Vaihdoin automaattiini asennontunnistimet kepin juuressa ja lyhyt koe ajo sujui aivan hyvin .
Seuraava reissu olikin hiukan pitempi ja noin 3-4 km ajon kohdalla huomasin että alkoi tuntua ravistusta ratissa aivan kuin olisi Vanne kiero.
Takaisin päin tullessa aivan sama juttu , ensin ei ravista yhtään mutta kun on ajettu useampi kilometri niin ravistus pikku hiljaa alkaa ??????
Vaihdoin uudet kitkat alle vajaa 1000 km sitten joten tasapainossa pitäisi olla.
automaatti :cry:
automaatti :cry:
keltanokka 

Ravistaako samalla tavalla riippumatta onko D, 3, 2 tai 1?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1481#11481
Voisiko olla vetonivelessä jumitusta?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1481#11481
Voisiko olla vetonivelessä jumitusta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Re: automaatti :cry:
Onko mahdollista että vaihdevalitsinkaapelin kiinnitys keppiin nähden olisi siirtynyt tunnistimia vaihtaessasi?tito kirjoitti:Vaihdoin automaattiini asennontunnistimet kepin juuressa ja lyhyt koe ajo sujui aivan hyvin.
Meneekö keppi P:lle ja 1:lle samaan tapaan kuin ennen, onko kepin juuren ja konsolin kannen aukon reunan välillä samanlainen välys P- ja 1-päässä? Entä välys keppiä D:ltä taaksepäin tunnustellessa tai R:ltä P:lle tunnustellessa? Onko vaihdeasento-osoitus kepin juuressa kuten ennen - oranssit korostusmerkki osoittaa oikeata asentoa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vetonivelvialta tuo kuulostaa. Kylmänä nivel toimii ok, mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen nivel kuumenee,alkaa leikkaamaan kiinni, ja aiheuttaa rattiin vemputusta - aivan kuin vanne olisi kierossa. Onko suojakumit ehjät? Jos on, niin nivel on yksinkertaisesti kuiva. Yleensä, jos tuuri käy, auttaa nivelen pesu ja voitelu (hyvin ja oikealla rasvalla). Tai sitten uusi nivel.
Mikä nivelistä se sitten on selviää helposti lämpötilaa tunnustelemalla (siis jos kumit olivat ehjät). Kesken ajon tuosta viasta pääsee yleensä hetkeksi eroon ajamalla ympyrän molempiin suuntiin, jolloin ne vähät loput rasvat (jos on) voitelevat edes vähän niveltä.
Nimim. saman kokenut
Mikä nivelistä se sitten on selviää helposti lämpötilaa tunnustelemalla (siis jos kumit olivat ehjät). Kesken ajon tuosta viasta pääsee yleensä hetkeksi eroon ajamalla ympyrän molempiin suuntiin, jolloin ne vähät loput rasvat (jos on) voitelevat edes vähän niveltä.
Nimim. saman kokenut

Saab... hyvä auto... kaikille!
Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine
Volkswagen Polo Classic TDi -00 Käyttöauto
Nissan Micra 1,2LX -92 Työmatkakulkine