Satkun männistä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Mutta entäs se paljon puhuttu sylinteriseinämän paksuus?
Siis jos lähtee poraamaan esim. H-lohkoa 90 -> 92-93 mm, niin
eikö tuosta voi olla jo riskiseuraamuksia...? Siis jos puhutaan
viri-turbosta, jossa kuitenkin ahdetaan reilusti.

Tietoa? Nimittäin eräs ruotsalaispaja, joka rakentaa vaparikoneita
Saab-rallicross-autoihin, meinasi, ettei Saabin turbokonetta uskalla
porata 92:een milliin??
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

TurboJanne kirjoitti:Mutta entäs se paljon puhuttu sylinteriseinämän paksuus?
Siis jos lähtee poraamaan esim. H-lohkoa 90 -> 92-93 mm, niin
eikö tuosta voi olla jo riskiseuraamuksia...? Siis jos puhutaan
viri-turbosta, jossa kuitenkin ahdetaan reilusti.

Tietoa? Nimittäin eräs ruotsalaispaja, joka rakentaa vaparikoneita
Saab-rallicross-autoihin, meinasi, ettei Saabin turbokonetta uskalla
porata 92:een milliin??
Varmaa tieteellistä tietoa lohkon kestosta ei minulla ole, mutta ainakin suht maltillisilla tehoilla (< 560hv) se tuntuisi varmasti kestävän :wink: Eli en usko sen olevan lainkaan ongelma. Ja onhan se vaparina käytössäkin 93mm porrauksella. Tässä hyvä ja ennestään tuttu Nordicin esimerkki hieman suuremmasta iskutilavuudesta (poraus 93mm, teho 560hv).

http://nordictuning.com/specialprojects ... _2.5t.html
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

andelin kirjoitti:
TurboJanne kirjoitti:Mutta entäs se paljon puhuttu sylinteriseinämän paksuus?
Siis jos lähtee poraamaan esim. H-lohkoa 90 -> 92-93 mm, niin
eikö tuosta voi olla jo riskiseuraamuksia...? Siis jos puhutaan
viri-turbosta, jossa kuitenkin ahdetaan reilusti.

Tietoa? Nimittäin eräs ruotsalaispaja, joka rakentaa vaparikoneita
Saab-rallicross-autoihin, meinasi, ettei Saabin turbokonetta uskalla
porata 92:een milliin??
Varmaa tieteellistä tietoa lohkon kestosta ei minulla ole, mutta ainakin suht maltillisilla tehoilla (< 560hv) se tuntuisi varmasti kestävän :wink: Eli en usko sen olevan lainkaan ongelma. Ja onhan se vaparina käytössäkin 93mm porrauksella. Tässä hyvä ja ennestään tuttu Nordicin esimerkki hieman suuremmasta iskutilavuudesta (poraus 93mm, teho 560hv).

http://nordictuning.com/specialprojects ... _2.5t.html
Ja jos ei muuten kestä, niin betonia lohkon sisään vaan :wink: .
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin