisävarusteilla tai sitten parhaita malleja. Yksi mikä Ruotsista tuodessa on muistettava, on ruostepuolen tutkailu. Tai onhan se syytä vilkaista Saksan autoissakin, mutta ongelma on siellä pienempi. Sinänsä Saabeissa tarjonta Ruotsissa on paljon Suomea suurempaa ja käsittääkseni kannattaa tuoda sieltäkin, toki Saksasta vielä paremmin, elleivät kulut kaada sitä venettä.
Sattui silmiin tuo edellinen noista linkkien keskusteluista. Minulla on pikkuisen sama ongelma, eli auto Tukholmasta (tai Uumajasta tai Upsalasta jne pohjoisempaa) Suomeen. Mutta suomalainenhan ei saa ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoa (pl. vuokra-ajoneuvot)? Onko niin? Vai onkohan se niin, että ei saa Suomessa ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoa... Siis säästäisi siinäkin byrokaratiaa, aikaa ja rahaakin, jos ei tarvitsisi ottaa ylimääräisiä vakuutuksia päiväksi tai pariksi. Tietty voisi luotaa tuuriin ja lipsutella epätodennäköisimpiä ratsiareittejä, mutta siihen taas tuskin myyjä suostuu.
Niin muuten alkuperäisen kysymyksen teemaan: mitä itse olen parisen kuukautta katsastellut Suomen, Ruotsin ja Saksan tajontaa muutamilla automerkeillä/malleilla on johtopäätös se mikä yleisestikin tiedetään. Eli Suomessa on useinmiten tarjolla karvalakkimalleja, Ruotsissa keskikastia ja Saksassa keskikastia kaikenmaailman lisävarusteilla tai sitten parhaita malleja. Yksi mikä Ruotsista tuodessa on muistettava, on ruostepuolen tutkailu. Tai onhan se syytä vilkaista Saksan autoissakin, mutta ongelma on siellä pienempi. Sinänsä Saabeissa tarjonta Ruotsissa on paljon Suomea suurempaa ja käsittääkseni kannattaa tuoda sieltäkin, toki Saksasta vielä paremmin, elleivät kulut kaada sitä venettä.
Re: kysymys ajamalla tuoneille
Itse ruotsista auton hakeneena voin todeta että ajakaa vain rauhassa myyjän kilvillä satamiin tai tornion tulliin ja suomen puolen tullista otatte 3 kk ajoluvan.gis kirjoitti:"Sain sovituksi myyjän kanssa, että ajan hänen vakuutuksillaan rajalle"
Sattui silmiin tuo edellinen noista linkkien keskusteluista. Minulla on pikkuisen sama ongelma, eli auto Tukholmasta (tai Uumajasta tai Upsalasta jne pohjoisempaa) Suomeen. Mutta suomalainenhan ei saa ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoa (pl. vuokra-ajoneuvot)? Onko niin? Vai onkohan se niin, että ei saa Suomessa ajaa ulkomaan rekisterissä olevaa ajoneuvoa (( NÄIN ON... ))Siis säästäisi siinäkin byrokaratiaa, aikaa ja rahaakin, jos ei tarvitsisi ottaa ylimääräisiä vakuutuksia päiväksi tai pariksi. Tietty voisi luotaa tuuriin ja lipsutella epätodennäköisimpiä ratsiareittejä, mutta siihen taas tuskin myyjä suostuu.
Niin muuten alkuperäisen kysymyksen teemaan: mitä itse olen parisen kuukautta katsastellut Suomen, Ruotsin ja Saksan tajontaa muutamilla automerkeillä/malleilla on johtopäätös se mikä yleisestikin tiedetään. Eli Suomessa on useinmiten tarjolla karvalakkimalleja, Ruotsissa keskikastia ja Saksassa keskikastia kaikenmaailman lisävarusteilla tai sitten parhaita malleja. Yksi mikä Ruotsista tuodessa on muistettava, on ruostepuolen tutkailu. Tai onhan se syytä vilkaista Saksan autoissakin, mutta ongelma on siellä pienempi. Sinänsä Saabeissa tarjonta Ruotsissa on paljon Suomea suurempaa ja käsittääkseni kannattaa tuoda sieltäkin, toki Saksasta vielä paremmin, elleivät kulut kaada sitä venettä.
Kun haimme kaverille 9-5 aeron niin poliisit pysäyttivät mutta mitään ongelmia ei ollut kun auto oli katsastettu ja verot maksettu sekä asiallinen kauppakirja tehty. Kilvet palautettiin kirjeessä myyjälle joka poisti auton ruotsin rekisteristä. Samalla tavalla tein kun hain pojan tonnarin, silloin tulin tornion kautta kun auto tuli ostettua aivan pohjoisruotsista ja täysin ruosteeton -92:nen löytyi. Tonnareiden hinnat mielestäni tippuneet viime kesän hinnoista kun olen nyt kattelut ja vertaillut ostamaamme autoon.
Nyt kun kattelee blocet:tia niin rupeaa löytymään -95 noin 4000 e joita ei löytynyt kesällä ja -92 cs/e :tä jopa ~ 2000 e.
edit:: 9-5 T EHTI ENSIN
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Olen hiukan eri mieltä.. En lähtisi saksasta hakemaan -90-luvun Saabia. Niitä kun löytyy ruotsista paremminkin, ja hintataso on kohdallaan. Sen lisäksi niin paljon helpompaa, etenkin jos ruotsinkieli taittuu.
Ja ruotsissahan saat tietysti suomalaisena ajaa ruotsin kilvillä, myyjän vakuutushan on silloinkin vielä voimassa. Riskihän se taitaa myyjälle kuitenkin olla, jos jotain sattuu.(bonukset ym.?) Hän saa sitten poistettua auton rekisteristä vasta kun lähetät hänelle kilvet takaisin suomesta, ja mukaan myös todistus suomen tullilta että auto on tuotu suomeen. Ruotsin AKE(Vägverket), vaatii sen että saa auton pois rekisteristä. Ja ilomoitusosaan sinun allekirjoitus.
Siirtoluvan tarrakilpineen saat sitten heti satamassa kun tuut suomeen. Helppo homma.
Ja ruotsissahan saat tietysti suomalaisena ajaa ruotsin kilvillä, myyjän vakuutushan on silloinkin vielä voimassa. Riskihän se taitaa myyjälle kuitenkin olla, jos jotain sattuu.(bonukset ym.?) Hän saa sitten poistettua auton rekisteristä vasta kun lähetät hänelle kilvet takaisin suomesta, ja mukaan myös todistus suomen tullilta että auto on tuotu suomeen. Ruotsin AKE(Vägverket), vaatii sen että saa auton pois rekisteristä. Ja ilomoitusosaan sinun allekirjoitus.
Siirtoluvan tarrakilpineen saat sitten heti satamassa kun tuut suomeen. Helppo homma.
Joo mutta Saksassa on hintataso vieläkin parempi.. en väitäkään että Ruotsissa olisivat paljoakaan kalliimpia, mutta musta on tullut yliherkkä ruosteelle, menee nykyään hermot jos näkee pienenkin ruostekukan autossaan, ja tuo suola tekee tehtävänsä, ei voi mitään, siis jatkuva suolakylvyissä ajo.Tri-Lo kirjoitti:Olen hiukan eri mieltä.. En lähtisi saksasta hakemaan -90-luvun Saabia. Niitä kun löytyy ruotsista paremminkin, ja hintataso on kohdallaan. Sen lisäksi niin paljon helpompaa, etenkin jos ruotsinkieli taittuu.
Ja ruotsissahan saat tietysti suomalaisena ajaa ruotsin kilvillä, myyjän vakuutushan on silloinkin vielä voimassa. Riskihän se taitaa myyjälle kuitenkin olla, jos jotain sattuu.(bonukset ym.?) Hän saa sitten poistettua auton rekisteristä vasta kun lähetät hänelle kilvet takaisin suomesta, ja mukaan myös todistus suomen tullilta että auto on tuotu suomeen. Ruotsin AKE(Vägverket), vaatii sen että saa auton pois rekisteristä. Ja ilomoitusosaan sinun allekirjoitus.
Siirtoluvan tarrakilpineen saat sitten heti satamassa kun tuut suomeen. Helppo homma.
Mutta mutta, Suomesta ja Ruotsistakin saa täysin ruosteettomia autoja, kyllä saabi kestää täkäläisetkin ajot hyvin mikäli viitsitään pestä alustaa ja koteloita säännöllisesti, jos jätetään samat skeidat muhimaan koko talveksi niin takuulla ruostuu, ite aina harjapesussa otan samalla alustapeun ja silloin kun pesen noissa TI-pesupaikoissa niin kans pesen sen alustan todella huolella että suolat saa kyytiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Todellista kokemusta ei ole noista ruostesuojausfirmoista, hintakyselyn pohjalta: halvimmillaan täydellisen "hoidon" saa 400e/auto, sisältäen alustan korkepainepesun (min 200bar), ruostekohtien hiekkapuhalluksen ( sinkkimaali päälle mikäli menee pellille) ja massat alustaan, koteloihin ym (mm. ovet), kerran olin lähellä viedä mutta tuo kallis hinta rajoitti, ja suojaamatta jäi (seuraava omistaja teetti onneksi tuon).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jeps
Joo, hieman helpompi homma noin, jos saa asiat sovittua edellisen omistajan kanssa. Kuten ainakin minä sain. Mutta kannattaa muistaa, että paitsi tullissa myös katsastuksessa tarvitaan noita Ruotsin rekisteriotteita. Kuulemma jotkut ovat heti menneet tulliin ja välittömästi tuliin jälkeen lähettäneet kaikki kilvet ja paperit takaisin ja koko homma on ollutkin sitten tikkuisempaa.Tri-Lo kirjoitti:Ja ruotsissahan saat tietysti suomalaisena ajaa ruotsin kilvillä, myyjän vakuutushan on silloinkin vielä voimassa. Riskihän se taitaa myyjälle kuitenkin olla, jos jotain sattuu.(bonukset ym.?) Hän saa sitten poistettua auton rekisteristä vasta kun lähetät hänelle kilvet takaisin suomesta, ja mukaan myös todistus suomen tullilta että auto on tuotu suomeen. Ruotsin AKE(Vägverket), vaatii sen että saa auton pois rekisteristä. Ja ilomoitusosaan sinun allekirjoitus.Siirtoluvan tarrakilpineen saat sitten heti satamassa kun tuut suomeen. Helppo homma.