Säästä bensaa ajamalla
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Kuka uskaltaa seuraavissa påtkijaisissa nykäistä pellin auki ja näyttää omaa bentziinin säästö relettä? Ainoa toimiva oli siinä vanhassa TM:ssäkin se pesusieni, joka laitettiin kaasupolkimen alle estämään pedaalin pohjaan asti painamista, ja toimi takuulla

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sorry vaan, jos jotakuta loukkaan, mutta en todellakaan osaa olla säälimättä tyyppejä jotka tuollaiseen todella uskoo..
Jo kymmenkunta vuotta sitten, kun entinen koulukaveri ylisti fuelmaxia, lupasin syödä hatullisen paskaa jos siitä saadaan luotettavaa todistetta, että se todella toimii.. en ole vieläkän joutunut syömään..
No, eipä sillä.. se kaveri ei ikinä ole ollut mikään nobelisti.. eikä tule olemaankaan..
Jo kymmenkunta vuotta sitten, kun entinen koulukaveri ylisti fuelmaxia, lupasin syödä hatullisen paskaa jos siitä saadaan luotettavaa todistetta, että se todella toimii.. en ole vieläkän joutunut syömään..
No, eipä sillä.. se kaveri ei ikinä ole ollut mikään nobelisti.. eikä tule olemaankaan..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
turpiini900
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
- Paikkakunta: vantaa
Nyt mä tiedän, mitä se myrkky-setä valmisteleeMyrkky kirjoitti:Sorry vaan, jos jotakuta loukkaan, mutta en todellakaan osaa olla säälimättä tyyppejä jotka tuollaiseen todella uskoo..
Jo kymmenkunta vuotta sitten, kun entinen koulukaveri ylisti fuelmaxia, lupasin syödä hatullisen paskaa jos siitä saadaan luotettavaa todistetta, että se todella toimii.. en ole vieläkän joutunut syömään..![]()
No, eipä sillä.. se kaveri ei ikinä ole ollut mikään nobelisti.. eikä tule olemaankaan..
Parin Teslan bensamagneettia
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15184
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
hakuba2 kirjoitti: Ja menovettä meni tulessa tankkiin reilut neljäkymmentä litraa.. Joten kulutushan on siinä kymmenen tietämillä.
Mikä kone ja laatikko sinulla on?
Itse kun ajelen tuolla 2.3 vapari manuaalilla maakuntakierroksia talvisin cruisella (115km/t) niin keskikulutus pyörii 8 litran tienoossa! Autossa ei muita, renkaat Nokian Hakka 2:set (uudenveroiset) ja koneella 270tkm ajettu...kyllä sulla joku mättää jos et ole rallikuski ja käytät lohkolämppäriä .
Käys tarkistuttamassa. Ei tonnari (jos avatarissa sun auto) noin paljoa saisi viedä.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Hä?? Kammottavaa!
Vaikka ajan päivittäin väliä Tuusula - Haaga ja siihen väliin mahtuu niin satasta motarilla kuin per***lenmoista matelua Kehällä tai kolmostiellä (Martinlaakson sumppu). Liittymiäkin on matkalla kolme jolloin pitää hiukan kiiihyttää.....
Niin SILTI keskikulutus on "vain" 9,5 (auton mukaan) , paitsi nyt kovan pakkasviikon jälkeen oli tasan kymppi. (380km / 38litraa)
Säädöt ja päästöt täsmää, mitattu ja leimassa käytetty.
Jossain mättää. Tankkaan 98:a. Te?
Tää menee kyllä kohta tonnarifoorumin puolelle....
Niin SILTI keskikulutus on "vain" 9,5 (auton mukaan) , paitsi nyt kovan pakkasviikon jälkeen oli tasan kymppi. (380km / 38litraa)
Säädöt ja päästöt täsmää, mitattu ja leimassa käytetty.
Tää menee kyllä kohta tonnarifoorumin puolelle....
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
automaattiloota ja mun kaasujalka ainakin nostaa kulutusta, automaatti ilmastointi käsittääkseni myös.
toisaalta ois kiva nähdä miten tollanen humpuuki vehje toimii, uskoisin et niillä jotka siihen uskoo niin nostaa kulutusta koska sit luullaan et se vähentää sitä kulutusta ni voi ite paina enemmän kaasua
toisaalta ois kiva nähdä miten tollanen humpuuki vehje toimii, uskoisin et niillä jotka siihen uskoo niin nostaa kulutusta koska sit luullaan et se vähentää sitä kulutusta ni voi ite paina enemmän kaasua
BMW 525iA Touring Executive
Jos tuo nippusiteellä bensaputkeen viritetty paketti ionisoi bensaa, niin minä en laittaisi päätäni magneettikuvauslaitteeseen, jossa sentään on suprajohtava tonnien painoinen magneetti ja pääni on toivon mukaan täynnä hiiliyhdisteitä.
Laite ei yksinkertaisesti voi toimia. Teoriaosuudessa käsitteet on iloiseti sekaisin. Jo se, että elektronien "kiertoradat" ja Newtonin teoria (joka on painovoimateoria), joilla ei ole niin mitään tekemistä keskenään liitetään samaan lauseeseen riittää minullle kertomaan, mistä on kysymys. Vähän sekaan vihjailua salailusta ellei peräti öljy- ja autotollisuuden salaliitosta höystää tarinaa mukavasti.
Kieltämättä kyllä "säästä enemmän" osuus on ihan täyttä asiaa ja perustuisiko vaikutus sitten näiden ohjeiden omaksumiseen ajotavoissa?
Jos joku hankki laitteen niin laittaisiko palutetta tänne.
Laite ei yksinkertaisesti voi toimia. Teoriaosuudessa käsitteet on iloiseti sekaisin. Jo se, että elektronien "kiertoradat" ja Newtonin teoria (joka on painovoimateoria), joilla ei ole niin mitään tekemistä keskenään liitetään samaan lauseeseen riittää minullle kertomaan, mistä on kysymys. Vähän sekaan vihjailua salailusta ellei peräti öljy- ja autotollisuuden salaliitosta höystää tarinaa mukavasti.
Kieltämättä kyllä "säästä enemmän" osuus on ihan täyttä asiaa ja perustuisiko vaikutus sitten näiden ohjeiden omaksumiseen ajotavoissa?
Jos joku hankki laitteen niin laittaisiko palutetta tänne.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Juu ei tullu sit laitettua magneetteja tilaukseen. Vaikka mielitekis uskoo tollasiin, niin en silti sorru huijauksen uhriks.. Se on vaan pakko ajella näillä kovilla kulutuksilla, kaikella han on hintansa..
No turha tästä kulutuksesta jauhaa, ei se valittamalla parane.. Kaikki menee mitä tankkiin laittaa..
Koneena on 2.3T, manuaali laatikolla ja automaatti-ilmastoinnilla.. Ajotietokone näytti tolla mun lenkillä 8.3L/100km. Mut sit ku meni tankkaan, niin todellinen kulutus oli reilut 10L/100km..Saabsick kirjoitti:Uhhuhh...
Mikä kone ja laatikko sinulla on?
No turha tästä kulutuksesta jauhaa, ei se valittamalla parane.. Kaikki menee mitä tankkiin laittaa..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Aaamen
Minullakin on kaikki tankattu toistaiseksi kelvannut koneelle eteenpäin vieväksi voimaksi muutettavaksi, ainoa varma tapa säästää bensaa on jäkittää kotona sohvalla...
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
bensansäästö
Noita magneetti virityksiä on ollut toisesta maailmansodasta asti jolloin saksalaiset kehittelivät sitä pidentämään pommikoneiden toimintasädettä. Nykyään sitä kaupataan myös (öljy)voimalaitos käyttöön muka säästämään PA:ta. Tulokset ovat erittäin ristiriitaisia ja jos siitä jotain hyötyä on ollut niin vasta erittäin suurilla vuosi kulutuksilla (monia tonneja*monia tonneja) Niin, että höpö hommiahan nuo on ja sitä paitsi sitä polttoainetta saa onneksi aina lisää huoltoasemalta kun vähiin on tankin puolella tilanne menossa. 
#1890
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7850
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Vielä näistä humpuuki laitteista, kuka muistaa sen maadoitusnauhan joka
laitettiin auton pohjaan kiinni...
Minulla ainakin toimi seuraava kikka...
Ennenkuin astut autosta alas ( siis tälläät monosi maahan )
ota auton oven karmista kiinni, ja nyt mono maahan ja kappas vaan
eipä tullut sätkyä kynsille...
Ja kun otettiin nämä saksalaiset puheeksi...niin ainakin Messershmit hävittäjissä käytettiin vesiruiskutusta antamaan hetkellisesti potkua myllyyn, esim jos Spitfire oli kannassa...
No tuo vesiruiskutus on ihan oikeasti toimiva juttu, ainakin turbo koneissa.
laitettiin auton pohjaan kiinni...
Minulla ainakin toimi seuraava kikka...
Ennenkuin astut autosta alas ( siis tälläät monosi maahan )
ota auton oven karmista kiinni, ja nyt mono maahan ja kappas vaan
eipä tullut sätkyä kynsille...
Ja kun otettiin nämä saksalaiset puheeksi...niin ainakin Messershmit hävittäjissä käytettiin vesiruiskutusta antamaan hetkellisesti potkua myllyyn, esim jos Spitfire oli kannassa...
No tuo vesiruiskutus on ihan oikeasti toimiva juttu, ainakin turbo koneissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#