Eberi
Re: Eberi
Ulkoilma +8 < ja kone lämmin niin valmiusvalo sammuu.Tuomas-h kirjoitti:Pitäiskö eeberin merkkivalo sammua kun moottorin lämmöt on noussut? Aamulla ajoin n.30km verran ja paloi koko ajan. Ulkona oli pari astetta lämmintä..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: Eberi
Lopettaa, jos toimii oikein.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberi
75 asteessa pitäisi sammua. Sillä valolla ei ole mitään virkaa kun saman tiedon näkee ulkolämpömittaristakin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
On sillä se virka, että jos se ei kylmällä ilmalla syty, niin on jossain häikkää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberi
SS taisi ylempänä tarkoittaa että eberi sammuu kun koneen lämpö saavuttaa 75astetta, ei valmiusvalo, ainakaan jos ulkolämpötila on 8 astetta tai alle. Jos kaikki toimii oikein, niin tuolla ulkolämpötilalla valmiusvalon pitäisi palaa aina.
Jos tankki on lähes tyhjä, eberin ei pitäisi käynnistyä, en ole varma syttyykö valo silti kylmällä ilmalla.
Jos tankki on lähes tyhjä, eberin ei pitäisi käynnistyä, en ole varma syttyykö valo silti kylmällä ilmalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberi
Kiitos tarkennuksesta, juurikin näin. Lisöksi tuo lämpötilaraja on jotenkin häilyvä, ihan asteelleen ei aina täsmää ulkolämpötilan kanssa.SS taisi ylempänä tarkoittaa että eberi sammuu kun koneen lämpö saavuttaa 75astetta, ei valmiusvalo, ainakaan jos ulkolämpötila on 8 astetta tai alle. Jos kaikki toimii oikein, niin tuolla ulkolämpötilalla valmiusvalon pitäisi palaa aina.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberi
Juuri niin, että Eberi sammuu kun moottorin lämpö saavutttaa 75 astetta. Jos termostaatti aukeaa liian aikaisin moottori ei saavuta tuota lämpötilaa paitsi raskaassa ajossa. Silloin Eberi lämmittää ja jäähdytin jäähdyttää! Polttoaine haihtuu HARAKOILLE.
Kojetaulun lämpömittari ei ole kovin tarkka. Viisari nousee vaakatasoon jo ennen tuota 75 astetta ainakin mulla kävi niin. Uudella termarilla alkoi toimia kunnolla.
Kojetaulun lämpömittari ei ole kovin tarkka. Viisari nousee vaakatasoon jo ennen tuota 75 astetta ainakin mulla kävi niin. Uudella termarilla alkoi toimia kunnolla.
Saabisti vuodesta-76
Re: Eberi
Mikäs ihme se on, kun talvella kaikilla on toimivat eberit ja autot lämpiminä, mutta kun päivälämpötilat nousee yli kahdeksan, niin se "aina mittaristossa palava valo" ei toimikaan, ja autossakin alkaa palella, kun AC tunkee kylmää ilmaa sisään heti kun aurinko vähän paistaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberi
Harvemmin sitä juhannusviikolla on lisälämpöä auto pyytänyt, mutta tänään tuokin sitten tapahtui. Eberi käynnistyi sidin näyttäessä +8c. Tunnin pysähdyksen jälkeen matka jatkui sidin näyttäessä ulkolämmöksi +10 ja tällöin eberin merkkivalo sekä lämmitys myös käynnistyivät. Lämmitys jatkui lyhyen ajon jälkeen vielä pysähtyessäni ja sidin näyttäessä +11 astetta.qwert78 kirjoitti:Kyllä minullakin Eberin merkkivalo palaa/syttyy ajoittain, vaikka sid näyttää ulkolämpötilaksi yli 8 astetta. En kyllä osaa sanoa onko myös poltto käynnistänyt tuolloin. Pitää seurata tarkemmin.
Ds5
9-3ss TTiD exä
9-3ss TTiD exä