9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Tähän kun vielä lisää että esim. t5- mäntä verrattuna t7 jo itsessään kaapii enimmät öljyt sylinterin seinästä helmallaan. T7-männissä ei ole helmaa juuri yhtään männäntapin kohdalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Vielä tuosta pöläytyksestä. Eikö se viittaa siihen, että sylinterissä on jo startti vaiheessa valmiiksi öljyä. Eli sitä tulisi kannen kautta palotilaan ?
Olenko aivan hakoteillä ?
Sitten taas tuo öljynkulutus mitä omassanikin on. Ajatus menee kyllä männänrenkaisiin + sitten mahdollisesti noihin vv kumeihin. Nämä kaksi yhdistettynä niin paketti on valmis.
Kaikki muu on mielestäni tarkistettu ja korjattu.
Laitan vielä nyt syksyllä naftaa sylintereihin yön yli ja kokeilen josko olisi vaikutusta. Eli jos se vapauttaisi öljyrenkaita.
Epäilen kyllä että turhaa jumppaa.. Jos haluaa tuon öljynkulutuksen kuriin, vaatii se muutaman vuorokauden ekskursion Tallinnan riemuissa, sillä aikaa kun auto pajalla.
Olenko aivan hakoteillä ?
Sitten taas tuo öljynkulutus mitä omassanikin on. Ajatus menee kyllä männänrenkaisiin + sitten mahdollisesti noihin vv kumeihin. Nämä kaksi yhdistettynä niin paketti on valmis.
Kaikki muu on mielestäni tarkistettu ja korjattu.
Laitan vielä nyt syksyllä naftaa sylintereihin yön yli ja kokeilen josko olisi vaikutusta. Eli jos se vapauttaisi öljyrenkaita.
Epäilen kyllä että turhaa jumppaa.. Jos haluaa tuon öljynkulutuksen kuriin, vaatii se muutaman vuorokauden ekskursion Tallinnan riemuissa, sillä aikaa kun auto pajalla.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
[quote="Jantteri"]Tämä kyllä kiinnostaisi itseäkin, että mistä johtuu. Kun ulkona on kylmempää kuin 8 astetta, niin saattaa pölläyttää pienet savut. Mutta jos on lohkolämmittimessä vaikka 10min, niin ei ole ikinä pölläyttänyt. Ja kesällä ei tietenkään mitään.
Tämän oireen olen hoksannut omassa autossani. Kylmänä auto pölläyttää parkkipaikan täyteen savua. Öljyä saa kans lisätä aika tiheään tahtiin.
Ostin auton kesällä, joten hirveästi en tiedä huoltohistoriaa, mutta edellinen omistaja sanoi, että venttiilivarren kumet kannattaisi vaihtaa ja hän on kuulemma vaihdattunu öljyt aina 10 000 km välein. Autolla on ajettu n. 320 000 km ja jakopäälle ei ole vissiin remonttia tehty. Alkuperäinen turbo vaihdettu käytettyyn aeron turboon ja sillä on ajettu alle 200 000 km. Autoon on myös laitettu Hirsch:n lastu. Huohotinpäivityksen asensin melkein heti kun auton sain, joten siinä tuskin mitään vikaa on joka aiheuttaa kyseiset oireet.
Auto on alkanut nykimään täyskaasulla kiihdyttäessä, mutta se varmaankin johtuu sytkäkasetista.?
Tarkoitus olisi alkaa koneremppaa tekemään tässä alkutalven aikana, kunhan tulee sille sopiva ajankohta. Mitähän osia kannattaisi siihen varata noiden venttiilivarren kumien lisäksi, että saan auton kerralla nippuun?
Tämän oireen olen hoksannut omassa autossani. Kylmänä auto pölläyttää parkkipaikan täyteen savua. Öljyä saa kans lisätä aika tiheään tahtiin.
Ostin auton kesällä, joten hirveästi en tiedä huoltohistoriaa, mutta edellinen omistaja sanoi, että venttiilivarren kumet kannattaisi vaihtaa ja hän on kuulemma vaihdattunu öljyt aina 10 000 km välein. Autolla on ajettu n. 320 000 km ja jakopäälle ei ole vissiin remonttia tehty. Alkuperäinen turbo vaihdettu käytettyyn aeron turboon ja sillä on ajettu alle 200 000 km. Autoon on myös laitettu Hirsch:n lastu. Huohotinpäivityksen asensin melkein heti kun auton sain, joten siinä tuskin mitään vikaa on joka aiheuttaa kyseiset oireet.
Auto on alkanut nykimään täyskaasulla kiihdyttäessä, mutta se varmaankin johtuu sytkäkasetista.?
Tarkoitus olisi alkaa koneremppaa tekemään tässä alkutalven aikana, kunhan tulee sille sopiva ajankohta. Mitähän osia kannattaisi siihen varata noiden venttiilivarren kumien lisäksi, että saan auton kerralla nippuun?
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Oon tässä seuraillut tuota öljyn kulutusta ja sitä kuluu n. puoli tikkua / 1000 km. (Tämä siis normi kaupunkiajoa). Tuli viikonloppuna käytyä sitten ekaa kertaa saabilla vähän pitempi reissu. Rovaniemi - Vaasa - Rovaniemi, eli n. 1200 km. tuli mittariin. Öljyä ei kulunut juuri ollenkaan tuon reissun aikana. Eli tästä voisi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että auto kuluttaa öljyä ainoastaan kylmällä koneella.
Pitää vissiin alkaa tilaileen netistä uutta osaa tohon n niin saa noi pikkuviat korjattua.
Pitää vissiin alkaa tilaileen netistä uutta osaa tohon n niin saa noi pikkuviat korjattua.
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Ihan noin paljoa ei täällä öljyä kulu normi pikkupyörityksessä, mutta muuten omassa on sama ilmiö >> mitä enemmän startteja ja nurkka-ajoa ,sitä enemmän öljyä kuluu. Pari pitempää reissua peräkkäin niin saa jo ihmetellä, että miksiköhän kulutus on loppunut...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Jee! Öljykäryongelma korjattu! Niputtelin tallin nurkista löytyneistä ylijäämä T5 osista kellarin ja enää ei pöllähtele savua. Alkuperäisen ongelman syy ei tosin koskaan selvinnyt eikä tule selviämäänkään.
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Kuoleentuneet öljyrenkaat on se tavallinen syy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke Helmi 18, 2015 12:28
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Kun polkee pohjaan niin vaihteiden välissä pöläyttää harmaansinertävät,ei nyt täysin siniset mielestäni ja ei hukkaa jäähytinnestettä saati painetta kerry (volvon kansipahvista kokemusta).
Turbo?
Uusi on jokatapauksessa ensi viikolla tulossa että jos on se niin hyvä.
Turbo?
Uusi on jokatapauksessa ensi viikolla tulossa että jos on se niin hyvä.
9000 2.0t -98
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
jcarlson kirjoitti:Kuoleentuneet öljyrenkaat on se tavallinen syy.
Tässä se syy on , öljyrenkaat jumissa kuten jcarlson tuossa edellä mainitsi! Olen noita puristuksia mittailut ja on löytynyt tasaisesti n.15bar per pytty mutta siitä huolimatta monet tykkää öljystä.
Joten kansi& männänrengas rempalla tuosta selviää
Ja kun vie auton remonttiin niin käyttää VAIN JA AINOASTAAN luotettavaa korjaamoa sillä purkaamoon vienti vasta kalliiksi tulee
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Itselläkin pölläyttelee. Kaikenlisäksi cruisella nykii. Ajattelin vaihdella letkujen lisäksi noita tässäkin ketjussa mainittuja takaiskuja. Mistä niitä saa ja kuinka monta niitä oikein on?
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Jos cruisella nykiminen on melko pientä, se voi johtua myös likaisesta kaasuläppäkotelosta. Omassa kunnon putsaus auttoi jonkinverran, mutta vaihdoin sen kuitenkin lopulta uuteen.pmj kirjoitti:Itselläkin pölläyttelee. Kaikenlisäksi cruisella nykii. Ajattelin vaihdella letkujen lisäksi noita tässäkin ketjussa mainittuja takaiskuja. Mistä niitä saa ja kuinka monta niitä oikein on?
9-5 2,3t Wagon `06
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Kaasuläppäkoteloa itsekin ekaksi epäilin, mutta se on nyt vaihdettu käyttämättömään. Otin evapinkin pois sekä summassa vaihdoin kolme ali/ylipaineletkua uuteen tietämättä mitä ne on. Pari ehjän näköistä pikkuletkua on vielä tavoitteena vaihtaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 18, 2015 17:58
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Iltaa! Kävin hakemassa itselleni 9-5 Aeron tuossa reilu viikko sitten Tampereelta. On kuulema ajettu viimiset pari vuotta vain RE85:lla, öljysihti on putsattu, turbo on tarkastettu murtumien jne varalta.
Koeajolla toimi aivan moitteettomasti; kun turbo heräsi mukaan, oli kiihtyvyys kuin olisi vetänyt lapiolla selkään. Huomasin kuitenkin tuossa muutama päivä sitten, ettei enää tunnukaan ahtavan yhtä hyvin. Se tietty "repäisy" uupuu kokonaan. Täällä näitä ketjuja selanneena, luulisin, että vika on turbossa? SID on "avattu", ja ymmärtääkseni Pbef on esiahtopaine, ja Pinl meinaa "normaalia" ahtopainetta..?
Ongelmana onkin, etten ole varma, kuinka paljon noiden lukemien pitäisi olla "normaaleilla" ahdoilla? Molemmat yläpuolella mainituista arvoista ovat olleet korkeimmillaan ~1940 luokkaa, yleisimmin tuo Pinl näyttänyt lukemia 1400-1600 välillä. Onko kenelläkään täällä siis samanlaista ongelmaa; veteleekö turbo viimeisiään vai voiko vika olla jossain letkussa? Turbo on luultavimmin alkuperäinen.
Pahoittelut, mikäli selostettu sekavasti, mutta en ole mikään autoekspertti, ja olisi mukavata saada ne kadonneet potkut takaisin.
Edit: Muissa ketjuissa mainittiin takaiskuventtiilit; voiko vika olla niinkin yksinkertainen, että läppäkotelon takaisku olisi heittänyt veivinsä?
-Markus
Koeajolla toimi aivan moitteettomasti; kun turbo heräsi mukaan, oli kiihtyvyys kuin olisi vetänyt lapiolla selkään. Huomasin kuitenkin tuossa muutama päivä sitten, ettei enää tunnukaan ahtavan yhtä hyvin. Se tietty "repäisy" uupuu kokonaan. Täällä näitä ketjuja selanneena, luulisin, että vika on turbossa? SID on "avattu", ja ymmärtääkseni Pbef on esiahtopaine, ja Pinl meinaa "normaalia" ahtopainetta..?
Ongelmana onkin, etten ole varma, kuinka paljon noiden lukemien pitäisi olla "normaaleilla" ahdoilla? Molemmat yläpuolella mainituista arvoista ovat olleet korkeimmillaan ~1940 luokkaa, yleisimmin tuo Pinl näyttänyt lukemia 1400-1600 välillä. Onko kenelläkään täällä siis samanlaista ongelmaa; veteleekö turbo viimeisiään vai voiko vika olla jossain letkussa? Turbo on luultavimmin alkuperäinen.
Pahoittelut, mikäli selostettu sekavasti, mutta en ole mikään autoekspertti, ja olisi mukavata saada ne kadonneet potkut takaisin.
Edit: Muissa ketjuissa mainittiin takaiskuventtiilit; voiko vika olla niinkin yksinkertainen, että läppäkotelon takaisku olisi heittänyt veivinsä?
-Markus
9-5 Aero -01 BioPower JC Performance Stage 3
Ex NG900 -98 2.0
#6708
Ex NG900 -98 2.0
#6708