Tuli tuossa teemaksi matematiikan opetus yläasteella.
Mitenkäs teillä siellä muissa kaupungeissa on matematiikan opetusohjelmassa prosenttilaskut? Onko 8-luokan vai 9-luokan opetusohjelmassa?
Matikkaa yläasteella
Re: Matikkaa yläasteella
Voisitko hieman tarkentaa kysymystä eli mitkä ovat nämä "muut kaupungit"?VKe kirjoitti:Mitenkäs teillä siellä muissa kaupungeissa
Minun puolesta nämä "muut kaupungit" voisivat olla vaikkapa suomalaisia kaupunkeja.
Eräässä suomalaisessa kaupungissa olevassa koulussa, jonka itse aikoinaan kävin, on opetussuunnitelmassa prosenttizydeemit täten:
5. luokka: prosentin käsite
6. luokka: prosentin käsite, yksinkertaisia prosenttilaskuja
7. luokka: prosenttikäsitteen vahvistaminen, prosenttilaskuja
8. luokka: Oppilas oppii mm. käyttämään verrantoa, prosenttilaskua ja muita laskutoimituksia arkielämässä eteen tulevien ongelmien ratkaisemisessa
Ei näitä opetettavia asioita "huutoäänestyksellä" päätetä
.
Kaikki löytyy Opetushallituksen opetussuunnitelmista: esim. http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/o ... erusopetus, joita on noudatettava.
Koulukohtaisia hienosäätöjä tosin on, mutta nekin on löydyttävä ko. koulun OPS:sta. Senkin pohjalla on aina tuo valtakunnallinen OPS.

Kaikki löytyy Opetushallituksen opetussuunnitelmista: esim. http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/o ... erusopetus, joita on noudatettava.
Koulukohtaisia hienosäätöjä tosin on, mutta nekin on löydyttävä ko. koulun OPS:sta. Senkin pohjalla on aina tuo valtakunnallinen OPS.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Juuri näin.
Jossain päin opetetaan jo kasilla se mikä jossain vasta ysillä. Tuota pohdiskelimme ja ajattelin uteliaisuuttani galluppia tehdä.
Jossain päin opetetaan jo kasilla se mikä jossain vasta ysillä. Tuota pohdiskelimme ja ajattelin uteliaisuuttani galluppia tehdä.
Ympärilleen kun vähän kuuntelee, niin mulle on jäänyt sellainen kuva, ettei tuo prosenttilasku ole kuulunut kovinkaan monen koulun opetusohjelmaan 

Niin ja isoillakin herroilla menee prosentit ja prosenttiyksiköt sekaisin, kun selittävät juttujaan. On aivan eri asia, jos esim firman kulut on kasvanut kolme prosenttiyksikköä kuin kolme prosenttia
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?