og900i bensapumpun kansihärpäkkeet+polttoaineanturi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
stara
"Hölösuu"

Re: og900i bensapumpun kansihärpäkkeet+polttoaineanturi

Viesti Kirjoittaja stara »

tais olla silleen, jotta ainakaan muutama vuosi sitten ei ollut saatavissa kuin vain noita takaiskullisia linjalähtöjä. pitää poistaa se takaiskunippeli, jos sitä käyttää paluuliittimenä.
Myös sellaista vaivaa voi esiintyä, jotta itse ämpäri lähtee kääntymään mukana, kun kantta avaa. silloin on jotenkin pidettävä vastaan, koska ämpäri ei mahdu tankissa pyörimään ja pyöriessään vaurioituisi.
Luulisin tosin, jotta tuo vaiva esiintyi vain lähinnä Walbron alkupään vuosimalleissa , n vm 88--89 ( niissä joissa oli paksu kartiomainen tiivistysrengas ja ruskea kierrekorkki oli erilainen = rivat olivat pinnan päällä ( uudemmissa rivat ovat korkin sisäseinämällä)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kupari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Näin kirjoitetun ymmärsin mut voin olla väärässä:
- hajua ja bensa vuotaa etenkin täydellä tankilla, korkin alta tiiviste on oletus mistä vuotaa
- nuo kulmaliittimet hajonnut vasta nyt irroitusvaiheessa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
juupete
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja juupete »

oikein ymmärretty. en aluksi löytänyt itse vuotoa eikä kaverikaan niin vein korjaamolle jossa he löysivät vuodon nimenomaan pumpun tiivisteestä. niillä ei ollut osia joten ajattelin hommata ne itse ja korjata itse.
kulmaliitin hajosi irrottaessa, sain jämän pois kannesta ja letkussa on jäljellä vielä pala. ajattelin jättää palan sisälle ja laittaa sen 8mm putken+klemmarivirityksen uuden liittimen kanssa paikalleen
Kupari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Peukut pystyyn että korjaus onnistuu ja pääset taas linjalle saballa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin