VÄLIJÄÄHDYTTIMEN KIMPPATILAUS

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

93t sport kirjoitti:Ai ai, oli se helppoo ja joutuistaa AMWorksin kanssa...
Mutta ei suolaa haavoihin, sorry

PS. Siellä "se" kurkkii kuvassa
Voi helevata teijän kanssa. :)
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Milli kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Ai ai, oli se helppoo ja joutuistaa AMWorksin kanssa...
Mutta ei suolaa haavoihin, sorry

PS. Siellä "se" kurkkii kuvassa
Voi helevata teijän kanssa. :)
:oops:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Sain coolerin eilen illalla :D
Raportoin kun olen asentanut sen ja vähän punahehkuttanut pakosarjaa, jotta saan jotain tietoa kulkeeko ilma kennon läpi odotusten mukaisesti :wink:

Viimeistään maanantaina kirjoitan raporttia...
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Olis todella kiva tietää, että miten kävi...?
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Kirjoitan vielä lyhyesti...

Coolereiden kiinnityspisteet vaativat vielä mitoituksen tarkentamista joka tehdään ylihuomenna (ke). Mä sain oman coolerini väännettyä paikoilleen tollaisenaankin, mutta mulla olikin mahdollisuus itse tehdä kaksi pientä alumiinikannaketta ilmastoinninkennon kiinnitystä varten.

Mutta itse cooleri toimii niinkuin odotinkin :D :D
Aiemmin kun pakosarjan on hehkuttanut täysin punaiseksi niin alumiinisen imuputkeen (Coolerin ja kaasuläppäkotelon välissä) ei ole tarvinnut pahemmin paljain käsin koskea.
Nyt imuputki pysyy jääkylmänä :D

Ahdot nousee tasaisemmin ja käyvät aiempaa ylempänä. Ilmeisesti "tulpan" puuttuminen antaa ahtojen nousta niin paljon nopeammin, että softa ei ehdi rajata ahtoja välittömästi.
Nimim. a9e0r0o0 kertoi samasta havainnosta. Meillä molemmilla SP:n steg3 ja kone B234R. (tilanne VOI olla toinen esim.Maptunin muokkaamalla softalla tai Garrettin ahtimella).
Mielestäni vedon alkaminen on myös tasaisempi eikä pienillä kierroksilla ahtojen nousua tarvitse odottaa yhtä paljon kuin vakiokuulerilla.

Ilman kellotuksiakin tekisi mieli väittää, että muutosta ei ole vain kierrosten keskialueella vaan myös maksimiteho on parantunut :D
9kTA
"Aero"

Odotus...

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Onko mitään uutta kuulunu coolereista? Joko alkaa olla muillekin kennoa valmiina tai koska niitä mahdollisesti on valmistumassa?

Mulle ei sitten tullut laisinkaan mitään etumaksulaskua, mutta toivottavasti coolerin saan kuitenkin...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
Milli
"Saabisti"

No en ihmettele vaikket mitään etumaksua saanutkaan tällä toiminnalla. :evil: Saa nähä saadaanko coolereita ollenkaan.. :roll: Eihän tuolta taaskaan mitään ole kuulunut... :?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

Mitäs tilataan seuraavaks kimpassa? Eli nyt jos laitetaan jotain tilaukseen, niin samalla vauhdilla voisi olla tavarat kotona jo vuoden päästä :lol: .
Foxbody turbo
9kTA
"Aero"

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

to4 kirjoitti:Mitäs tilataan seuraavaks kimpassa? Eli nyt jos laitetaan jotain tilaukseen, niin samalla vauhdilla voisi olla tavarat kotona jo vuoden päästä :lol: .
Voishan sitä tilata vaikka jonkun virisatsin vuoden 2007 9-5 aeroon jos sellasen joskus ostaa :D
Niin ja tietysti siihen sopivan välijäähdyttimen...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
Milli
"Saabisti"

Taidampa tästä lähin unohtaa kaikki kimppatilaukset. 8O :x

Noh tai samahan se olisi nyt jo suunnitella tulevaan autoon jotakin palikkaa,siis jos joskus olisin vaikka autoa vaihtamasa. :P
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Nyt autoani/cooleriani on tutkittu sen verran, että loppujen coolerien kasaus pitäisi sujua vielä paremmin. Ketkäs tilaajista haluavat asentaa coolerinsa nyt helmikuun alussa? Tekstiä tähän ketjuun tai YV:nä mulle. Repo olisi toimittamassa 3:lle kiireisimmälle kennot ens viikolla.

Toi kysymys voi kuulostaa siksi tyhmältä kun noita coolereita on jo odoteltu aika kauan, mutta jotkut tilaajista ovat laittaneet mulle viestiä, etteivät finanssi-syistä halua cooleriaan (lue laskuaan) vielä helmikuun aikana.

Pieni varoituksen sana... Tää ei ole nyt fakta-tietoa mut ainakin MAP:lla varustetut autot saattavat saada uuden coolerin tähden enemmän ilmaa kuin Trionic tietää, joten kovilla ahdoilla kone voi päästä laihalle.
Ainakaan mun autossa sytytystulppien keskielektrodit on eivät ole edellisten n.4vuoden aikana olleet valkoiset, mut nyt ovat.
Itse meinaan katsoa jos saan bensapaineen nostolla apua tilanteeseen.
Ostin Repolta tollasen AMW:n tekeleen sinisenä
http://www.amworks.com/irtokannet.htm

En ole vielä asentanut tuota kantta, mut teen sen pikapuoliin ja voin kirjoitella tosta projektista mikäli aihe jotakuta kiinnostaa...

P.S. ton kannen ja mukana tulevien parin ruuvin ja pop-niitin yhteishinta, 75euroa, on aika suolainen, mutta ei toi 3,8barin paineensäädin ihan ilmainen ole Maptunillakaan http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=271
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

2,3T sport kirjoitti:Nyt autoani/cooleriani on tutkittu sen verran, että loppujen coolerien kasaus pitäisi sujua vielä paremmin. Ketkäs tilaajista haluavat asentaa coolerinsa nyt helmikuun alussa? Tekstiä tähän ketjuun tai YV:nä mulle. Repo olisi toimittamassa 3:lle kiireisimmälle kennot ens viikolla.

Toi kysymys voi kuulostaa siksi tyhmältä kun noita coolereita on jo odoteltu aika kauan, mutta jotkut tilaajista ovat laittaneet mulle viestiä, etteivät finanssi-syistä halua cooleriaan (lue laskuaan) vielä helmikuun aikana.

Pieni varoituksen sana... Tää ei ole nyt fakta-tietoa mut ainakin MAP:lla varustetut autot saattavat saada uuden coolerin tähden enemmän ilmaa kuin Trionic tietää, joten kovilla ahdoilla kone voi päästä laihalle.
Ainakaan mun autossa sytytystulppien keskielektrodit on eivät ole edellisten n.4vuoden aikana olleet valkoiset, mut nyt ovat.
Itse meinaan katsoa jos saan bensapaineen nostolla apua tilanteeseen.
Ostin Repolta tollasen AMW:n tekeleen sinisenä
http://www.amworks.com/irtokannet.htm

En ole vielä asentanut tuota kantta, mut teen sen pikapuoliin ja voin kirjoitella tosta projektista mikäli aihe jotakuta kiinnostaa...

P.S. ton kannen ja mukana tulevien parin ruuvin ja pop-niitin yhteishinta, 75euroa, on aika suolainen, mutta ei toi 3,8barin paineensäädin ihan ilmainen ole Maptunillakaan http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=271

Jahuu, tästä tuleekin vielä kallis leikki....
Milli
"Saabisti"

Siltä kuulostaa........ :?
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

2,3T sport kirjoitti:Pieni varoituksen sana... Tää ei ole nyt fakta-tietoa mut ainakin MAP:lla varustetut autot saattavat saada uuden coolerin tähden enemmän ilmaa kuin Trionic tietää, joten kovilla ahdoilla kone voi päästä laihalle.
T5 adaptoituu tiettyyn rajaa asti TB:n lämpöanturin perustella, mutta eri asia erikseen on VE:n muutos kokonaisuuden kannalta. Suosittelen tarkistamaan asia, ennen kuin paukkuu.
500whp.net member
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Vigge kirjoitti:
2,3T sport kirjoitti:Pieni varoituksen sana... Tää ei ole nyt fakta-tietoa mut ainakin MAP:lla varustetut autot saattavat saada uuden coolerin tähden enemmän ilmaa kuin Trionic tietää, joten kovilla ahdoilla kone voi päästä laihalle.
T5 adaptoituu tiettyyn rajaa asti TB:n lämpöanturin perustella, mutta eri asia erikseen on VE:n muutos kokonaisuuden kannalta. Suosittelen tarkistamaan asia, ennen kuin paukkuu.
Saisko vielä suomeks... 8O TB ja VE ? Asiaanhan saadaan halpa ratkasu kun laitetaan imuilman esilämmitin.... :wink: . Anyway haiskahtaa tosiaan sille että bensanpaineelle tarttee tehä jotain ja maptunin sohva tarttis customoida. Mulla oli semmonen harhakuvitelma että kunnon coolerilla ahtopaineet tippuu ja sitäkautta koneen rasitus vähenee.
Luulis että tilanne on kesällä toinen kun ilmastoinnin kenno hehkuu edessä ja ilma on muutenkin lämpösempää.
Vastaa Viestiin