Tarvis vaihtaa tuo matkustajan puolen airbagi hansikaslorikko malliin tonnarissa, auto on vm 97. Löytyykö ohjeita vaihtotyöhön ja mahdollisesti hansikaslokero joltain ?Ei muuten, mutta sais tuon lasten turvaistuimen eteen.
T.Tero
Ohejeita matkustajan puolen airbagin poistoon?
kiitos ohjeista
Joo, mutta kun tuo meitin pikkunen on semmoinen elohiiri 1 v. että ei siitä mitään tule jos tarvii taakse kurkkia kesken ajon-tai no voi siinä pellit mennä uuteen muotoon. Se on muuten jännä että monessa uudessa autossa saa sivu airbagin katkaisijasta päälle tai pois. No Onhan käytetty tonnari kuitenkin mielestäni silti hyvä ja mukavat kyydit antava peli moneen uuteen verrattuna.
T.Tero
T.Tero
Itselläni on vm 97 jubilee hanskalokerolla. Olisin periaatteesa valmis vaihtamaan hanskalokeron tilalle airbagin. Lisäksi minulla on vm 95 9000, jossa on matkustajan airbag. Verratessani näitä keskenään havaitsin ,ettei homma taida ihan heittämällä mennä ( tarvittavat korjaamokäsikirjatkin minulla on ). Sähkökeskus on täysin eri paikassa , vaikka uskonkin sen sopivan vaihtoehtoisesti kumpaan paikkaan tahansa. Jos hommaa lähtee teettämään alan liikkessä, niin sitten kyllä tulee halvemmaksi vaihtaa koko auto.
Jos kiinnostusta löytyy, niin tästä voi kehitellä jatkoa....
Jos kiinnostusta löytyy, niin tästä voi kehitellä jatkoa....
mielestäni sitä lokeroa ei kannata laittaa, ei muuta kun tekee kuten mimmi sanoi. Jättää sen bagin sinne vaan paikalleen, mutta piuhat irti ja piuhojen päähän se vastus. tarvii sitten saabilta se poistosarja tilata, hintaa sillä noin 30€ ja asennukseen ei kait hirmu kauaa aikaa mene. koetaulun päälinen pois.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
näköjään kun tarkemmin luki
eli no korjataan sitten vaan että muuten samanlailla kuin mimmi neuvoi mutta itse jättäisin sen bagin sinne paikalleen. voi sitten myöhemmin kun lapsi kasvaa ja matkustaa kasvot menosuuntaan, kytkeä bagin takaisin toimintaan 

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Riittää, että ottaa airbagin alla olevan levyn irti ( vaatii periaatteessa erikoistyökalun ). Tämä on ilman muuta edullisin tapa ratkaista homma ja onhan se sitten siellä valmiina tulevaisuutta varten.Jamppa kirjoitti:mielestäni sitä lokeroa ei kannata laittaa, ei muuta kun tekee kuten mimmi sanoi. Jättää sen bagin sinne vaan paikalleen, mutta piuhat irti ja piuhojen päähän se vastus. tarvii sitten saabilta se poistosarja tilata, hintaa sillä noin 30€ ja asennukseen ei kait hirmu kauaa aikaa mene. koetaulun päälinen pois.
Itse en oikein kuitenkaan ymmärrä miksi sinne se vastus pitää laittaa jos kerta boxi ohjelmoidaan yhdelle bagille. Helpointa luulisi olla laittaa vaan piuhan päähän vastus ( n. 2,5 ohm ) ja antaa boxin olla siinä uskossa, että siellä on bagi.
enpä tiedä, mutta niin ainakin mun ng vaati sen vastuksen, ettei se polta sitä airbag valoa. ja jos polttimon ottaa pois, niin ei sitten toimi kuskinkaan bagi
mutta luulisn että sen takia ettei ohjelmaan tulekkaan mitää vikaa, ja bagi tuleekin takasin toimintaan. on ihan fyysiseti erotettu se bagi kun sen vastusjutun tekee.
mutta luulisn että sen takia ettei ohjelmaan tulekkaan mitää vikaa, ja bagi tuleekin takasin toimintaan. on ihan fyysiseti erotettu se bagi kun sen vastusjutun tekee.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin