Femman nahkapenkit?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jonni Peura
"Hirsch"

Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Kertokaahan tietämättömälle, että minkälaatuista materiaalia 95:n nahkapenkit ovat? Halpaa, hiostavaa ja venyvää vai jopa hiukka laadukkaampaa? Olen ostattelemassa erästä femmaa vm. 2005, jossa on harmaansävyiset nahkapenkit. Aikaisemmissa autoissani on aina ollut kangasta/plyyshiä, kun olen pitänyt nahkapenkkejä turhan hiostavina. Toki ilman omaa kokemusta...

Tavallaan houkuttaisikin nahkapenkit puhtaanapidon kannalta (perheessä pikkulapsia ja koira), mutta pelottaa tuo hiostaminen... Kommentteja kiitos :D
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
JP_Vette
"Hölösuu"

Re: Femman nahkapenkit?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nahkapenkkien hiostava vaikutus on propagandaa niitten suusta, jokka ei jostain syystä itse semmosia omista. Parhaimmillaan ei ole koskaan omistanut tai edes koeistunut. Tai sitten hiostavat kokemukset on tekonahkasta.

Itse en edes kattoisi femmaa, jossa on rättipenkit. Toki esimerkiksi Avensista ostaessa kyseinen vaatimus rajaisi aika paljo valikoimaa :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

positiivisia kommentteja ,mut luulen et ku femman nahkapenkit asennan 99 avoon ja kesällä aurinko paahtaa 8h etujakkaroihin ni luulen että perse hikoaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hikoaa se kangaspenkissäkin noissa ääritilanteissa. Eikä se aurinko siihen sitte enää paahda, ku perse on siinä varjostamassa. Niin tukalan kuumaa 30 asteen helteellä muutenki avossa on esim risteyksissä seisoessa, että ei se nahka lopputulokseen mitää vaikuta.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Nxi
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Itsellä Aerossa mustat puolinahat..

Koiran kynnet teki ikäviä jälkiä ku pari kertaa koira kävi femman kyytissä :/ ja kuskin penkin nahka on meikän 256tkm ajetussa varmaan vähän venyny persiin kohdalta kun rutuille jää. Pitkään kuitenki jo selvinny, että tuskin ihan höttö nahkaa :)

Kuva

Talvella kylmä, mutta tähän auttaa nopea penkinlämmitin, sitten taas auringossa lämmenny polttaa kyllä hetken takamusta, oon tuuminu että seuraavaksi ottasin kangas penkkisen auton. Nahka on tosin hyvin korjattavissa oikeilla aineilla/välineillä, kun vaan osaa :)
* 9-5 Aero MY03 *
pmj
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja pmj »

Itsellä kanssa tuollaiset kuvanlaiset puolinahkat. Parhaita penkkejä, joissa itse olen ajanut. Talvellakaan ei tunnu kylmältä, kuten esim. bemarissa.

Nyt vain ilmaantui kiusallinen, paikallistamaton nitinä penkistä, kun huonolla mukulakivikadulla röykkyyttää..
suapas
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja suapas »

Mulla on tossa viirussa puolinahkajakkarat, eikä perse hikoa suvella. Pakkasella sivut tuntuu kylmältä,jos ei malta esilämmittää jakkaraa. Ja onhan noihin kiva istua,kun peffa liukuu mukavasti paikoilleen,housujen materiaalista riippumatta. Ton vanhemman plyysiin jotkut matskut tarraa kii...
Nahkan laatu vaikuttaa muoviselle... Liekö edes aitoa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
viggen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ainakin Aeron täysnahkapenkit on tosi hyvät. Olen ajanut 1200km yhden päivän aikana ei penkeissä mitään moittimista.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Jonni Peura
"Hirsch"

Kiitos vastauksista, puolinahat olis varmaan paras kompromissi, mutta tässä nimenomaisessa yksilössä vaan sattuu olemaan kokonahkaiset penkit. Sinänsä jännä, kun varustelutaso on Linear mutta nahkapenkit ja nahkainen keskikyynärnojakin löytyy.

Kerran olen istunut volvoon jossa oli mustat nahkapenkit, ilmastointi rikki ja ulkona +25 aurinko paistoi. Oli jo valmiiksi hieman hiki ja muutaman kymmenen kilsan matkakin tuntui harvinaisen epämiellyttävältä. Sillon oli kyllä töiden takia huonosti hengittävät tuulihousut jalassa, joka saattoi pahentaa asiaa.

Noh, ehkäpä en sitten tyrmää autoa nahkapenkkien vuoksi. Onhan niissä tosiaan hyvät puolensa.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
viggen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja viggen »

Autoon saa mitkä penkit haluaa, kun vain maksaa niistä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

Juu, älä Jonni tyrmää autoa nahkapenkkien vuoksi. Kokeile ainakin, voi olla että tykästyt - tai sit et...

Minullehan kävi niin että luulin että nahkapenkit on hikevät, kylmät ja turhat. Noh, tuli kerran vahingossa ja pyytämättä "melkein kokonahkapenkit" (eli sportnahkat joissa ne kapeat mukanahkakaistaleet) v. 2008 TTiD:hen). Se oli sitten selvä...

Tuon 4 vuoden positiivisten kokemusten jälkeen oli pakko latoa sen verran extra-rahaa tiskiin jotta sain "kokonahkapenkit" seuraavaankin autoon :)
Jonni Peura
"Hirsch"

Niin, onhan mulla nahkasohvakin josta tykkään kovasti. :D Hoitoa nuo nahkapenkit vissiin vaatii, mutta ei kai mitään viikoittaista puunausta?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Goldberger
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Mulla on sellaset harmahtavan oloset kokonahkapenkit ja kyl ainaki talvella on olleet ihan hyvät. Vaikka muutama aste pakkasta niin ei tarvi heti penkinlämmitintä käyttää mut jos enemmän on niin sillon kyl saattaa helposti laittaa vähäksaikaa päälle.

Kesää en oo vielä päässy testaan noilla penkeillä ku syksyllä auton ostin. Mulla on kyl ilmastoidut penkitki niin ehkä ne auttaa siihen et viilenee nopeesti eikä perse kärähdä. Mutta ku eivät ole mustat niin varmaan jonkin asteen ovat viileämmät. Ainaki kaverin bemarissa niin hyi hitto ne nahkapenkit on mun penkkeihin verrattuna kauheen kylmät talvella ja sillä ressukalla on joku ihme karvalakki malli ettei ees penkinlämmittimiä ole.

Valitettavasti en voi kertoa tosta kesästä noiden penkkien kanssa mut itellekki uutta et kuinkahan kuumaks ne oikeen menee ja sit että kuinka nopeesti se ilma sieltä penkin sisältä ehtii viilentää niitä.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja tturku »

omiin autoihin on nahkapenkkien hoitoon rittänyt pesu ja rasvaus 2x vuodessa. ovat muuten kätevät lasten kanssa. lika on helppo vain pyyhkiä pois. Toisin kun jos vaikka jäätelöä pudotat plyyshi penkille. Ja mustien nahkojen kanssa on kiva, että ilmastointi toimii :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

VKe kirjoitti:Juu, älä Jonni tyrmää autoa nahkapenkkien vuoksi. Kokeile ainakin, voi olla että tykästyt - tai sit et...
...ja jos niistä ei tykkääkään, niin vaihtoilmoitusta tuonne myynti/osto -osastolle vaan, eiköhän halukkaita vaihtamaan löydy.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin