Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Rutosti hinkkaavat Saabistit... Mulla on femma jonka vieressä on ilmeisesti joku joskus massailut??? toista autoa tai jotain koska autossa paikkapaikoin aivan pieniä mustia pisteitä jotka lähtee leviään kun niitä yrittää kosteella rätillä pyyhkästä... Onko jotai hyvää tavaraa millä ton massan??? sais pois ilman että maalipinta kärsii..
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Talvella tullut, ei ole massaa. Kerrankin voi kehua autoglymin tar removeria, sillä saa piet irti ja jos vielä jää jotain, niin savella loput. Raudanpoisto ei ole myös pahitteeksi.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Savella? Kiitos avusta.nix0n kirjoitti:Talvella tullut, ei ole massaa. Kerrankin voi kehua autoglymin tar removeria, sillä saa piet irti ja jos vielä jää jotain, niin savella loput. Raudanpoisto ei ole myös pahitteeksi.
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
http://www.autonhoitokauppa.fi/savet-ja-liukasteetRallyeSaab kirjoitti:Savella? Kiitos avusta.nix0n kirjoitti:Talvella tullut, ei ole massaa. Kerrankin voi kehua autoglymin tar removeria, sillä saa piet irti ja jos vielä jää jotain, niin savella loput. Raudanpoisto ei ole myös pahitteeksi.
http://detailingshop.fi/autoshampoo/puhdistussavi
http://www.autodude.fi/tuotteet/savet_liukasteet/
Mieluummin siis noilla kuin tuolla http://fi.wikipedia.org/wiki/Savi
Emännän "auton" (ooppelin) juuri hinkkasin savella ja lähti juuri nuo piki ja rautamällit hyvin irti.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
http://www.autonhoitokauppa.fi/carpro-tarx-500-ml
Tuolla saa piet yms. Irti hienosti. Suihkuttaa pintaan ja antaa vaikuttaa, vaikutus tehostuu kun vähän hierasee sienellä. Etuna clayn (saven) käyttöön on se, että ei naarmuta maalipintaa niinkuin savi yleensä tekee.
Tuolla saa piet yms. Irti hienosti. Suihkuttaa pintaan ja antaa vaikuttaa, vaikutus tehostuu kun vähän hierasee sienellä. Etuna clayn (saven) käyttöön on se, että ei naarmuta maalipintaa niinkuin savi yleensä tekee.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Mietohajuinen mineraalitärpätti ajaa kyllä erittäin mainiosti pienpoiston virkaa. Sitä kevyesti rättiin ja hellästi pyyhkii maalipinnat niin jää piet rättiin. Hinnaltaan ehkä 3e/L ja toimii oikeasti hyvin, eikä vaurioita maalipintaa. Luulin talvella että musta auto on kohtalaisen puhdas piestä, mutta sinisestä mikrokuitiliinasta tuli ruskea kun kävin tärpätilla läpi
Eipähän tartte savella naarmutella ja sitten myllytellä, jos maalipinta on muuten kunnossa.
Toki pesu ja vahaus ei tee pahaa käsittelyn jälkeen.
Eipähän tartte savella naarmutella ja sitten myllytellä, jos maalipinta on muuten kunnossa.
Toki pesu ja vahaus ei tee pahaa käsittelyn jälkeen.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Tuli tuossa pari viikko taaksepäin tehtyä pieni fixi kaverin 300tkm ajettuun quattroon. Näyttää taas punaiselta
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Punaseen saa kyllä hienon kiillon jos on päässy pahasti haalistumaan. Heitä vähän tarkempaa speksiä: koneet, laikat, aineet? Monta steppiä, mitä vahaa päälle jne? Kauanko meni aikaa hieroessa ?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Tuo oli tosiaan pieni fixi eli 1steppinä tein. Alkuun perus pesu motoxilla, pien ja raudan poistot ja kinnastelut. Koneena rotary, laikkana oranssi flexipads ja ainenaa schollin tuotteet. Päälle vahaksi tuli hyväksi havaittu finish kare pink paste wax. Aikaa meni jokin 6-7h
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Kerrankin ollaan oikean otsikon alla niin kysynpä kerta täältäkin löytyy asiansa osaavaa porukkaa. Oon tässä nyt pohtinu rotskun ja epäkeskon välillä että kumman hommais ekaksi koneeksi. laikat tulee flexipadsilta tai schollilta, aineet schollilta. Kumpi taipuu helpommin kaikkeen hommaan ?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Motonetille tullut ainakin pesukintaalla kehuttu DA epäkesko, 129€ hintaan pitäisi olla tosi pätevä vehje. Tuollaista itse ainakin mietin, jos kesällä aikaa löytyy myllytykseen.
Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Autobritella on hyvä 21mm epäkesko. Rotarylla helpompi työstää, viimeistelyyn epäkesko parempi. Itse käytän rotarya, mutta tilauksessa on parhaillaan juurikin autobriten 21mm epäkesko.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Rohkenen kysyä sisustan fiksauksesta tässä samassa ketjussa.
Eli, oisko jotain suosituksia sisustan (kojelauta/konsoli/ovet) fixaukseen? Ostin tollasta ArmorAll Protectant hoitoainetta. En tiedä onko vika tuotteessa vai käyttäjässä mutta esim. radion napit (kaikki missä pinta on hieman kumimaista) jää "tahmeiksi". Tuntuu että pitemmän päälle napeista lähtee pinta pois. Ohjeen mukaan olen käyttänyt. Ohjeessa mainitaan vain että jos haluaa himmentää kiiltoa, voi pyyhkiä kostealla kankaalla.
Eli mitä ainetta olette käyttäneet?
Eli, oisko jotain suosituksia sisustan (kojelauta/konsoli/ovet) fixaukseen? Ostin tollasta ArmorAll Protectant hoitoainetta. En tiedä onko vika tuotteessa vai käyttäjässä mutta esim. radion napit (kaikki missä pinta on hieman kumimaista) jää "tahmeiksi". Tuntuu että pitemmän päälle napeista lähtee pinta pois. Ohjeen mukaan olen käyttänyt. Ohjeessa mainitaan vain että jos haluaa himmentää kiiltoa, voi pyyhkiä kostealla kankaalla.
Eli mitä ainetta olette käyttäneet?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Kannattaa kysellä sopivia tuotteita Shineldiltä tai Projectechiltä, molemmilla erittäin hyvä asiakaspalvelu ja osaavat varmasti suositella sopivat tuotteet. Silikonipohjaiset kannattaa unohtaa, mitä "fixarit" käyttää.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Detaljointi, kun pelkkä pesu ei riitä?
Juuri niinkuin yllä, ja jos soitat autonhoitokauppaan (projectech) niin tämä on vastaus: http://www.autonhoitokauppa.fi/303-aero ... ant-473-ml ja on hyvä tuote.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436