p4 väst kirjoitti:Anledningen till att förhandlingarna mellan Nevs och indiska Mahindra ska ha strandat är att försvarskoncernen Saab AB krävt pengar för varumärket, och då ansåg Mahindra att det blev för dyrt att gå in som ny ägare i Nevs.
Syy miksi neuvottelut Nevs'in ja Mahindran kanssa olisivat kariutuneet on kirjoituksen mukaan se, että puolustuskonserni Saab AB on vaatinut rahaa tavaramerkistä, ja tällöin Mahindra vetäytyi koska se olisi tullut liian kalliiksi heille mennä uudeksi omistajaksi Nevs'iin.
Tästä uutisesta kirjoitti ekana Svenska Dagbladet Maaliskuussa joten onko tässä perää?? Kuitenkin Orio'n jengi on vilautellut myös tämäntapaista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
P4 väst kirjoitti:De nya minoritetsägarna är staden Tianjin och ett IT-företag som heter SRIT, vilket uttyds Beijing State Research Information Technology.
- Det är en av Kinas största kuststäder och ligger nära Peking. Man har ett uttalat stöd från staten och har ett nära samarbete med Peking.
Nämä uudet vähemmistö omistajat, ovat Tianjin kaupunki ja IT-firma nimeltään SRIT, joka selittyy Beijing State Research Information Technology.
Tianjin on eräs Kiinan isommista rannikko kaupungeista ja sijaitsee lähellä Pekingiä, Kertoo kommunikatio johtaja Mikael Östlund TT'lle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Autot jotka valmistetaan Kiinassa saavat jonkin paikallisen merkin, siis vieläkin on epävarmaa saako ja pystyykö Nevs käyttämään Saab merkkiä?
Mitä versioita autoista tullaan valmistamaan Trollissa ei kerrottu, ei myöskään mitään volyymeistä, uusi toiminta suunnitelma annetaan myöhemmssä tilaisuudessa, mutta ei tänään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Itsellä kiinnittyi tiedotteessa huomio pääosin kahteen asiaan, mitkä herättävät mielessäni vain lisäkysymyksiä:
1. Aikaisemmin mainituista aasialaisista autoalan mahdollisista partnereista ei puhuta mitään (näitä nyt julkaistuja ei kai voi laskea tällaisiksi)
--> Jatkuvatko aikaisemmin mainitut neuvottelut näiden isojen toimijoiden kanssa edelleen?
2. Saab-tuotemerkistä tai siitä neuvottelemisesta ei mainita mitään
--> onko tämän kanssa jo heitetty kirves kaivoon, ja nyt keskitytään vahvasti vain kehittämään teknologiaa sähköautoihin kiinan markkinoille, oli tuotemerkki sitten mikä tahansa?
Jos vastaus ensimmäiseen kysymykseen on ei, ja jälkimmäiseen kyllä, niin ei tämä paljon Saabistin mieltä tietenkään lämmitä. Mutta kai se on turha vedellä omia johtopäätöksiä asioista, joista ei mainittu mitään tiedotteessa.
Nevsin kannalta hyvää on joka tapauksessa se, että jotain kehitystä tapahtuu.
Jep ei ollut mainintaa esimerkiksi Mahindrasta koska he hyppäsivät pois kelkasta jo noin kuukausi sitten tuli kuulemma liian kalliiksi koko homma?
Tämä avaa hiukan raolleen mahdollisuutta, että Saab tuotemerkki löytyisi näistä Trollissa valmistetuista pirsseistä, mutta ei Kiinassa tehdyistä. Nevs on sanonut jo pitkän aikaa jotta neuvottelut Saab logosta jatkuvat Saab ei kuitenkaan myönnä, mutta ei myöskään kiellä tätä.
Nevs Trollissa aloittaa lisätyövoiman etsinnän lähiaikana.
Odotellaan, tulossa on uusi liikesuunnitelma jossa kerrotaan seuraavat askeleet.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jahas taas on kiinalaisia yhteistyö kumppaneita antamassa rahaa varattomalle Nevs'sille
Taitaa käydä niin kuin ennenkin,,että jää vaan,niin sanotusti luu käteen.
Matias B mainitsi haastattelussa, että Trollissa valmistettaisiin koreja sekä maalaattuna ja ilman maalia, jotka sitten rahdattaisiin Kiinaan. Tämä niin kaun kunnes Kiinan tehdas olis tuotantovalmis.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Infotilaisuudessa eilen kertoivat jotta markkina alueet ovat Globaalit niin, että tarvitaan väkisinkin kaksi valmistus mestaa Kiina ja Ruotsi, lisäksi uusia parnereita tullaan esittelemään lähiaikoina sekä uusi liikesuunnitelma. Näin kertoi Mattias Bergman.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Mattias Bergman kirjoitti: Även om fler miljarder krävs innan man börjar producera bilar ser man nu ut att vara i ett bättre läge än på bra länge – och kanske innebär det att nämnda varumärkesfråga nu kan gå att lösa och Nevs får kalla sina bilar Saab igen?
Myöskin jos useita miljaardeja tarvitaan ennenkuin aloitamme tuottaa autoja jälleen, näyttää tilanne paremmalta kuin pitkään aikaan ja ehkä tämä tarkoittaa sitä, että tuotemerkki kysymys voidaan selvittää jotta voimme kutsua valmistamiamme autoja jälleen Saabeiksi? Toivotaan parasta!