päästöt
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
päästöt
Tonnarin murheena on ollut korkea co päästö, joten leimaa ei oo tullut. Lambdan musta piuha juoksee 0.2-0.8v välillä joten se ainakin toimii. Mitä seuraavaksi kokeilemaan? kone siis 98vm 2.0t t5.5
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: päästöt
"Anturi antaa jotain arvoja => toimii." Jotenkin vähän kyseenalaistaisin tämän logiikan. Jos päästömittaus ei kerro todellista Lambda-arvoa, kannattaa se ehkä mitata, niin saat oikeasti jotain tietoa siitä, toimiiko lambda vai ei.
Toinen vaihtoehto on kokeilla vaikka jollain laina-anturilla. Helppohan se on vaihtaa etenkin väliaikaisesti, kun ei tarvitse piuhaa pujotella oikeaa reittiä. Läppäri CAN-väylään myös kertoo enemmän, mitä se lambda oikeasti antaa pihalle.
Toinen vaihtoehto on kokeilla vaikka jollain laina-anturilla. Helppohan se on vaihtaa etenkin väliaikaisesti, kun ei tarvitse piuhaa pujotella oikeaa reittiä. Läppäri CAN-väylään myös kertoo enemmän, mitä se lambda oikeasti antaa pihalle.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: päästöt
Paikallinen saab korjaamo neuvoi mittaamaan lambdan mustan piuhan, "jos juoksee 0.2-0.9 välillä niin lambda toimii.."
Lambda arvoa en muista, kyl se siinä näytöllä näky..
Mainittakoot myös, että kierrokset niiaavat 200rpm kohtaan ja joskus jopa sammuu kun ajossa laittaa kytkimen pohjaan.
Lambda arvoa en muista, kyl se siinä näytöllä näky..
Mainittakoot myös, että kierrokset niiaavat 200rpm kohtaan ja joskus jopa sammuu kun ajossa laittaa kytkimen pohjaan.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: päästöt
Jooh. Lambdan virrat johtu mittausvirheesrä, nyt ne muuttuvat lämmön mukaan,
lämpösenä 0,8v jne. Mutta arvo ei liiku siitä mihinkään? mittasin myös virrat päällä valkoisten johtojen jännitteen, molemmissa 0.00v..
lämpösenä 0,8v jne. Mutta arvo ei liiku siitä mihinkään? mittasin myös virrat päällä valkoisten johtojen jännitteen, molemmissa 0.00v..
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: päästöt
Valkoset karvat on lämmitys, toisessa pitäisi olla 12V ainakin silloin kun kone on kylmä. Onko katti orkkis?
M97CSB234EFM57001 RE85
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: päästöt
Tuntuis et vois olla just se katti josta johtuu tuo liian paksu seos..paljonkos se co on yli raja-arvon? mitä lambda-arvo on?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: päästöt
kyllä tuolla katilla pitäis leiman saada? 6 hujakoilla oli. Lambda arvoa en muista
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: päästöt
öö..siis CO arvo saa olla 0.3 ja HC 100, 02 alle 5 ja lambda välillä 0.97-1.02
Eli tuo 6.0 kuullostaa et käy aika rikkaalla..
Eli tuo 6.0 kuullostaa et käy aika rikkaalla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: päästöt
Mjoo, kytkintä poljettaessa sammuminen voisi viitata jonkinlaiseen imuvuotoon. Itsellä jäi CO liian korkeaksi kun katti (ei-orkkis) oli valmis. Ei kyllä paljoa ollut yli mutta kuitenkin.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: päästöt
Testaa onko bypass-venttiili ehjä.tonnaritomppa kirjoitti:Mainittakoot myös, että kierrokset niiaavat 200rpm kohtaan ja joskus jopa sammuu kun ajossa laittaa kytkimen pohjaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: päästöt
Joo, kyllä minä tiedän missä arvoissa ne pitäs olla...
Katti bränd nyy.
Bypassin kunnon vois tarkistaa kyllä..
Katti bränd nyy.
Bypassin kunnon vois tarkistaa kyllä..
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: päästöt
Lambdahan on ennen kattia, paitsi jenkkiversiossa taisi olla myös toinen lambda katin jälkeen. Tuskin toi katti syypää on paksuun seokseen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: päästöt
Mul kun tuo dp löystyy nyt vielä ennednkuin vappuna uusitaa koko roska niin mutterien löystyessä tarpeeksi vaikuttaa ainakin mulla käyntiin eli sotkee ilmeisesti lambdaa kun horii ilmaa välistä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: päästöt
Anna mulle vanha dp, jos on 3". Tuon mutterie kireyden vois tsekkaa. Tilasin samalla uuen lambdan, jos sillä korjautuu.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95