Hinta 9-3 2003
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Hinta 9-3 2003
Mikä olisi hintahaarukka 9-3 SS:lle -03 malli, otettu käyttöön -02 lopulla. Malli 2.0t Vector Automaatti nahkasisustuksella ja kattoluukulla + 2x renkaat alkuperäisillä kevytmetallivanteilla, renkaat ja vanteet hyväkuntoiset. Ajettu yli 200tkm. Päältä päin maalipinta hyvässä kunnossa, metalliväri, ei ruostetta. Lisänä moottorilämmitin ja sisäpistoke. Katsastettu alkuvuodesta.
Missä mahdolliset isot riskit?
Missä mahdolliset isot riskit?
Re: Hinta 9-3 2003
Lueppa toi mun "Forumin vikaisin..." ketju. 2002 loppuvuodesta otettu käyttöön. Ensimmäisiä 9-3 ja on narahtanut aivan käsittämättömistä paikoista. Korjauskulut ainakin 100% auton arvosta jos olisin teettänyt edes osan niistä. Melkein 2v omistajuuden aikana ehkä maks 30pv toiminut ilman vikoja.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=150051
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=150051
EX: 9³SS BioPower
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Hinta 9-3 2003
Huh huh... aikamoinen lista ongelmia, eli saattaa olla parempi jättää ko. läjä muille. Harmi kun oli niin muutoin hyvässä kunnossa ulkoa ja sisältä. Oliko hinta, 3000€, sitten tämän mukaan, en tiedä?
Re: Hinta 9-3 2003
Haettiin kaverille e46 M3 samaan aikaan kun minä tuon ja halvempi/huolettomampi on ollut
Ootko DIY-miehiä? Mikä on pyynti? OP-COM pakollinen varuste, eli obd testeri. Harmillisimpia ja kalliimpia nuo xenon ongelmat, lukot ja johtosarjan ongelmat. Kahdesta kohtaa jo hieraantunut johtosarjan johdot toisiaan vasten katki. Tiepölyä&likaa johtojen väliin, 200tkm tärinää ja poikki. ESP ja vakkari korjattu itsellä kolvaamalla. Lähinnä pirun vaivanloisia hommia.
Toimiessaan nyt 270hp:na kiva työmatkapeli. Ilman forumia ei oltaisi tässä ja täältä löytyy kaikkeen kyllä vinkit ja jopa asennusapuakin.
Ootko DIY-miehiä? Mikä on pyynti? OP-COM pakollinen varuste, eli obd testeri. Harmillisimpia ja kalliimpia nuo xenon ongelmat, lukot ja johtosarjan ongelmat. Kahdesta kohtaa jo hieraantunut johtosarjan johdot toisiaan vasten katki. Tiepölyä&likaa johtojen väliin, 200tkm tärinää ja poikki. ESP ja vakkari korjattu itsellä kolvaamalla. Lähinnä pirun vaivanloisia hommia.
Toimiessaan nyt 270hp:na kiva työmatkapeli. Ilman forumia ei oltaisi tässä ja täältä löytyy kaikkeen kyllä vinkit ja jopa asennusapuakin.
EX: 9³SS BioPower
Re: Hinta 9-3 2003
Lieneekö toi jusahh:n auto yksittäinen maanantaikappale vai liekö nuo kaikki -02 lopussa käyttöönotetut tuollaisia pommeja? Jos näin on, niin missä kohtaa valmistetut on ns. paremmalla puolella?
Oma on otettu käyttöön keväällä -03, eikä vikoja nyt mitenkään ylettömän paljoa ole ollut. Vaihdettuja osia mitä tulee mieleen viiden vuoden omistamisen ajalta: Laturi, jouset, vakaajan kumit, pari ilmastoinnin täyttöhuoltoa, jarrupalat, etujarrulevyt. Melko halpoja ja odotettavissa olleita vikoja mielestäni, kun mittarissa on kuitenkin melkein 270 tkm ja autolla ikää yli 12 vuotta. DIY-miehelle melko edullinen ylläpidettävä mielestäni. Tosin jusahh on varmasti toista mieltä
Oma on otettu käyttöön keväällä -03, eikä vikoja nyt mitenkään ylettömän paljoa ole ollut. Vaihdettuja osia mitä tulee mieleen viiden vuoden omistamisen ajalta: Laturi, jouset, vakaajan kumit, pari ilmastoinnin täyttöhuoltoa, jarrupalat, etujarrulevyt. Melko halpoja ja odotettavissa olleita vikoja mielestäni, kun mittarissa on kuitenkin melkein 270 tkm ja autolla ikää yli 12 vuotta. DIY-miehelle melko edullinen ylläpidettävä mielestäni. Tosin jusahh on varmasti toista mieltä
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Hinta 9-3 2003
Täällä on lokakuussa 2002 käyttöönotettu ja tällä hetkellä noin 149tkm ajettu, 2 vuotta ollut omistuksessa. Mielestäni suht. pienellä on selvitty:
Etujouset + yläpäänlaakerit
Laturin vapaakytkin
Öljyvuoto kampiakselin takastefa
Turbon magneettiventtiilit + bypass kalvo
Etujouset + yläpäänlaakerit
Laturin vapaakytkin
Öljyvuoto kampiakselin takastefa
Turbon magneettiventtiilit + bypass kalvo
Re: Hinta 9-3 2003
Täällä oli kanssa vajaa 3vuotta -02 käyttöönotettu SS ja ainoa mitä tehtiin normaalien öljynvaihtojen lisäksi oli jousien vaihto, kun edestä oli perinteisesti poikki. Kilometrejä oli vajaa 200tkm. Empä suoraan leimaisi ekoja ng93 täysin susiksi...
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Hinta 9-3 2003
Useammalle alkupään SS-miehelle olen opastanut xenonremppaa, lukkojen vaihtoa ja CIM korjausta. Mutta on tämä on aikamoinen stoori ollut. Viimeaikoina homma on tasoittunut kyllä jonku verran.
EX: 9³SS BioPower