automaatti :cry:

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tito
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Joulu 13, 2004 21:26
Paikkakunta: pohja

automaatti :cry:

Viesti Kirjoittaja tito »

Vaihdoin automaattiini asennontunnistimet kepin juuressa ja lyhyt koe ajo sujui aivan hyvin .
Seuraava reissu olikin hiukan pitempi ja noin 3-4 km ajon kohdalla huomasin että alkoi tuntua ravistusta ratissa aivan kuin olisi Vanne kiero.
Takaisin päin tullessa aivan sama juttu , ensin ei ravista yhtään mutta kun on ajettu useampi kilometri niin ravistus pikku hiljaa alkaa ??????
Vaihdoin uudet kitkat alle vajaa 1000 km sitten joten tasapainossa pitäisi olla.
keltanokka ;)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ravistaako samalla tavalla riippumatta onko D, 3, 2 tai 1?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1481#11481

Voisiko olla vetonivelessä jumitusta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tito
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Joulu 13, 2004 21:26
Paikkakunta: pohja

Viesti Kirjoittaja tito »

Ei vaikuta, vain vaihteiston lämpeneminen normaali lämpötilaan tuntuisi vaikuttavan. (muuta en ole huomannut) .
vetonivelissä ei ennen anturien vaihtoa mitään erikoista .
keltanokka ;)
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Mites jarrut , onko jumissa :?:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
tito
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Joulu 13, 2004 21:26
Paikkakunta: pohja

Viesti Kirjoittaja tito »

Jarrut tuntuu olevan ihan ok.
keltanokka ;)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: automaatti :cry:

Viesti Kirjoittaja jus »

tito kirjoitti:Vaihdoin automaattiini asennontunnistimet kepin juuressa ja lyhyt koe ajo sujui aivan hyvin.
Onko mahdollista että vaihdevalitsinkaapelin kiinnitys keppiin nähden olisi siirtynyt tunnistimia vaihtaessasi?

Meneekö keppi P:lle ja 1:lle samaan tapaan kuin ennen, onko kepin juuren ja konsolin kannen aukon reunan välillä samanlainen välys P- ja 1-päässä? Entä välys keppiä D:ltä taaksepäin tunnustellessa tai R:ltä P:lle tunnustellessa? Onko vaihdeasento-osoitus kepin juuressa kuten ennen - oranssit korostusmerkki osoittaa oikeata asentoa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
nevist
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: La Syys 18, 2004 19:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja nevist »

Vetonivelvialta tuo kuulostaa. Kylmänä nivel toimii ok, mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen nivel kuumenee,alkaa leikkaamaan kiinni, ja aiheuttaa rattiin vemputusta - aivan kuin vanne olisi kierossa. Onko suojakumit ehjät? Jos on, niin nivel on yksinkertaisesti kuiva. Yleensä, jos tuuri käy, auttaa nivelen pesu ja voitelu (hyvin ja oikealla rasvalla). Tai sitten uusi nivel.
Mikä nivelistä se sitten on selviää helposti lämpötilaa tunnustelemalla (siis jos kumit olivat ehjät). Kesken ajon tuosta viasta pääsee yleensä hetkeksi eroon ajamalla ympyrän molempiin suuntiin, jolloin ne vähät loput rasvat (jos on) voitelevat edes vähän niveltä.

Nimim. saman kokenut :?
Saab... hyvä auto... kaikille!

Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
tito
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Joulu 13, 2004 21:26
Paikkakunta: pohja

Viesti Kirjoittaja tito »

Jarru se oli kuitenkin :oops: mäntä sen verran jumissa että lämmittäesään levyä aiheutti samanlaisen täristyksen kuin olisi vanne kiero.
keltanokka ;)
Vastaa Viestiin