Joo täytyy seuraavaks kokeilla lukita toi hukkis jollain, josko lähtis ahtamaan. Miten ois helpoin selvittää toi pakoputken tukkoisuus?aero kirjoitti:Vuotamisella niin paljoa ole merkitystä, mutta jos se putki on tukossa eli ei virtaa kunnolla, ei myöskään ahdot nouse.
Joo, kellon joustapa juuri. Eli jos hukkis aukeaa liian herkästi, se voi konstruktiosta riippuen painua auki jo pakopaineen voimasta (eli jos se aukee pakopesästä ulospäin, voi näin käydä - en tiedä onko niitä vastapaineeseen aukeavina olemassakaan).
Jos maksimiahdot löytyy noin myöhään ja paine nousee siihen vähitellen, tukee se noita tarjoamiani mahdollisuuksia.
ahdot hukassa!!
Re: ahdot hukassa!!
Re: ahdot hukassa!!
Omastani selvitin (tai lähinnä varmistin) tylysti poraamalla putkeen reiän . Saattaisin koettaa ajaa pientä koelenkkiä ilman häntäputkea tai ehkä jopa raottaen DP:n jälkeistä liitosta, en kuitenkaan pitkään (pirullinen meteli enkä usko että kuuma pakokaasu hyvääkään tekee pohjamassoille yms).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: ahdot hukassa!!
Tuli tossa mieleen että voisiko bypass venttiili päästää ahtoja karkaamaan? Nyt kun mietin niin joskus vedätyksen jälkeen kuuluu pieni sihaus pellin alta.
Takavaimennin ei ole ainakaan tukossa kun on pari kk sitten vaihdettu
Takavaimennin ei ole ainakaan tukossa kun on pari kk sitten vaihdettu
Re: ahdot hukassa!!
Kyl varmasti voi päästää ahtoja pihalle jos ei jaksa pysyä kiinni.
Jos sulla ei oo siinä sitä ilman kierrätys letkua bypass-> imuputki niin sit sihahtaa ainakin kun vedättää ja päästää kaasun pois, koska silloin bypass päästää paineet pihalle niinkuin kuuluukin. Mut vedätyksen aikana venttiilin pitäis siis pysyä kiinni, ja kun kaasun nostaa niin aukeaa.
Jos sulla ei oo siinä sitä ilman kierrätys letkua bypass-> imuputki niin sit sihahtaa ainakin kun vedättää ja päästää kaasun pois, koska silloin bypass päästää paineet pihalle niinkuin kuuluukin. Mut vedätyksen aikana venttiilin pitäis siis pysyä kiinni, ja kun kaasun nostaa niin aukeaa.
Re: ahdot hukassa!!
Nyt lukitsin hukkaportin jekkulangalla, ja ahdot nousi hieman, n.1.05 ahtaa. Mreg ja Mair näytti parempia lukemia. Bypassiä kokeilin imemällä alipaine-letkusta, ei kulkenu ilma.
Mitäs sitte kokeilis?
Mitäs sitte kokeilis?
Re: ahdot hukassa!!
Otin imukärsän irti ja puhalsin, ei käytännössä mitään vastusta. Eli hemmetin iso vuoto jossain. En pystynyt paikallistamaan sitä mihinkään kun yksin puuhasin. Onko mitään yleisiä vuotopaikkoja?Rausku1 kirjoitti:Nyt lukitsin hukkaportin jekkulangalla, ja ahdot nousi hieman, n.1.05 ahtaa. Mreg ja Mair näytti parempia lukemia. Bypassiä kokeilin imemällä alipaine-letkusta, ei kulkenu ilma.
Mitäs sitte kokeilis?
Jännä että ahtaa ylipäätään yhtään...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: ahdot hukassa!!
turbolta välijäähylle lähtevä letku.
nirhaantuu poikki klemmarin alta turbon päästä, koska kone pääsee liikkumaan löysähköjen moottorityynyjen takia.
nirhaantuu poikki klemmarin alta turbon päästä, koska kone pääsee liikkumaan löysähköjen moottorityynyjen takia.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: ahdot hukassa!!
Heitä helvettiin se turbosmartin säädin ja työnnä purkkiin softa missä pyynnöt kohallaan.noobie kirjoitti:OK tuli vaan mieleen kun mulla tossa letkussan on toi turbosmartin säädin välissä
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: ahdot hukassa!!
saa olla välissä kun kerta joku edel.omistaja laittanut
Re: ahdot hukassa!!
Mitä jos se olisi laittanut vaikka hiekkaa öljyn sekaan?noobie kirjoitti: saa olla välissä kun kerta joku edel.omistaja laittanut
Niinkuin Nugge tossa jo sanoikin... Helvettiin se turbosmartin säädin!
Mitä väliä sillä on kuka sen on sinne laittanut?? Todnäk se aiheuttaa suurimmat ongelmat.
Siitä löytyy jo ketju jostain "toimii se volvossakin ja nissanissa"
Varmasti venttiili itse toimii.. Mutta motin ohjaus ei!
Tai sitten kiroilet kavereille miten paska auto saabi on, kun ensin kuitenkin itse sössit
sen vallan hyvin toimivan mosanohjauksen jollain ylimääräisillä venttiileillä mitkä sinne ei kuulu, eikä
niillä muutenkaan ole mitään tekoa tämmösissä autoissa!
Ecu säätää sitä boostia mankun kautta, lyhyesti sanottuna.
Pienellä perehtymisellä haulla löytää "vähän" juttua aiheesta.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: ahdot hukassa!!
noh kai se sitten lähtee pois kun setä niin kovaa huutelee
Re: ahdot hukassa!!
No vitsi vitsinä. Tottakai otan sen siitä välistä pois. Kun viisaammat kertoo. Turbo maailma on ittele vielä sen verran hepreaa
Re: ahdot hukassa!!
Edelliseen viellä että ei saabia ei tarvitse haukkua (3 edellistä opelia) kirottiin jo syvimpään helvettiin
Re: ahdot hukassa!!
Kerro miten auto käyttäytyy kun
poistat sen venttiilin?
sen bsr softan voi korvata melko edullisesti
jollain paremmalla.
Ota yhteyttä vaikka nappe nimimerkiin.
samalla tulee muutkin viat selville.
Setä oli eilen vähän väsynyt
tervetuloa foorumille ja onnea auton hankinnasta.
poistat sen venttiilin?
sen bsr softan voi korvata melko edullisesti
jollain paremmalla.
Ota yhteyttä vaikka nappe nimimerkiin.
samalla tulee muutkin viat selville.
Setä oli eilen vähän väsynyt
tervetuloa foorumille ja onnea auton hankinnasta.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: ahdot hukassa!!
Venttiilin poistin ni ahdot tippu 0.4 eli voiko olla että on säädetty ohjelma toimimaan sitten venttiilin kanssa?