No tähän on tullut "parannus". Nyt se painelee ihan jarrua jos menee nopeus yli asetetun. Ainakin tämä turvavälin pitävä versio, vaikkei ketään olisi edessä. Jarruvalot vaan vilkkuu alamäessä, ja perstuntumassa tuntuu varsin epämiellyttävältä kun auto jarruttelee polkimiin koskematta tyhjällä tiellä...kribe kirjoitti:Vakkari päällä ajettaessa on yksi erittäin v-mäinen asia: auto ei käytä moottorijarrua lainkaan. Mulla oli vakkari asetettu vajaaseen 90km/h, alamäessä vauhtia laitteeseen ehti kertyä 138km/h ennen kun painoin jarrua. Miten voi toimia noin surkeasti? Oli kyllä pitkä alamäki, mutta silti..
Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
2013 -mallisen F30 318d:n 8-lovinen ZF teki samaa D-asennossa, eli oli innokkaasti vaihtelemassa ja tasaisessa ajossa jurnutti vibravarveilla. Yllättäen vaihto S:lle asetti kierrostavoitteen 2krpm tienooseen, turha vaihtointo hiipui ja matka taittui huomattavasti mukavammin ja tasaisemmin. Tosin tuota ei tullut tyypattua kuin ~350km ja sekin oli vuokra-auto, eli kuljettajakaarti vaihdellee laidasta laitaan.Rattivaihde kirjoitti:Mitä DSG:hen tulee niin on turhan hermostuneen oloinen vaihteisto omaan makuun. Ei ole tosin tullut koitettua uusia kahdeksanvaihteisia "normaaleja" laatikoita mitä esim. BMW:ltä löytyy, ne saattavat olla samanlaisia...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Vaikken olekaan tuollaista koskaan ajanut, niin tuntumapohjalta vahva komppaus noille lainausmerkeille. Oikealle saabistillehan tuollainen vapaakytkimen kaltainen rullaus alamäkeen voi tuntua normaalilta, mutta itse kaipaan ihan normaalilla automaatillakin vahvempaa moottorijarrutusta. Mutta jos tämä on ratkottu laittamalla auto polkemaan jarrua, niin parannuksesta tuskin voi puhua.3J kirjoitti: No tähän on tullut "parannus".
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jarrucruise turvaa sakoilta, kun nopeus pysyy myös alamäessä, mutta saksalaiset voisivat tehdä sen vähän pehmeämmäksi, elleivät ole vielä tehneet. Niin 2008 ja 2010-malliset Audit kuin 2006-mallinen BMW:kin nimittäin päästää vauhdin vähän (siis oikeasti vähän, luokkaa 2km/h) nousemaan, jarruttaa tuntuvasti, päästää vauhdin taas nousemaan ja jarruttaa jälleen tuntuvasti. Ei ole kivaa, ärsyttävän tökkiväistä menoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
DSG ei S-asennossa tyydy mihinkään 2krpm, vaan ennemminkin 3-5krpm, vaikka tasakaasulla menisi. Odottaa sitä rakettimaista lähtöä nääsaero kirjoitti:2013 -mallisen F30 318d:n 8-lovinen ZF teki samaa D-asennossa, eli oli innokkaasti vaihtelemassa ja tasaisessa ajossa jurnutti vibravarveilla. Yllättäen vaihto S:lle asetti kierrostavoitteen 2krpm tienooseen, turha vaihtointo hiipui ja matka taittui huomattavasti mukavammin ja tasaisemmin. Tosin tuota ei tullut tyypattua kuin ~350km ja sekin oli vuokra-auto, eli kuljettajakaarti vaihdellee laidasta laitaan.Rattivaihde kirjoitti:Mitä DSG:hen tulee niin on turhan hermostuneen oloinen vaihteisto omaan makuun. Ei ole tosin tullut koitettua uusia kahdeksanvaihteisia "normaaleja" laatikoita mitä esim. BMW:ltä löytyy, ne saattavat olla samanlaisia...
Muutenkin on mielenkiintoista seurata näytöstä valittua vaihdetta. Vakkarilla kun ajaa 50km/h voi vaihde olla mikä tahansa väliltä 3-7. Seiskalla se ajaa alamäissä ja tasaisella, mutta siinä vaiheessa kun bussipysäkillä seisova jantteri yskäisee autoa päin, vaihtaa se ainakin pari pykälää alaspäin, kun ei enää jaksa. Ei mikään ihme että menee äkkiä jakoketju kun jurnuttaa väkisin liian matalilla kierroksilla. Ja kyllä, molemmista firman tsi autoista on jakopää vaihdettu ennen 100tkm. Audissa (R.I.P.) ~90tkm kohdalla ja golfissa kymppitonnia aikaisemmin.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tulipa nyt sitten kokeiltua Octaviaa DSG:llä. 1.4 tissi vaimikälie tsi... On kyllä 140hepan tehoihin nähden oikeasti pirteä kulkija, eli ei ihan tuulesta temmattuja ole nuo kirjojen ja kansien mukaiset suorituskykyarvot.
DSG:llä ensimmäinen liikkeellelähtö oli vähän omituinen, on siinä semmoinen joku ihme "tuumailutauko" jonka aikana hätäsempi kaveri (=minä) kerkiää survoa poljinta syvemmälle ja sitten jo mennäänkin vähän turhankin rivakasti. Tuohon tottui kyllä nopeasti ja ei tuosta nyt ollenkaan paha maku suuhun jäänyt, ehkä se johonkin kolme-neljäpykäläiseen automaattiin tottuneelle voi tuntua vähän "levottomalta" tuo lodju, mutta kelpaisi kyllä minulle ainakin tuolla 140hv bensakoneella ja 7-pykäläisenä.
Koeajoauto oli Elegance mallia, eli toisiksi korkein varustetaso (Laurin & Klement on kai se "ökymalli"), mutta aika askeettinen vaikutelma silti. Ei turhia krumeluureja, aika kliinisen muovinen meininki. Tilaa on kyllä enempi ku Focuksessa, se on selvä. Ajo-ominaisuuksien urheilullisia puolia ei juuri tullut kokeiltua, mutta kyllä tuo sinne tuntui menevän mihin ratilla komensi eikä mitään vetelyjä tuntunut. Ajomelusta ei ainakaan mitään kauhian häiritsevää jäänyt mieleen.
Fordeista selvisi sen verran, että Mondeon AWD ja hybridimallit tulee kauppoihin vasta joskus syksyllä, eli niitä ei ole vielä koeajettavissa.
Pitää kyllä laskettaa tarkkaan Leaseplanilla nuo vaihtoehdot, mutta jotenkin näiden perusteesien välillä valintaa tulee varmaan tehtyä.
1. Etuveto automaatilla jollain välimallin koneella / hybridinä.
2. Neliveto mopoimmalla diesel-pannulla manuaalina
3. Etuveto manuaalina tehodieselillä, joko keski- tai ylempi keskiluokka. (esim. Mondeo 2,0TDCi, Focus ST diesel, Octavia RS diesel, Volvo V40 D4)
Jokerikorttina vielä joku pikkusportti, esim. Fiesta Red/Black edition tms. ja omalla rahalla sitten jotain hiukan tuoreempaa mitä tuo nykyinen Subaru.
DSG:llä ensimmäinen liikkeellelähtö oli vähän omituinen, on siinä semmoinen joku ihme "tuumailutauko" jonka aikana hätäsempi kaveri (=minä) kerkiää survoa poljinta syvemmälle ja sitten jo mennäänkin vähän turhankin rivakasti. Tuohon tottui kyllä nopeasti ja ei tuosta nyt ollenkaan paha maku suuhun jäänyt, ehkä se johonkin kolme-neljäpykäläiseen automaattiin tottuneelle voi tuntua vähän "levottomalta" tuo lodju, mutta kelpaisi kyllä minulle ainakin tuolla 140hv bensakoneella ja 7-pykäläisenä.
Koeajoauto oli Elegance mallia, eli toisiksi korkein varustetaso (Laurin & Klement on kai se "ökymalli"), mutta aika askeettinen vaikutelma silti. Ei turhia krumeluureja, aika kliinisen muovinen meininki. Tilaa on kyllä enempi ku Focuksessa, se on selvä. Ajo-ominaisuuksien urheilullisia puolia ei juuri tullut kokeiltua, mutta kyllä tuo sinne tuntui menevän mihin ratilla komensi eikä mitään vetelyjä tuntunut. Ajomelusta ei ainakaan mitään kauhian häiritsevää jäänyt mieleen.
Fordeista selvisi sen verran, että Mondeon AWD ja hybridimallit tulee kauppoihin vasta joskus syksyllä, eli niitä ei ole vielä koeajettavissa.
Pitää kyllä laskettaa tarkkaan Leaseplanilla nuo vaihtoehdot, mutta jotenkin näiden perusteesien välillä valintaa tulee varmaan tehtyä.
1. Etuveto automaatilla jollain välimallin koneella / hybridinä.
2. Neliveto mopoimmalla diesel-pannulla manuaalina
3. Etuveto manuaalina tehodieselillä, joko keski- tai ylempi keskiluokka. (esim. Mondeo 2,0TDCi, Focus ST diesel, Octavia RS diesel, Volvo V40 D4)
Jokerikorttina vielä joku pikkusportti, esim. Fiesta Red/Black edition tms. ja omalla rahalla sitten jotain hiukan tuoreempaa mitä tuo nykyinen Subaru.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Cupra ST?
tai Leon ST johon neliveto 990eur. Siistimpi sisältä kuin Octavia, varsinkin jos ruksii varustelistalta sisälediä joukkoon.
1.4TSI 150hv 7,9sek 0-100km/h 25.439eur, maukkailla 109co2 päästöillä.
Ei tuo Saabille pärjää, mutta tuskin kalpenee Focukselle. Ja liisarina ihan jees niin ei tarvi välittää jälleenmyyntiarvosta.
tai Leon ST johon neliveto 990eur. Siistimpi sisältä kuin Octavia, varsinkin jos ruksii varustelistalta sisälediä joukkoon.
1.4TSI 150hv 7,9sek 0-100km/h 25.439eur, maukkailla 109co2 päästöillä.
Ei tuo Saabille pärjää, mutta tuskin kalpenee Focukselle. Ja liisarina ihan jees niin ei tarvi välittää jälleenmyyntiarvosta.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Cupraa joku muukin joskus suositteli. Seat ei vaan valitettavasti ole firman autopolitiikan sallima automerkki (sallitut: Audi, BMW, Ford, Skoda, Volvo ja Volkswagen). Rajoittaa aika paljon tuota valintaa nääs...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
En jaksanut lukea viestiketjua läpi eli paljonko liisaus saa maksaa kuukaudessa? Onhan noilla "ankeillakin" merkeillä ihan kivoja pelejä kuten TT (eikös se ole edelleenkin 4-paikkainen eli kunnollinen perheauto sinä missä muutkin), jne?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^Raja taisi olla kahdeksan saturaisen paikkeilla, ja ns. ympäristöystävällisyys (pienhiukkasista ym. välittämättä) oli valttia. TT on nelipaikkainen vain ja ainoastaan teoriassa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ja tuleehan siitä toki omakin potti maksettavaksi verojen muodossa, joten kiinnostanee hinta/leasingvuokra sitäkin kautta. Kieltämättä melko ovela tuo VAG:n merkkien jakautuminen sallittuihin ja kiellettyihin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^^ Vaikea uskoa ettei TT olisi aidosti nelipaikkainen. Mä olen sitä ikäluokkaa että mua kuskattiin kajakin takapenkillä kakarana, ja siellä oli huimasti tilaa.
Kävin hiljattain testaamassa Automaassa Alfa Brera:n takapenkin, ja kyllä sinne mahtui ihan hyvin kun aikansa itseään sinne asetteli. Toi Brera on siis ihan ok kahdelle aikuiselle ja kahdelle alle 180cm lapselle
Kävin hiljattain testaamassa Automaassa Alfa Brera:n takapenkin, ja kyllä sinne mahtui ihan hyvin kun aikansa itseään sinne asetteli. Toi Brera on siis ihan ok kahdelle aikuiselle ja kahdelle alle 180cm lapselle
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Huhti 28, 2015 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kuuppa on selkeästi pieni perheauto (kokemusta on takapenkistä) ja Brerahan vissiinkin perustuu 159:iin. TT:n takapenkki sen sijaan ei ole oikein edes tilapäiskäyttöön sopiva (toisin kuin esim. Celicassa).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Mulla oli aikanaan kans 911 coupe vuosimalli oli 1975, eli sitä orkkista korimallia. Kyllä sinne taakse kaksi täysikokoista kaveria mahtui, eli sekin olisi perheautona mitä parhain, etenkin kun lastenistuin nostaa vyönsolkia ylemmäs, niin sitä helpompi niitä solkia olisi laittaa kiinni.Rattivaihde kirjoitti:Kuuppa on selkeästi pieni perheauto (kokemusta on takapenkistä) ja Brerahan vissiinkin perustuu 159:iin. TT:n takapenkki sen sijaan ei ole oikein edes tilapäiskäyttöön sopiva (toisin kuin esim. Celicassa).
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Huhti 28, 2015 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Max leasing-vuokra perttiperusinsinööritasolla vapaalla eutoedulla on 750€/kk tämän hetken politiikan mukaan, ja firma sponsoroi 0-40% leasingvuokrasta päästöistä riippuen (40% raja tais olla 99g/km tai alle). Se on tuo verotettevan tulon laskenta autoedussa sen verran "veikeää", että oma henkinen kipuraja on huomattavan alempana mitä tuo 750€/kk Leasingautoiluun tutustumattomille tuo leasingvuokran suuruus ei ole todellakaan vielä se todellinen vaikutus autoedun lisäksi käteen jäävään rahapalkkaan...ng900aero kirjoitti:En jaksanut lukea viestiketjua läpi eli paljonko liisaus saa maksaa kuukaudessa? Onhan noilla "ankeillakin" merkeillä ihan kivoja pelejä kuten TT (eikös se ole edelleenkin 4-paikkainen eli kunnollinen perheauto sinä missä muutkin), jne?
Sen verran on tullu hutkittua tarjontaa, että Audi/BMW linjalle ei ole paljon järkeä lähteä, kun noissa ns. perheautoluokan merkeissä saa huomattavan paljon enemmän rahalleen vastinetta akselilla tila-teho-varustelu. Eli jos ei halua maksaa extraa siitä että TM:n mukaan kojelaudan muoveissa on premium-fiilistä, kannattaa suunnata katseensa ns. "järkimerkkeihin". Tai sitten vaan maksaa enemmän, jos joku Audismi alkaa riivaamaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84