Pojan tyttöystävällä on meijän entinen satku 2.1 vm. -92 ja siinä juurikin tuo "keksintö" aiheuttaa nyt ihmetystä. Siinähän on joku tuollanen tupla t-haarahärdelli, josta lähtee lämppärille menevät letkut. No siitä toisesta t-haarasta murtui yks haara (laturin hihnaa kiristäessä avain osui siihen) ja nesteet alako tulemaan pihalle. Kun sitten murjoin tuon osan palasiksi (oli muuten aika haperoa), niin sen sisältä paljastui jousi, eli sen osan sisähalkaisijan paksuinen jousi. Nyt ihmetyttää, että mikä tarkoitus tuolla jousella on. Heitettiin sitten mäkeen koko keksintö ja laitettiin tilalle kaksi muovista normi t-haaraa. Letkut kiinni ja kokeilemaan. Nyt ei sitten tule lämpöä kabiiniin ollenkaan. Ihmetys jatkuu...lucaf kirjoitti:Alkupäään 90-luvun satkuissa oli joku helkkarin keksintö siinä jäähdytysjärjestelmässä laturin vieressä, ja kun se keksintö ei enää vuosien saatossa toiminut, tarkoitti sitä että lämmityslaite ei saanut enää kuumaa vettä.
900 lämpö ei nouse
Re: 900 lämpö ei nouse
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 900 lämpö ei nouse
Jos jollakin on tuollasta edellisessä viestissä kuvattua "keksintöä" joutavana/myytävänä, niin saa ilmoittautua yv:llä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 900 lämpö ei nouse
Eikö sinne vaan voi laittaa suorat putket eikä mitään T-haaroja. Tai vanhemmanmallisesta ilman tätä ohitusventtiiliä olevasta satkusta yhtenäiset letkut.
T- haaroilla luultavasti toteutit jatkuvan ohikierron kennolle. Se muovihässäkän sisällä ollut jousi oli osa paineventtiiliä, joka pyrki sulkemaan ohikierron tyhjäkäynnin tuntumassa.
T- haaroilla luultavasti toteutit jatkuvan ohikierron kennolle. Se muovihässäkän sisällä ollut jousi oli osa paineventtiiliä, joka pyrki sulkemaan ohikierron tyhjäkäynnin tuntumassa.
Re: 900 lämpö ei nouse
Juu, varmaan vois laittaa suorat putket... en tullut silloin ajatelleeksi, kun meni tuota jousisysteemiä ihmetellessä. Kiitokset selvennyksestä jus!jus kirjoitti:Eikö sinne vaan voi laittaa suorat putket eikä mitään T-haaroja. Tai vanhemmanmallisesta ilman tätä ohitusventtiiliä olevasta satkusta yhtenäiset letkut.
T- haaroilla luultavasti toteutit jatkuvan ohikierron kennolle. Se muovihässäkän sisällä ollut jousi oli osa paineventtiiliä, joka pyrki sulkemaan ohikierron tyhjäkäynnin tuntumassa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-